Gå til innhold

TEST: Ferrobet Rustvask.


Bernhard

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Oppland (lillehammer/gjøvik) og sør trøndelag (tiller/lade) har de i allefall ferro-Bet på Torshov butikkene der...

lukter vi en day trip?

he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    12

  • Ferro-Bet

    12

  • Bernhard

    6

  • Ståle

    5

Fant det i dag - Gjenstad fargehandel har temmelig velfylte hyller med ferro-bet produkter.

Ble så inspirert at jeg svidde av 400.- eksta på nye navkopper til Volvoen B)

Skal teste produktet på et sett originale Xc70 tellus felger som har tjenestegjort på vinterhjul og er temmelig

befengt med gule render - legger ut bilder etterhvert.

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Skader ikke å spørre.

Visst ikke kan du jo kjøpe fosforsyre, som er en av grunnene til at rustvasken er etsende og så effektiv som den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja greit med hansker mht den... reagerer så og si ikke på noe som helst jeg, men den kjente jeg i et sår jeg har på handa... skylte godt etterpå, så ikke noe problem.. men ikke test den i øynene eller munnen ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferro-Bet

Hei.

Beklager sent svar, sykt barn hjemme har gjort meg litt offline et par dager.

Gjenstad i Molde er en svært god kunde av oss, med gode kunnskaper innen Ferro-Bet.

Vi skal være mulig å finne i de aller fleste steder i Norge fra Kirkenes til Lindesnes (en rute jeg by the way skal ut på i vår/sommer).

Er det noen bilkubber som ønsker besøk og et lite kurs fra oss er dette også mulig.

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Plukker opp denne gamle her jeg.

Kjøpte denne i helgen for å teste de på fatterns meget innsausa vinterhjul. La først på Prickbort og skum, så HT. Masse møkk igjen, for ikke å snakke om at de var helt gule av dritt.

Ferro Bet på, ventet i 30-45 sek. Så HT, resultat = enestående! All møkk og den gulfargen forsvant som dugg for solen.

Dette er virkelig et MUST HAVE produkt til vinterskitne felger som skal av til fordel for sommerhjul!!

Kjøpt på Torshov Bilrekv. for ca. 180,- NOK (1L)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp denne gamle her jeg.

Kjøpte denne i helgen for å teste de på fatterns meget innsausa vinterhjul. La først på Prickbort og skum, så HT. Masse møkk igjen, for ikke å snakke om at de var helt gule av dritt.

Ferro Bet på, ventet i 30-45 sek. Så HT, resultat = enestående! All møkk og den gulfargen forsvant som dugg for solen.

Dette er virkelig et MUST HAVE produkt til vinterskitne felger som skal av til fordel for sommerhjul!!

Kjøpt på Torshov Bilrekv. for ca. 180,- NOK (1L)

X2!!!

Den er heeelt suveren! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har god erfaring med Ferrobet Rustvask ombord på båten som jeg jobber ombord på halve året. Skulle ned å inspisere en tank for Mud, det var litt sår her og der med rustrenninger, men nedi bunnen var det mye rustbelegg over malingen. Hentet en trykkanne med rustvask og startet med å dynke all rust med stoffet før jeg lot dette virke.

Kom tilbake etter en time for å se hvordan det lå an nedi hullet, fikk da se at alt av rustrenninger og belegg var borte og malingen kom frem igjen :) Ble imponert av dette stoffet. Bruker det til å fjerne rustrenninger rundt omkring før det skal flekkes med maling der det er sår. Gjør ting mye letter så du slipper å gnikke som gal for å få det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
AndreasLie

Etter en veldig hyggelig prat med Jan Magne på Oslo Motorshow tok jeg med meg en flaske rustvask og en degreaser hjem fra messa for å teste litt. Jan Magne lovet at rust vasken skulle fjerne de gule flekkene jeg hadde på vinterfelgene mine som jeg aldri har fått bort og idag skulle det testes.

Først ble felgene sprayet med CG Grim reaper, skummet med CG citrus wash & gloss og spylt. Så ble de sprayet med Billberry og vasket med mothers børste. Dette tok bare den møkka som satt løst på felgene og gjorde ingen ting med flekkene som alltid har vært der.

Slik så det ut før rustvask

_MG_8945.JPG

Sjekk rundt ventilhetta, der er det værst på denne felgen

_MG_8946.JPG

Sprayet så på ett tynt lag med rustvask og gikk på med børste med en gang. Flekken løste seg opp som ingen ting! Dette funket virkelig bra! Når hele felgen var vasket med børste spylte jeg godt av med vann.

Etter

_MG_8951.JPG

Felgene ser jo nesten nye ut, bortsett fra kantkjørings merker :)

_MG_8952.JPG

Degreaseren ble også testet og løsnet opp møkka veldig effektivt på bilen. Drøy er den også. Tok dessverre ikke noen bilder av det

Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med resultatet av rustvasken så denne anbefales :thumbs:

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Ferro-Bet

Så gøy at du ble fornøyd Andreas!

Så jo unektelig bra ut på bildene :D

Må si jeg er imponert at du har fått med deg navnet mitt til og med! Klisterhjerne eller fikk du visittkort??? hehe

A/S Ferro-Bet
Jan Magne Andreassen


Tlf: +47 33770470
Mob: +47 92055467
Fax: +47 33770205

Send meg e-post

Hjemmeside / Homepage
http://www.ferro-bet.no
Vår Youtube side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Så gøy at du ble fornøyd Andreas!

Så jo unektelig bra ut på bildene :D

Må si jeg er imponert at du har fått med deg navnet mitt til og med! Klisterhjerne eller fikk du visittkort??? hehe

Var nok fordi du dytta ett visittkort i posen ja :) Skal prøve å få tatt noen bedre bilder neste gang så man ser effekten enda bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en slik på Torshov i dag på ren impuls da jeg så navnet i hyllen. Gleder meg til å teste den ut!

Men lurte lenge på om det er forskjell på "Alu Rens" og "Rustvask". Samme innpakning, samme farge, samme innhold i hht. opplysninger på flaska. Er det forskjell eller er det bare ulike klistremerker og navn?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Samme produkt, forskjellige innpakninger..

Forbruker skjønner ikke alltid at Rustvask kan brukes på alufelger, men alurens "svelger" de lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...