tommy_sn 4 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Hei Tok av sommerhjulene idag og ser at det er noe mer dekkslitasje på innsiden av alle dekkene enn på utsiden. Er liksom på selve dekksulderen, ikke så mye på selve kjørebanen. Noen som vet hva dette kommer av? Feiljusterte vinkler på hjulene, lufttrykk? Kjører generelt med høyere lufttrykk på sommerdekka etter anbefaling fra dekkverkstedet. Er 225/45-18 med ET55. Standard dim er 225/50-17 med ET60. Anbefalt lufttrykk er 34. Kjører med 36 på vinterdekka, og 40 på sommerdekka. Sommerdekka sporer veldig med 34. Mye bedre å kjøre på med 40. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 13 November, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Er bilen senket da? Du må nok ha en firehjulskontroll Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Kommer vel litt an på hva slags bil det er, tenker jeg(om det er en bil som har mye camber). Men dersom det er en orginal bil av et "vanlig" merke, så vil jeg bare tro at det er litt feil hjulstilling(spissing). Er bilen senket og har litt mer camber enn orginalt, så vil fort innsiden av dekket slites fortere enn yttersiden. Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinand 13 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Sjekk forstillinga de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bent 341 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Er det foran eller bak, og hva slags bil er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Er nok spissingen som bør justeres Altså ta en firhjulskontroll som de sier over her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein86 158 Skrevet 13 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2011 Fant også litt rar slitasje på innsiden av høyre dekk på min bil (i kjørebanen på dekket), og etter litt inspeksjon fant vi ut at det er en liten mm slakk i fremre foring på bærebroen. Når jeg kommer meg iland fra offshore skal det byttes til nye foringer, og så håper jeg at det vil hjelpe meg. Dette er på en Golf V GTI på originalt understell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy_sn 4 Skrevet 16 November, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 November, 2011 Er en Mazda 6 '08 - og ja den er senket. Ble utført firehjulskontroll etter senking da bilen var ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif 93 Skrevet 16 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 16 November, 2011 Er ikkje akkurat uvanligt med negativ camber ved senking. Veg negativ camber kan du køyre fortare i svinger. Berre sjekk på eurosport når "vanlige" biler køyrer. Der er det snakk om negativ camber! Eg kjenner ikkje til mazda og kva slags justeringer som kan gjerast. Dette bør du sjekke opp i. Kanskje det kan justeres til litt mindre negativ camber? Eg har sjøl ein bil med moderat nagativ camber. So eg får mest dekkslitasje på innsiden av dekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.