Gå til innhold

Guide: Ønsket. Reperasjon av lakkskader.


iMAGINE

Recommended Posts

Har noen middels skader på bilen på grunn av overflate rust. Forrige eier har bare tatt på noe svart hammerite eller noe.

Er det mulig og pusse det her opp for å fikse det punktet? Få det til å se litt bedre ut enn det gjør nå... Sånn at det ligner litt mere på original lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har noen middels skader på bilen på grunn av overflate rust. Forrige eier har bare tatt på noe svart hammerite eller noe.

Er det mulig og pusse det her opp for å fikse det punktet? Få det til å se litt bedre ut enn det gjør nå... Sånn at det ligner litt mere på original lakken.

Har du noen bilder av dette? Er det steinsprut eller noe større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tenkte gjennom hele posten at jeg måtte huske å ha med størrelse på det....

Sliter litt med å ta bilde, siden tror ikke du ser det tydelig nok med kameraet mitt. Kan prøve i morgen dog.

Det som ser værst ut er ca. 5 cm langt og 2cm høyt. Det ser ut som om han har fjernet rusten ihvertfall, bare brukt veldig feil maling.

Andre stedet er over skiltplaten bak. På underkanten sammen med håndtaket om dere skjønner. Der er rusten fortsatt, men tror ikke den har gått så alt for dypt. Kan man slipe, bruke not rustdrepende maling for så å dekke det med noe finere?

Siste stedet er på hjulbuen der han har klart å være inntil garasjen når han kjørte inn. Malingen flasset over på bilen, men klarte polere det bort. Men er noe små fordypninger der lakken ble borte. Kanskje gjøre det på samme måte som med steinsprut? Er litt større merker, kanskje 1cmx1cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp hatt denne runden på min gamle opel, tok alt som var på karroseri og i hjulbuer nå før saltinga begynte. Rakk det akkurat!

Måten og gjøre det på er og bruke en punktblåser og sandblåse med denne. Når du har gått over bilen bruker du rødsprit for og vaske det rent. Andre sverger til dyrere produkter men rødsprit fungerer helt topp. Du skal bare fjerne rusk, rask og fettflekker. Det som er viktig så er og skaffe seg en TO komponent grunning/rustbeskytter. Viktig at den er vanntett ellers vil rusten kunne komme kjapt tilbake.

Når det er gjort går du over med sparkel, jeg brukte fin sparkel, andre bruker micro.. Fin fungerte bra hos meg! Så er det pussing som gjenstår og lakking med sprayboks. Jeg har hvit bil så jeg traff veldig godt med fargen, kan ikke se hvor jeg har lakkert. Kontakt et lakkeringfirma som blander opp slik at du får riktig farge.

Til slutt måtte jeg gå over med finfint pussepapir for og få vekk lakkstøven som festa seg rundt såret, etterpå korrigerte jeg hele bilen og bona den opp! Goodigood :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er OT men jeg sier alltid bonet om dårlige poleringsjobber...

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...