Gå til innhold

Nye vinterdekk til BMW 520i e39 99-mod


Chris-520e39

Recommended Posts

Hei!

Jeg blir pent nødt til å kjøpe nye vinterdekk til bilen min i år. Kjenner en som jobber på dekkpartner, derfor får jeg gode priser der! Jeg leter etter piggfrie dekk i dimmen 205-65-15. Bør helst ikke være alt for dyre, men vil heller legge litt mer penger i det for å få dekk som er gode.

Trenger da selvfølgelig litt forslag! Noen som kan hjelpe?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk trenger man vel ikke andre steder enn på fjellet vel?

Har alltid kjørt piggfritt og(bank i bordet) aldri hatt noe som helst problemer med det. Selv med relativt breie vinterhjul.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Husker jeg hadde 225/55/17 piggfri på A8n. Kjørte fra sarpsborg til levanger om natta, midt på vintern. Holke føre hele veien, da sverget jeg på aldri mer store piggfri dekk :P Ble en lang tur, mye sideveis. Men det var jo ekstremt.

Piggfri er bra, pigger er bare bedre på is.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en BMW 316 Compact på Hakkapelita, fungerte for så vidt veldig greit. Sett bort i fra at den bilen er så lett bak, og helt uten diffbrems, så under de verste forhold sto jeg og spant litt på flatmark. :P

Har ikke opplevd det med 5'eren.

Men at bakhjulstrekk så fryktelig lett får sleng har jeg aldri opplevd. Eneste ubehagelige vinteropplevelse jeg har hatt er med piggfritt på en grevling (Mercedes B-klasse) i nedoverbakke. Slapp på forhjulene, så jeg seilte rett frem i svingen. Men elektronikken hjalp til, så det gikk bra.

Spørs om jeg hadde hatt så mye sjans der. Greit at man kan hente inn en FWD òg, men på speilblank is hjelper det lite uansett hva du gjør, når hjulene verken har drivmulighet, eller reagerer på rattutslag. ^^

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok piggfritt, hadde ikke problemer i fjor, selv på relativt slitte dekk! Skal sjekke ut linken her, så får jeg også høre med han jeg kjenner på dekkpartner! Takk for svar så langt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg kjører på 225/45/17 piggfrie Hankook W604 dekk.. Q merkede.. Er mye på fjellet om vinteren og aldri hatt problemer med å komme opp selv om de siste 10km er bakke helt frem til hytta.. Har prøvd mye forskjellig og Hankook er de jeg syns du får mest for pengene.. Spesielt Conti er håpløse når det gjelder å få kast i dekkene.. Tildels også Nokian, men på langt nær så ille...

Tester skal man ta med en klype salt spør du meg, dekkene passer inviduelt til åssen bil han har.. Noen dekk kan være knallgode på f.eks en MB C-klasse og totalt på trynet til en VW Polo..

Var også derfor jeg spurte litt om kjøremønsteret ditt Chris... Pigg er unødvendig når man bor relativt nærme kysten..

Men annbefaler deg absolutt å gå for ett Q-merket dekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det skal jeg huske ;) Kjører ikke veldig mye på fjellet, men er ikke alle veier som er saltet her i området, derfor de ofte er slapsete og litt igjensnødd. Skal ta en titt rundt og høre blandt annet hva BMW selv anbefaler til bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med michelin X ice piggfrie på E46 dim 205/55-16. BMW går veldig bra på dekk fra michelin, blir jo brukt av flere av de store tunerne. (Alpina-AC Schnitzer) Trolig ikke som vinter hjul da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Okay, det skal jeg huske ;) Kjører ikke veldig mye på fjellet, men er ikke alle veier som er saltet her i området, derfor de ofte er slapsete og litt igjensnødd. Skal ta en titt rundt og høre blandt annet hva BMW selv anbefaler til bilen :)

De annbefaler det de selger :) Mest sannsynlig Michelin, Conti, Pirelli, Nokian el Bridgestone...

Dra til en stor dekkforhandler som har MASSE forskjellige merker og hør hva de annbefaler, som er prisverdig og som faktisk fungerer..

General Lee: Hvorfor pigg langs kysten? Her på østlandet er det jo aldri piggføre om vinteren uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har kjørt på piggfritt i mange år nå, og det har blitt endel forskjellige biler i forskjellige vektklasser og drivhjul - ikke vært noe problem. At piggdekk er så mye bedre var før i tiden. Er vel blitt enkelte områder gode piggfrie dekk faktisk er bedre enn pigg på òg?

Bor (vel, bodde) i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...