Gå til innhold

Hva er den beste shampo'en med "nano-effekt"?


AcciDabbi

Recommended Posts

Det er jo mange bilsåper som skal inneholde forskjellige former for beskyttelse for lakken..

Den som kansje er mest kjent for mannen i gata er vel TurtelWax sin NanoTech såpe.. Men hvilken såpe synes dere her inne er best når det kommer til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Nanolex sin såpe funker i hvertfall veldig bra. Bilen tørker fort og blir beskyttet. Fin til vedlikeholdsvask om vinteren, slik at møkka ikke setter seg så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Wolf Chemicals har jo også en Nano Bathe-såpe som er laget for å booste Body Wrap-lakkforseglingen deres... jeg har ikke prøvd noen av delene enda, men det blir vel en tid for det også en gang. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg liker som AndreasLie sier også best Nanolex sin såpe best akkurat hva gjelder visuell beskyttelse :) Vannet perler fint og renner lett av på ubeskyttet bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du kanskje mener "lotus effekt" slik at vannet perler seg eller som leger igjen en form for beskyttelse. Det er mange såper som oppnår dette, med og uten bruk av nano teknologi :) om produktserien har nano i navnet eller ikke har lite med dette å gjøre.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også liker Nanolex sin såpe best, men når det har vært krise har jeg brukt både DoDo og Scholl sin med stort hell også ;)

Nanolex får også ett plusspoeng for at det lukter så gått at man får lyst til å drikke det..

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skrev bare "nano" siden jeg ikke kom på hva annet jeg skulle kalle det i farten.. :P Og siden de aller fleste nano-produkter som selges er laget for å avvise vann.. :)

Jeg har CG Citrus W&G hjemme og når jeg vasker en kundebil med denne i litt sterkt forhold før polering så ligger det en god vannhinne igjen på bilen etterpå, så jeg regner ikke med at det er noe serligt beskyttelse i denne..

Men jeg har lest at noen såper inneholder voks osv.. Men her er sikkert mange kvaliteter ute å går, så det jeg er på jakt etter er en god såpe som er god å bruke etter påføring av voks som beskytter voksen litt ekstra..

Og den må jo selvsagt være snill mot lsp'en også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tommelen opp for Nanolex sin reactiva fra min side også, har brukt den med stort hell på Audi'n!

Har ikke erfaring med andre sånne nano-såper, så hvordan den er sammenlignet med andre, vet jeg ikke. Eneste minus fra min side er at den er ganske kostbar synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så vemmelig og begrunne hvorfor den er best? =)

Helt klart den såpa med mest lotuseffekt som jeg har prøvd, snill mot lsp, noen lunde drøy i bruk, selv om det finnes drøyere såper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart den såpa med mest lotuseffekt som jeg har prøvd, snill mot lsp, noen lunde drøy i bruk, selv om det finnes drøyere såper..

Okei. Fint oppsummért. Takk for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en nano-effekt i Scholl Shampol også? Selv om de kaller det "lotus" effekt

Er nok det ja, kan prøve å oppsummere litt kjappt de såpene med lotus-effekt som står i hylla her.

Nanolex reactivating shampoo: Helt klart best i klassen, som nevnt ovenfor, bra lotuseffekt, meget god lukt, LSP-vennelig og passe drøy i bruk, men desverre så kan prisen være ganske avskrekkende, iallefall sist jeg sjekka.

DoDo Juice sour power wash and gloss: Veldig bra såpe, ikke så veldig drøy egentlig, snill mot LSP, lukter litt sånn eple og har en bra lotus-effekt. Når man vasker en bil uten LSP så er den for det meste kun nedre del av bilen og litt av taket som trenger tørk. Effekten blir bedre ved hyppig bruk.

Scholl shampol: En helt grei såpe jeg bruker titt og ofte, en liten stund siden sist så husker ikke lukta helt, men forholdvis snill mot LSP, passer både i kanonen og bøtta, litt dårligere lotus-effekt enn DoDo sin, men her også merker man at det er lite vann og tørke av på en bil uten LSP

Optimum power clean: Alt for lenge siden jeg har brukt denne til å si noe om den, men ser på gallonkanna at det er brukt en hel del, så dårlig kan den da umulig være, men overlater uttalelser om denne til noen andre.

Optimum Norinse: kommer litt utenom, men den har helt klart en slags lotuseffekt da man merker at om man vasker en bil uten LSP kun med denne såpa titt og ofte så renner vannet lettere av og man kan se en liten beading etter hvert, men aldri noe drastisk.

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...