Gå til innhold

Audi A5 ny. fargevalg


audimannen

Recommended Posts

Hei. Noen som har anbefaling ang farge ,evt link til dette. Blå met liker jeg godt, evt at jeg bestiller spesial farge. Er vel noen nye farger når faceliften på A5 kom i nov. Har lavagrå i dag. Men tenker ikke lik den da. Farger er smak,behag. Men jeg håper noen har oversikt på hva og hvordan . Mangler kun fargen før bestilling. På Sportback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • audimannen

    14

  • Fr0d3

    6

  • JMossige

    3

  • Fenwick

    2

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Ipanema = kosmetiske. Fin farge. Hvilken kode er det? Rød granat,Missanorød er litt lite utvalg av rødt. Plomme,lilla er også en farge jeg så jeg så på en A8 ,men den vet jeg ikke navnet på. Har audi fargekart av Quatro farger- spesial farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipanema brun er en del av sin serie Audi Exclusive. For disse fargene må du regne med å legge ut 27k ekstra. Det står under "Spesiallakk (Audi exclusive)" i blekka til A5/S5,

De andre fargene i Audi Exclusive er:

1. Morning Dew metallic

post-976-0-08344200-1322426063_thumb.jpg

2. Sand Beige pearl effect

audi_forum_neckarsulm_2009_039.jpg

3. Oak Green metallic

subtlee1024.jpg

4. Classic Red pearl effect

AudiClassicRed.jpg?t=1318181028

5. Velvet Purple pearl effect (kanskje denne du så på A8en?)

vp700.jpg

6. Palace Blue pearl effect

6200014354_8f1314790d.jpg

7. Saddle Brown pearl effect

ohpnuu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Velvet purple er fin. Om den passer Sportback er jeg usikker, men den er dristig,fengende :) 21000,- var ekstra kost hos autoselect (handler ikke hos møller mer av prinsipp). Midnight blue. Nacht blau met liker jeg(finnes den)? .tidligere A6-8 farge. Den lilla jeg så i tyskland var lilla/blå. Kanskje matt,skitten Velvet purple. Jeg tar uansett ikke de få standard Audi lakkene på denne. Har du link til farger exclusive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Du spurde øverst om Misanorød ikke er en metallicfarge, og det er den. Blander ca 11 gram pr 1000g ferdig farge med en mica effekttilsetning. Tornadorød er ikke effektlakk, men det er også klarlakk over den, så steget opp til misanorød trur eg var snakk om 11000.. De er en feit pris for en liten effekt. Må ivertfall ha sollys for å se forskjellen.

Ellers er oak green tøff. Sikkert en farge du får skikkelig wow effekt om du treffer bra med felgvalget. Det er vikti det og. Går en rød A5 SB her, men det er ikke noko eg snur hode etter lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med farge fra annet bilmerke? Eller går kanskje ikke ved nybilbestilling?

En av mine favorittfarger er BMW Individual Atlantisblau:

Blå farge med grønnskjær i sollys. Uansett så ser Oak Green meget bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...