Gå til innhold

Vinterklargjøring Golf VI - Stavanger


bjadda

Recommended Posts

Hei,

Er på utkikk etter en lokal helt som kan gjøre min nye Golf VI klar for en hardbarka vinter, da jeg selv ikke er spesielt dreven i kunsten av detailing.

Virker som det er stor pågang med vinterklargjøring, om det mot formodning ikke er noen som kan ta på seg jobben, er det noen som vet hva som er "best" å behandle bilen med før vinteren, hos en forretning i Stavanger området?

Vanskelig å vite med det utvalget du har av forskjellige behandlinger, om du er litt detailer-retard:)

Setter pris på alt av assistanse jeg kan få, når meg via 455 13 893 eller via forum/PM, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en relativt kjapp vinterklargjøring med grundig vask, clay, en runde med maskin + voks/lakkforsegling + glassforsegling og eventuellt behandling av felger, dekk og hjulbuer, så skal jeg kunne ha tid til det iløpet av november - men da må du kjøre bilen til Haugesund. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til alle mann for kjappe svar :thumbup:

Har foreløpig en avtale med "maggi224", bilen er 1 uke gammel så den trenger bare pittelitt omsorg før vinterhalvåret, med glass- voks/lakkforsegling, behandling av felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til alle mann for kjappe svar :thumbup:

Har foreløpig en avtale med "maggi224", bilen er 1 uke gammel så den trenger bare pittelitt omsorg før vinterhalvåret, med glass- voks/lakkforsegling, behandling av felg.

Da er nok bilen i gode hender.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er på utkikk etter en lokal helt som kan gjøre min nye Golf VI klar for en hardbarka vinter, da jeg selv ikke er spesielt dreven i kunsten av detailing.

Virker som det er stor pågang med vinterklargjøring, om det mot formodning ikke er noen som kan ta på seg jobben, er det noen som vet hva som er "best" å behandle bilen med før vinteren, hos en forretning i Stavanger området?

Vanskelig å vite med det utvalget du har av forskjellige behandlinger, om du er litt detailer-retard:)

Setter pris på alt av assistanse jeg kan få, når meg via 455 13 893 eller via forum/PM, takk.

da var bilen ferdig og klar for vinteren

IMGP0499.jpg

IMGP0503.jpg

IMGP0497.jpg

IMGP0525.jpg

IMGP0531.jpg

IMGP0532.jpg

IMGP0534.jpg

IMGP0535.jpg

voks ble collonite 476

ble også kjørt en runde med meguiars speed glaze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok klar for vinteren nå ja, men eieren burde absolutt få montert skvettlapper foran.

Jeg skal ikke si for mye om skvettlapper på Golf, men generelt er skvettlapper undervurdert(ihvertfall på gamle Mercedeser).

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med jobben utført av maggi224, hyggelig og behjelpelig kar, kan absolutt anbefales:)

Ser veldig bra ud :) Vannvittig fin den golfen :)

Golf er en fantastisk bil, lang vei fra min tidligere Volvo C30 som jeg var ekstremt misfornøyd med:-P

Er nok klar for vinteren nå ja, men eieren burde absolutt få montert skvettlapper foran.

Sikkert ingen dum ide å få monternt skvettlapper, personlig har jeg ikke brukt skvettlapper tidligere.

Jeg skal ikke si for mye om skvettlapper på Golf, men generelt er skvettlapper undervurdert(ihvertfall på gamle Mercedeser).

Skvettlapper på Golf, verdt et forsøkt eller overvurdert?;)

Endret av bjadda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Sikkert ingen dum ide å få monternt skvettlapper, personlig har jeg ikke brukt skvettlapper tidligere.

Skvettlapper på Golf, verdt et forsøkt eller overvurdert? ;)

Vi har en golf 5'er og en 11' Touran. Golfen er det skvettlapper på. Touranen har kun de "lalluslappene" i toppen av hjulbuen og da kombinert med mongo ET og orginale 7"brede med 225 dekk. Touranen er svart så etter litt nedbør så er det dritt til langt opp på vinduet på bakdøren. Adder til også at idioten meg fikk ett så jævlig bra tilbud på nye piggdekk at jeg slo til uten å sjekke pris på eventuelle piggfrie.....

Eneste positive med det er gjevnlig lindring og pleie av vaskemanien..

Resonerer meg da fram til at jeg trenger gummimatte(og skvettlapper foran) til bagasjerommet da barnevogna drar med seg litt dritt også. Så hvor er det greiest å handle? På Bil og Maskin eller Biltema? NBS har vel kanskje og?

Sorry for hijacking av tråden..

Endret av Sigmund Salamonsen Dy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en golf 5'er og en 11' Touran. Golfen er det skvettlapper på. Touranen har kun de "lalluslappene" i toppen av hjulbuen og da kombinert med mongo ET og orginale 7"brede med 225 dekk. Touranen er svart så etter litt nedbør så er det dritt til langt opp på vinduet på bakdøren. Adder til også at idioten meg fikk ett så jævlig bra tilbud på nye piggdekk at jeg slo til uten å sjekke pris på eventuelle piggfrie.....

Eneste positive med det er gjevnlig lindring og pleie av vaskemanien..

Resonerer meg da fram til at jeg trenger gummimatte til bagasjerommet da barnevogna drar med seg litt dritt også. Så hvor er det greiest å handle? På Bil og Maskin eller Biltema? NBS har vel kanskje og?

Sorry for hijacking av tråden..

Haha, det var litt av et ressonnement :thumbup: Jeg har ikke vært borti problemstillingen, så jeg er intetvitende når det kommer til gummimatter i bagasjerommet ^_^

Konklusjonen blir vel - få montert skvettlapper asap.

Endret av bjadda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...