Gå til innhold

Dekkslitasje på innsiden av dekket


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Tok av sommerhjulene idag og ser at det er noe mer dekkslitasje på innsiden av alle dekkene enn på utsiden. Er liksom på selve dekksulderen, ikke så mye på selve kjørebanen.

Noen som vet hva dette kommer av? Feiljusterte vinkler på hjulene, lufttrykk?

Kjører generelt med høyere lufttrykk på sommerdekka etter anbefaling fra dekkverkstedet.

Er 225/45-18 med ET55. Standard dim er 225/50-17 med ET60.

Anbefalt lufttrykk er 34. Kjører med 36 på vinterdekka, og 40 på sommerdekka. Sommerdekka sporer veldig med 34. Mye bedre å kjøre på med 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kommer vel litt an på hva slags bil det er, tenker jeg(om det er en bil som har mye camber). Men dersom det er en orginal bil av et "vanlig" merke, så vil jeg bare tro at det er litt feil hjulstilling(spissing).

Er bilen senket og har litt mer camber enn orginalt, så vil fort innsiden av dekket slites fortere enn yttersiden.

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant også litt rar slitasje på innsiden av høyre dekk på min bil (i kjørebanen på dekket), og etter litt inspeksjon fant vi ut at det er en liten mm slakk i fremre foring på bærebroen.

Når jeg kommer meg iland fra offshore skal det byttes til nye foringer, og så håper jeg at det vil hjelpe meg.

Dette er på en Golf V GTI på originalt understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje akkurat uvanligt med negativ camber ved senking.

Veg negativ camber kan du køyre fortare i svinger. Berre sjekk på eurosport når "vanlige" biler køyrer. Der er det snakk om negativ camber! :)

Eg kjenner ikkje til mazda og kva slags justeringer som kan gjerast. Dette bør du sjekke opp i. Kanskje det kan justeres til litt mindre negativ camber?

Eg har sjøl ein bil med moderat nagativ camber. So eg får mest dekkslitasje på innsiden av dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...