Gå til innhold

Certified Bilvaskeprodukter


Bendiksen

Recommended Posts

Tenkte å komme med en liten anbefaling nå som vi går mot vinter og salt og djevelskap, da det nytter lite og bruke masse tid på å vaske bilen og i det hele tatt tørke bilen etter vask siden man ska rett ut i snø/sludd/regn og salt igjen.

Ble kontaktet av en lokal selger for Certified i sommer, og fikk en demo av deres bilvaskeprodukter.

Som trofast puddelvasker så ble jeg fort skeptisk til produktene han kom med(også fordi Certified driver med gulv og kloakk rengjøring), da disse produktene bare skulle sprayes på og spyles av igjen og så skulle det være rent. Og rent ble det faktiskt!, nå sier jeg ikke at det ble "dcn-rent" men så rent som det kan bli uten berøring av lakk. Bilen ble også veldig blank og beader fint.

Produktene er LSP vennlig og er bortimot PH nøytrale.

Startet med et produkt som heter "Typhoon" som er vaskemiddlet (blandet 1:30), og lot det stå på i ca 10minutter, spyles av nedenfra og opp. Gikk så over med "Gadabout" som et et skyllemiddel/voks, fungerte som drying aid, (Blandet 1:100) :blink: ,som spyles rett av. Begge produkter påført med lavtrykks sprøyter. Det går ca en liter av hvert utblandet produkt.

"Bilder før og etter" Bildene er fra selgeren sin egen bil, men tenkte og lage en egen video test så dere får se dette. Har brukt produktene i 3 måneder nu og blir mer og mer imponert over dem, siden di fungerer utrolig bra og er veldig drøye i bruk. Kjøpte 5 liter av hver, Han klarte også og selge meg 5 liter med avfetting som skulle være like god som prickbort, har ikke fått prøvd den ennå men den var alt for dyr for at kjøpe mer av den sorten.

Ska prøve å få til en videotest når jeg får tid så det kommer vel en oppdatering. ;)

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

hmm, så ikke ille ut det der Bendiksen.

Har de nettbutikk også, eller er de kun til storbrukere ?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nettbutikk som jeg skjønte, er kun på ordre, tror den pakken jeg fikk kom fra slovakia eller der i nabolaget.. har aldri sett noe fra certified i butikk. Selgeren som jeg var i kontakt med var fra Tromsø og selger for hele nordnorge. Send han en mail om du er intr. certified@rottesen.com

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info om Typhoon fra hjemmesiden hannes:

TYPHOON (AT 510) Fjerner effektivt trafikkfilm, eksosavleiringer, skitt, insekts-rester, uten å

bearbeide flaten. Etterlater ingen vaskefilm. Fjerner ikke voks. Biologisk nedbrytbar. Inneholder

ingen fosfater eller etsende stoffer. Tilfredsstiller KLIF’s krav til utslipp av oljeholdig avløpsvann.

pH 10,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro og teste noe nytt, men 10.7 er ganske langt unna ph nøytral, og ph`n synker erfaringsmessig lite selv om den blandes godt ut. Det gjør sannsynligvis ikke så mye, Surfex hd er vel 12-13 i ph før den blandes ut, men selv i 1:30 synker ikke ph`n allverden, kanskje derfor den fortsatt duger selv om den blir blandet godt ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro og teste noe nytt, men 10.7 er ganske langt unna ph nøytral, og ph`n synker erfaringsmessig lite selv om den blandes godt ut. Det gjør sannsynligvis ikke så mye, Surfex hd er vel 12-13 i ph før den blandes ut, men selv i 1:30 synker ikke ph`n allverden, kanskje derfor den fortsatt duger selv om den blir blandet godt ut...?

Ph 7 er nøytral, så den ligger vel ikke så langt unna?

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men hva er poenget med å reklamere med at den er nesten ph-nøytral?

Magesyre, sjøvann og 7%ammoniakkvann bla. er mer ph nøytral enn såpa så...

Men som sagt, det har egentlig ingenting å si i.fht det å bruke det på lakken, synes bare det blir litt rart å kalle den nesten ph-nøytral....dog "liker" jeg å henge meg opp i slike rare detaljer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Ph 7 er nøytral, så den ligger vel ikke så langt unna?

ph skalaen slutter på 14 og er bygd opp"logaritmisk" så vidt jeg husker så den er jo langt fra nøytral ;-) shoot me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ph skalaen slutter på 14 og er bygd opp"logaritmisk" så vidt jeg husker så den er jo langt fra nøytral ;-) shoot me if I'm wrong!

Det heter at PH-skalaen slutter på 14, men det finnes "ting" som også har enda høyere verdier, men det er sikkert enklest at den bare går til 14 da nøytral ph er ca.7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...