Gå til innhold

Øl tråden


Terjeo

Recommended Posts

Som topic sier her diskuterer vi øl!

da kan jeg begynne.

Skulle handle før jeg skulle på jobb i dag, da jeg kom inn i kiwi butikken så sto det en 3-4 kasser og lyste opp, disse hadde jeg aldri sett før, tok en flaske men ombestemte meg raskt og tok fort en til. Deretter gikk det videre til kassa.

Prisen på ølet vet jeg ikke, men kosta 160kr for 20 malboro, en cola 0,5l, et brød og 2 Tiger LAGER BEER.

Såvidt jeg har skjønt så er brygget i Asia siden 1932, etter videre sjekk har jeg funnet ut at det er tilgjengelig i over 60 land. Veldig kjent og mye "brukt" øl i singapore.

Åpna meg en flaske etter den hadde stått i kjøleskapet og fått en fin temperatur. Hvordan lukten er kan jeg ikke helt uttale meg om, da jeg er ekstremt forkjøla akkurat nå men virker som om det er en sterk øl lukt.

Smaken derimot!

Synes ølen var veldig god, den var fyldig, rund og smakfullt, merk bruker ordet var men det blir snart er igjen hihi :D

Den kan minne litt om CB øl, uten den beske ettersmaken. Må prøves!

Kom med deres øl-erfaringer hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    8

  • Terjeo

    7

  • Scandicshine.no

    6

  • Mattern

    4

Den skal jeg prøve! :)

Min favoritt (hittil) tror jeg må være MGD Miller, spesielt sammen med biff, da er den gull!

Var for et par helger siden innom en matbutikk som jeg sjeldent handler på, og der fant jeg noen ølflasker som så ut som whiskeyflasker, var noe engelsk øl.. Måtte jo selvsagt kjøpe ei slik!

Lot den sto i kjøleskapet ei god stund før jeg åpna den..

Den smaka seriøst nesten bare hvete, helt grusom etter min smak iallefall.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins

MHT øl tar jeg mye, men favoriten er vel Miller, ellers er SanMiguel, Amstel, Spitfire, carlsberg, Sol, Corona heller ikke å forakte

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

på Malorca mener jeg det var....

Fant den på Coop Obs jeg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MHT øl tar jeg mye, men favoriten er vel Miller, ellers er SanMiguel, Amstel, Spitfire, carlsberg, Sol, Corona heller ikke å forakte

Jammer har du god smak!

Miller er egentlig ikke favoritten, et øl som ikke burde prøves derimot er seidel fy og faen for noe skvip :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Meny har den også. Sverige er det billigste alternativet for de som har mulighet til det.. Betaler rett rundt 300kr hvis jeg ikke husker feil for 1 kasse...

Stella Artois er også sabla god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Øl... er vondt. :(

Såså, blir nok tørr bak øra og mann ut av deg en dag også ;)

Enig med du Pirex ang Mythos, også veldig god.. Dansk Carslberg også forsåvidt, Red Stripe og, Budwieser, Michelob, Heineken også... Hmm, ble mye allikevel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heineken også ja!

hmm må se i kjøleskapet en tur: off, der var det dårlig, var bare 18 ringnes og et par kasse carlsberg.

Mythos må prøves, sånn butikk her jeg bor som selger alt mulig av øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Har selvfølgelig smakt tiger øl jeg er jo dansk og vi siger øj en ny øl, øj en ny øl, øj en ny øl :P Ikke sant truhaa. ;)

Favoritten er Newcarsel brown ale, en fin halvmørk øl med dejlig aroma og smak. MMMMMMM

Er forøvrigt i top humør Danmark vandt i 3 overtids minut 3 - 2 over portugal. OlÈ OlÈ

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en periode nå der jeg, som student, føler meg forpliktet til å lære meg å like øl. Starter med Corona og slikt.

Man burde ikke måtte LÆRE seg til å like noe. Hmf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

prøv Miller med en gang Fredrikrb.... den er frisk og god

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv Miller med en gang Fredrikrb.... den er frisk og god

Takk for tips Truls. Driver fortsatt og "øver" meg på Corona og San Miguel. Miller skal prøves :)

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...