Gå til innhold

Første test med Flex DA


Stein86

Recommended Posts

Endelig hadde en prøvebil der jeg kunne testet min nye Flex XC 3401 VRG.

Bilen er fin og ren i lakken så det eneste som trengtes var en god vask før poleringen kunne starte.

Puter: Sonus SFX-1, SFX-2 og Scholl Finising pad

Produkter: Menzerna Power Gloss Compound, SIP og PO85RD.

Bil: VW Golf 3

Siden dette var mitt første forsøk med maskin så startet jeg rolig med SIP og SFX-2. Men syntes ikke det ble så mye forbedring så derfor ble jeg og eieren av bilen (Slime her på forumet) enige om at vi måtte gå hardere til verks og da ble det SFX-1 og Power Gloss.

Viktig å være litt modig når en skal teste. ;)

Avsluttet med PO85RD og finishing pute.

De fleste swirls forsvant, men mye RDS gikk ikke bort.

Kanskje det trengs ullpad eller så jobbet jeg ikke nok med Power Glossen.

Men her trengs det bilder for at noen skal tro meg regner jeg med...

Glemte å før og etter bilder, men jeg skylder på litt uflaks med været. Hadde overskyet i starten så var ikke lett å få tatt noen swirlsbilder, men fikk heldigvis sol etterhvert.

Heldigvis hadde jeg ikke tatt øverste del av bakluken så bruker den som referanse jeg.

Hele panseret og taket hadde like mye swirls som her.

Referansen

Diverse380.jpg

Så kommer det noen etterbilder. Dette er før jeg hadde lagt på LSP.

Diverse381.jpg

Diverse378.jpg

Diverse382.jpg

Det gjenstår endel, men regner med at det blir bedre med litt trening.

Et lite spørsmål til slutt, er det normalt at cutting paden ser slik ut under jobbing?

post-361-1221321744_thumb.jpg

Et dårlig mobilbilde men ser ut som om polishen har klumpet seg.

Det er bare å komme med tips, jeg har f. eks ikke peiling på hvor lenge jeg skal jobbe med de forskjellige polishene.

Jobbet med PO85RD til det ble en slags oljete hinne på lakken, men dette skjedde ikke med Power Gloss.

Betyr det at jeg ikke jobbet lenge nok med den?

Gadd ikke å ta noen skikkelige etterbilder av bilen, av den enkle grunn av at jeg bare testet maskinen på et par paneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod ute så tipper det var ca 15-18 grader i lufta og hadde overskyet for det meste så tror ikke lakken var veldig varm.

Og brukte ca 4 dråper (litt større enn en ert) på et område som var ca 50x50 cm.

Første forsøk så vet ikke om det var mye eller lite produkt. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut dette da! :)

Det blir litt polish på padden etterhvert, og denne må fjernes.. Jeg bruker å gjøre det etter hvert panel.

Scandicshine selger en padbørste fra Scholl, som visstnok skal være veldig fin.

Kjør maskinen på laveste hastighet, og dra børsten over padden.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja bra jobba det der, Flex DA skal være snadder den..

Neglbørste over paden på lavhastighet så er den som ny igjen (vel nesten som ny)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig bra... Hadde gleden av å se på når han jobbet og ble veldig fort veldig rolig når jeg så hvor fort han tok det. :)

Takker for panser, tak og et par fine sidepaneler... :D Resten av bilen venter i spenning.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine tilbakemeldinger. Nå er det bare masse trening som gjelder fremover. :)

Jeg syntes maskinen var helt konge å jobbe med, og nå har jeg lært at neste gang må jeg tørke over paden med en børste av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...