Gå til innhold

Hvilken langvarig voks?


AWD

Recommended Posts

Har funnet to produkter som virker gode, men kom med innspill om andre typer voks som kan være bedre.

Collinite Super Double Coat wax.

eller

Victoria Wax Concours Red.

Jeg vil at voksen skal være enkel å påføre og buffe av. Samt gi glans til en hvitfarget (ikke-metallic) og en svartfarget (metallic) bil.

Noe å si om disse voksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til disse spesifikke voksene, men Swissvax shield, har meget god holdbarhet, og er utrolig lett og legge på, og buffe av. Å vil du ta steget opp litt i pris, så har du også Swissvax Crystal rock.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy. Vet du kjenner Crystal rock godt og har brukt den mye.. kan du sette den opp mot Shield? Hva får man for den ekstra prisen?

Personlig så vil jeg vel si at holdbarheten er hakket bedre på CR, den lukter bedre, og er mye drøyere i bruk (er lettere å legge tynt på) Jeg har lagt ca 15-18 lag på personbiler med min CR, og det er ca 50% igjen i boksen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg vil tippe pris er ett tema her AWD, og voksene du nevner er det bare å gå for mener jeg :) Har akkurat fått testa Collinite 476, og mener at selv om den ikke har samme gode duft som en swissvax voks, så gir den mye for pengene om den varer halvparten så lenge det sies.Enkel å legge og enkel å buffe.Holdbarheten vet jeg ikke, men stoler på mighty når han sier det er en av favorittvoksene hans :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natty-voksene. Uansett hvem du går for der - og jada, Collonite-hybridene er gode de også. Har ikke kjørt Collonite selv noensinne, men Natty er grise-enkel å påføre og buffe av - selv i solsteika. Der sliter absolutt alle andre vokser jeg har testet....

Insignis skal ha god holdbarhet, og vannskrekken av den er formidabel. Men Shield (til rundt tusenlappen) er også veldig bra - blir blankere av Shield og ikke så mye wetlook som de SV som har høyere carnuba-innhold. Insignis er dog ikke 2.5 ganger bedre enn Shield ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...