Gå til innhold

Autoglym EGP og HD Wax etter 4 mnd


tS_

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle legge inn en liten tilstandsrapport før jeg startet vinterklargjøringen for i år.

I sommer (02.07.2011) la jeg på ett lag med Autoglym EGP (24h herding), og to lag med Autoglym High Definition Wax på bilen etter en runde med Scholl S03 Gold og S30+. Har spylt bilen meget ofte i vaskehall, og har vasket med hanske ca 2 ganger i mnd siden den gang.

Slik ser beskyttelsen ut etter håndvask og avspyling etter 4 mnd :)

Bilde av tak, fører- og passasjerdør fremme m/flere.

post-3062-0-83177700-1320960356_thumb.jp

post-3062-0-63369000-1320960449_thumb.jp

post-3062-0-58275500-1320960486_thumb.jp

post-3062-0-85864000-1320960525_thumb.jp

post-3062-0-77175400-1320960597_thumb.jp

post-3062-0-04292700-1320960644_thumb.jp

Endret av tS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

AG HD wax er en veldig bra voks. Synd den er så mye tyngere å jobbe med enn mange andre i samme prisklasse (sier ikke denne er vond å jobbe med, men det finnes mange vokser som er enda lettere å jobbe med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har ikke jeg noen som helst erfaring med holdbarhet på forskjellige produkter, eller hvor gode andre vokser/lakkforseglinger er. Men dette kan da ikke være så forferdelig galt :)

For vinterpreppen tok jeg 2 lag med EGP og 2 lag med voks.. så får vi se hva vinteren har gjort med beskyttelsen når våren kommer.

Kjenner det godt armene etter å ha buffet av produkter i 2 dager. Og det hjelper sikkert ikke at HD wax er beryktet for å være "vond" å jobbe med :P Men egentlig synest jeg EGP er myye verre å fjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut. Men jeg kommer allikevel aldri til å kjøpe AutoGlym desverre. Er bare ett eller annet med TurtleWax og AutoGlym... :P

Tenker at Collinite-voksene mine også får til dette. Men håndvask to ganger i måneden skjer ikke på min svarte bil, blir nok MINST to ganger i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del AG produkter før jeg fant denne siden.. Alt er satt bort og byttet ut med andre merker nå, men EGP og HD wax har jeg tatt vare på. Må bruke opp før jeg handler inn nytt.

Trenger ikke håndvaske 2 ganger i uken når alt som skal til er å spyle over med høytrykk i et selvvaskanlegg noen ganger i uka. All skitt bare preller av :) Blir ikke "showklar ren" - som rett etter en grundig behandling - men bra nok fordi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

AG EGP sammen med HD Wax funker ganske bra ja.

Konebilen har fått kun HD Wax i juni og still goin strong! Men fruen kjører ikke så veldig mye, bilen står delvis ute og er vasket DCN style 1 gang i mnd.

Simen: fin bilen din men jeg ville gått bananas med sort+mitsu-lakk+vask 2 ganger i uken.. Slikt har jeg ikke tid og helse til :)

Autoglym har faktisk en del gode produkter. Ville aldri plasert Autoglym under samme hatt med TW.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tS_: Nja, men med avspyling/HT vask kan man jo ikke tørke bilen etterpå (eller kanskje "pat-drying"?), og da får man stygge vannflekker på bilen. :(

_Makki_: Vasker sykt skånsomt, alltid grundig forvask før håndvask, og håndvasken blir gjort med mild PH-nøytral såpe og Zymöl svamp, så vaskeriper blir det nok minimalt med. Også synes jeg det er gøy å vaske bil. Synd det begynner å bli litt vel kjølig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

tS_: Nja, men med avspyling/HT vask kan man jo ikke tørke bilen etterpå (eller kanskje "pat-drying"?), og da får man stygge vannflekker på bilen. :(

_Makki_: Vasker sykt skånsomt, alltid grundig forvask før håndvask, og håndvasken blir gjort med mild PH-nøytral såpe og Zymöl svamp, så vaskeriper blir det nok minimalt med. Også synes jeg det er gøy å vaske bil. Synd det begynner å bli litt vel kjølig. :(

Man kan jo lufttørke bilen etter kun avspyling/non håndvask. Speeding kan bli en dyr-tørkemetode i Norge så man er jo avhengig av vindkilde :) Kompressor, metro airforce blaster eller black baron type funker fint.

Vannflekker er avhengig av vannkvaliteten og faktisk hvor flink en er til å spyle av rester av skum, avfetting, apc osv.. De vises jo og mere på mørkere biler.

Joda, sett mange bilder av vaskerutinene dine og du er kjempeflink. Uansett utstry, forvask bla bla så kommer det swirls..

Det jeg mente tidligere var at med lysere bil og hardere lakk vises swirls ikke så veldig god/er ikke så lett å få til de.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tS_: Likte forresten det første beading-bildet ditt, det var vanvittig fint! :)

Makki: Joda, men for oss som bare har tørkehåndkle vettu. Og joa, sølvfarga bil med medium lakk f.eks. er mer gunstig sånn sett. Men svart bil trenger oftere vask fordi man ser møkka 100 ganger lettere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så absolutt bra ut det der:-D man bør kanskje skaffe seg AG HD, så man får testet selv på billige jobber, istedet for å bruke opp SV voksene mine:P

Simen: du vasker kanskje 2 ganger i uka nå, men tviler sterkt på at du orker det når du har eid bilen ei stund. Har selv også vært ekstrem på dette med vask når bilen har vært ny i mitt eie, men nå holder det med avspilling en til to ganger i uka å kanskje sikkelig vask en til to ganger i mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ælen: Joa, har vært litt ekstrem nå i starten, håndvaska jo 3 ganger iløpet av de 6 første dagene (!), men tror det minker til 1-2 ganger etterhvert ja... Og avspilling er jo kjekt også, men må få på skikkelig voks først.

Are G: Collinite går for å være generellt veldig bra ja. Jeg så for første gang beading/shedding a lá Collinite 915 live idag, og det var rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ut til å gi god holdbarhet :thumbup: Jeg har selv brukt mye Collonite som jeg er veldig fornøyd med, men frister å prøve HD-wax!

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

HD wax er slettes ikke dum den gitt, ser bra ut og har en god holdbarhet også syntes jeg....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD wax er undervurdert og har knallbra holdbarhet og super beading, men husk at hvis du bruker noen form for QD er det nok den vannet beader på ;)

Enig! Har ennå ikke spylt bilen etter siste behandling tidligere i uken, men gleder meg til å se vannet forlate lakken like fort som den treffer overflaten ^_^ Men noen QD ble ikke brukt før bildene ble tatt, såvidt jeg vet ihvertfall. Avfettet med prickbort, og kjørte en runde iron X - for så å vaske bilen manuelt.. Kan hende der er noe vokslignende greier i shampooen jeg bruker? AG sin shampoo..

tS_: Nja, men med avspyling/HT vask kan man jo ikke tørke bilen etterpå (eller kanskje "pat-drying"?), og da får man stygge vannflekker på bilen. :(

Ser problemet der, spesielt med svart bil.. Nå er heldigvis bilen min grå, så disse synes ikke så fryktelig godt.. men får alikevel noen matte flekker på bilen der dråpene har samlet støv..må jo kjøre et lite stykke fra nærmeste selvvaskanlegg og hjem.. men pytt pytt! På sunnmøre regner det så ofte at jeg er heldig om bilen er ren 3 dager i strekk uansett :P Spyler bare bilen relativt ofte, slik at skitten ikke får feste seg skikkelig..

tS_: Likte forresten det første beading-bildet ditt, det var vanvittig fint! :)

Takktakk :) Tatt med et kompaktkamera.. Ble litt overraska selv når jeg så det :P

Uansett så er jeg såpass fornøyd med denne komboen (EGP & HD Wax) at jeg gjerne kunne anbefalt det til andre..med forbehold om at jeg ikke har testet noe annet ;) Kan komme tilbake med en liten oppdatering når våren kommer så vi ser om den tåler vinteren like bra som sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...