Gå til innhold

Nye nummerplater


Gry

Recommended Posts

Leste at det skal komme nye skilt etter nyttår, nå i aluminium igjen. Samme utseende som dagens plastskilt.

Men passer de inni de skiltholderne vi har nå, de som DCN selger? Spør fordi godbilen min har bulkete aluminiumsskilt både foran og bak, den bak er generasjonen med litt rar kantete font og foran er det med flagg og blått felt.

Lurer på om det var Truhaa som sa at de nye blir tynnere, men da er vel løsningen å legge noe foldet teip bak for å slippe slark

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg veldig spent på også. De gamle aluskiltene jeg har nå er ikke noe fine alene, plastskiltene har denne lille sorte kanten som gjør at de ser finere ut, men de bytter de vel for en grunn. Håper de nye aluskiltene også har denne kanten. Også håper jeg å fortsatt kunne slippe det blå feltet for det digger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er jo allerede borret minst åtte hull i fangeren både foran og bak :shocking2: må jo bruke dem til noe!

Og så jeg har jo "investert" i DCN-holdere B) Som jeg forøvrig knakk en bit av da jeg skulle vise fram de nye showplatene, kuldesatan

edit:

Trur grunnen til at de går tilbake til alu rett og slett er at plasten knekker

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit:

Trur grunnen til at de går tilbake til alu rett og slett er at plasten knekker

Ja, de knekker når folk kræsjer. Dcn'ere kjører ikke rundt med bulkete skilter likevel, så da kan de like gjerne knekke spør du meg. ;)

Plastskilt med den svarte rammen ser utrolig bra ut på en moderne bil, uten de teite holderne.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Kan vi ikke bare erklære DCN som en suveren stat uavhengig av Norge og kreve å få fortsette å bruke plastskilt, også neste år? :mellow:

Når det er sagt synes jeg det er tullete å bytte skilt igjen, per DD er det vel tre versjoner ute(?) på veiene, og de ser helt jævlig kontra de "nye" gamle skiltene. Jeg har jo også fått meg nye skiltholdere, dog er det ikke et problem siden jeg har de "gamle" plastskiltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen skiltekspert men det er da flere enn tre? Sånn utav hodet uten å guuugle:

Veteranskilter.

De vi hadde i alle år, der 1-tall tar mye mindre plass enn et 5-tall

De med kantet font (som ble byttet ut fordi fotoboksen ikke klarte å skjelne karakterene fra hverandre)

Alu med EU-felt

Plast med EU-felt

Og så kommer de som er litt mer kvadratiske og de som er små.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Greit oppsummert, Gry :)

De nye aluskiltene skal se ut akkurat som plastskiltene vi har i dag, men litt tynnere, og "rammen" rundt blir også litt tynnere enn på plastskiltene... så hvis jeg har tolket det riktig blir de seende ut som aluskiltene som var poppis like før plastskiltene kom. Nesten. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker plastskiltene jeg, nette og fine. Kommer nok til å bestille nye, selvom jeg allerede har på 'lanten - sikkert masse vaskeriper på dem! :rolleyes: Er jo faktisk billig, kun 140,- for to stykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Liker plastskiltene jeg, nette og fine. Kommer nok til å bestille nye, selvom jeg allerede har på 'lanten - sikkert masse vaskeriper på dem! :rolleyes: Er jo faktisk billig, kun 140,- for to stykk!

Prøv å polere de du har først :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke litt teit ut med nye skilt foran og gammel font bak?

Jeg sverger til metallskiltene og venter med å bestille til de nye kommer.

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tviholde på dei eg har tror eg. min bil er godkjent med lite skilt bak, i alu. Dei slutta å godkjenne det i 2008, så er usikker på om eg får nye små. Det som står på no blei laget på bestilling hos Lator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Alu skilt passer i skiltholder for plastskilt hvis du har en platebit som passer inn som forer ut skiltet. Føleger med skiltplater fra noen produsenter. Har sett vi har noen få sånne på jobben. De er hvite i plast også står det *Hva han jeg bruke denne platen til?* også en forlklaring på hva den er til. Vet ikke hvordan det er å få tak i disse, men er man litt kreativ, så går det kanskje ann å få til noe selv.

Kan god ta måla på den en dag og et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke litt teit ut med nye skilt foran og gammel font bak?

Kred til deg hvis du klarer å spotte det på en bil som ikke står parkert!

Jeg skal glatt innrømme at det er første gangen jeg har fått med meg det, nå på egen bil. Det er som regel andre ting jeg henger meg opp i, sånn som at skiltene er bulkete...

Jeg tar sjansen og venter til etter nyttår.

Alu skilt passer i skiltholder for plastskilt hvis du har en platebit som passer inn som forer ut skiltet. Føleger med skiltplater fra noen produsenter. Har sett vi har noen få sånne på jobben. De er hvite i plast også står det *Hva han jeg bruke denne platen til?* også en forlklaring på hva den er til. Vet ikke hvordan det er å få tak i disse, men er man litt kreativ, så går det kanskje ann å få til noe selv.

Kan god ta måla på den en dag og et bilde.

Gjør gjerne det, i tilfelle jeg må ombestemme meg igjen ^_^

Men forresten har jeg jo aluskilt allerede, i nye skiltholdere? Kan ikke si jeg har sett noen slark? Med showplatene i blei det litt romslig

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok vurdert å bestille skilt før nyttår for heller vurdere på nytt til neste år.

Det er ikke snakk om store beløp og det vil være dumt å angre i januar når de nye skiltene kommer og du heller vil ha de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La forresten merke til på yarisen at plastskiltene bøyer seg? Noen andre som har opplevd dette? De sto i skiltholdere. Åssen er det med festing med borrelås og det at platene bøyer seg? Bmwen har buet front så der vil det jo ikke gjøre noe

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gry: På gamlebilen så var/er det jo bua list foran, og det er den skiltet sitter på. Med en bit dual lock på hver side av skiltet, og to i midten, så bøyer jo skiltet seg fint etter bilen. Men bak er det jo helt rett, og skiltet bøyer seg jo ikke der...? Skjønner ikke helt problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer det om det er så mye spenn i dem at de ikke vil feste på en plan flate, mine var montert på helt plane holdere, men da jeg tok dem ut var selve nummerskiltet bøyd allikevel, mer enn da de var nye. Tenkte aldri på å teste hvor myke og føyelige de egentlig er. Det er vel mange nok av dere som bruker dual lock til at vi kan avfeie det som noe problem ^_^

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...