Gå til innhold

Åååå, nei. Er det mulig?


MudRat

Recommended Posts

XC70? Med mindre det er av siste versjon så har jo denne originalt u.lakkerte plastikk støtfangere med struktur.

Kanskje dårlig lakkert en gang?

Uansett veldig kjipt, er vel ingen annen utvei enn lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjensgjerning at lakk sitter relativt dårlig på plast, og har man en liten steinsprut kan det være nok til at klarlakken løsner under spyling... Har opplevd det selv, tilogmed på panseret på gamle firmabilen... Var en liten steinsprut i hvert av de tre feltene som lakken flasset av på den... Kjipt når slikt skjer men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av elendigheten.

post-3643-0-01674500-1321360592_thumb.jp

Er usikker på om det kan være steinsprut som er årsaken her.

Lakken har begynt å slippe på tre uavhengige ommråder selv om de er i nærheten av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Volvo har vel lakkgaranti? Lakkslipp mener jeg bestemt skal dekkes av lakkgarantien, og når bilen er tre år gammel burde det absolutt ikke se sånn ut. Stikk innom Volvosjappen og snakk med dem om saken.

Og du har bare brukt vanlig hageslange, ikke høytrykkspyler. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å si at man brukte HT-spyler. Hvis sjappa sier "å jasså, du bruker HT ja... nei, da gjelder ikke eventuelle garantier" så er det bare å nagle de oppetter veggen og krever trippel kompensasjon, for det er bare bullshait :) Dette skal de fikse kostnadsfritt for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Volvo har vel lakkgaranti? Lakkslipp mener jeg bestemt skal dekkes av lakkgarantien, og når bilen er tre år gammel burde det absolutt ikke se sånn ut. Stikk innom Volvosjappen og snakk med dem om saken.

Og du har bare brukt vanlig hageslange, ikke høytrykkspyler. :)

Volvo har veldig mange forskjellige garantier. Men de snakker de bare om når du kjøper bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, Volvo har mange garantier og deriblant lakkgaranti som følger vanlig garanti. Problemet er at i dette tilfellet gjelder garanti kun 3år/100"km (på nye biler solgt i dag er det 5 år/??km) og bilen ble levert i februar 2008.

Så langt jeg forsår har jeg ikke noen rettigheter hva gjelder lakkgaranti.

Nå har jeg ikke snakket med noen på Volvo enda og vet ikke hva holdning de har i saken. Det må i så fall være goodwill fra Volvo om jeg slipper hele eller deler av kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 5 års reklamasjonsrett har du jo på alt på bilen som er meningen skal holde mer enn 2 (eller var det 3?) år. Dette gjelder da definitivt lakken.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 5 års reklamasjonsrett har du jo på alt på bilen som er meningen skal holde mer enn 2 (eller var det 3?) år. Dette gjelder da definitivt lakken.

2 :)

Alt som er ment å vare i feks 3 år har man 5 års reklamasjon på, feks mobiltelefoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også noe som heter ytre påvirkninger... Så det er ikke dermed sagt at dette dekkes uten å sette spørsmål ved det. Men det er jo bare å høre med forhandleren din, så får du svar:)

Joda, men når man ikke ser tegn etter steinsprang så kan man fort si at lakken ikke har vært utsatt for noen harde ytre påvirkninger heller, men alt dette blir ofte synsing og meninger, så jeg ville kontaktet NAF før jeg hadde gått til Volvo for å være godt forberedt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er vel lite du kan si som "skader" din egen sak som forbruker.

Det vil nok være greiest og høre med de først og så ta det derfra.

Si minst mulig og hør mest mulig.

Om forhandleren er vanskelig er det ofte det kan lønne seg å gå til en annen forhandler (Volvo selvfølgelig), da det alltid er noen som er mer vanskelige enn andre å diskutere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting er å høre med et frittstående lakkverksted om det er ytre påkjenning som er årsak til skaden. NAF kan mye de, men når det gjelder lakk er det vel strengt tatt best å snakke med de som jobber med nettop det først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at fangeren ikke er opplakkert? Ut fra det jeg ser på bildet så virker basen, det som normalt skal komme fram under klarlakken veldig blank. Det er ikke noe utsprøyting av en gammel skade i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...