Gå til innhold

Felger som går i oppløsning?!


Ebbe

Recommended Posts

Hei

Ikke lenge siden jeg kjøpte meg ny Golf og med fulgte selvfølgelig et sett vinterdekk hvor eieren sier han har lagt merke til litt forandringer, virker som det har lagt seg noe salt, veidrit o.l.

Uviten om bilpleie tenkte jeg ikke mer over det til jeg kjøpte bilen og fikk tipset om denne siden. Har da forstått at felgene er mer "fucked" enn jeg trodde først.

Noen bilder:

post-3707-0-45107300-1320874294_thumb.jp

post-3707-0-08785300-1320874301_thumb.jp

post-3707-0-85924600-1320874306_thumb.jp

post-3707-0-40227900-1320874313_thumb.jp

post-3707-0-70617600-1320874319_thumb.jp

post-3707-0-60453800-1320874325_thumb.jp

post-3707-0-52039200-1320874331_thumb.jp

post-3707-0-17655900-1320874341_thumb.jp

La spesielt merke til dette forrige helg da jeg skulle sette på dekkene, hvor begge bakdekkene var nesten tomme for luft/flate. Tok med dekkene til nærmeste verksted og de sa det var vanlig at kantene på dekkene blir (hva skal jeg kalle det) "slitt" med årene og at lakken "flekker" av. Dette merket jeg også da jeg gikk over dekkene selv med en kjapp vask og stadig "flak" som gikk av. Ser ut noe har etset seg under lakken og ødelagt metallet (hva vet jeg). Uansett hadde verkstedet pusset ned kantene og omlakkert felgene. Har kun snakket med dem over tlf og skal hente de imorgen.

Jeg ringte forrige eier (kun 1 tidligere eier) og spurte om han har brukt noe sterk "rens" av noe slag på felgene, men det hadde han ikke.

Hva er dette? Kan man restaurere felgene helt? Dette ser jo ikke bra ut.. Er dette også noe man kan forhindre? Kjører mye på motorveiene i Stor-Oslo området og det ligger mye skit på veiene her.. Er helt blank på bil og bilpleie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Dette er en typisk sak for VW felger (spess vinter bruk) de "eirer" korrodere med saltet, måten å forhindre dette på er å bruke en skånsom felg vask P21S har en god en, å vaske de ofte gjennom vinteren, bruk også en felgbøste så du kommer til inni felgen. Legg også et (Helst 2) lag med voks på felgene.

Du kan restaurere alle felger, er mye arbeid og kan koste litt om du proff lakkere de. Kansje bedre å investere i nye?

Endret av Stig R. Vormestrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Full restaurering av felger koster fort noen laken, men det kan være verdt det dersom det er spesielle eller dyre felger det er snakk om. I dette tilfellet ser det ut som standard VW-felger, så jeg tror kanskje jeg ville sett etter et sett pent brukte på finn.no eller investert i et sett nye. Man får mye bra og tidvis pent også til 3-5000.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand
Full restaurering av felger koster fort noen laken, men det kan være verdt det dersom det er spesielle eller dyre felger det er snakk om. I dette tilfellet ser det ut som standard VW-felger, så jeg tror kanskje jeg ville sett etter et sett pent brukte på finn.no eller investert i et sett nye. Man får mye bra og tidvis pent også til 3-5000.

Hvertfall 16" størrelse som trådstarter har:) å ja det er standard orginale vw golf felger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see yours and up with mine :P

6332272912_14d36d555d_z.jpg

Alle 4 er like fæle også..heh

Sikkert en grunn for at disse felgene ble gjemt vekk hos forhandler og ikke vist til meg før dagen jeg skulle overta bilen :P hehe..

Jaja, jeg legger vinterdekka over på sommerfelgene jeg har nå, så hvis noen trenger disse vinter felgene så skrik ut! Skal få en god pris :D

Endret av Bjørn_A

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I see yours and up with mine :P

6332272912_14d36d555d_z.jpg

Alle 4 er like fæle også..heh

Sikkert en grunn for at disse felgene ble gjemt vekk hos forhandler og ikke vist til meg før dagen jeg skulle overta bilen :P hehe..

Jaja, jeg legger vinterdekka over på sommerfelgene jeg har nå, så hvis noen trenger disse vinter felgene så skrik ut! Skal få en god pris :D

Oooh! Hvilken bil er disse til? ;) Jeg har utstyr til å rette og lakkere opp felger såe... ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Høres bra ut, Highline, har 8 stk felger jeg skulle hatt preppa her.. vurderer Karlsen på Åros, men om du gjør det kunne jo det vært interasnt..

Beklager å rappe tråden, men sikkert til alles interesse, hva tar du for feks prepp og lakk av 4 felger?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg har fire 18" m-sport felger til bmw jeg skulle ha fiksa litt kantkjøring på og fått lakkert... Ser ut som du har funnet deg en fin nisje her.. :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...