Gå til innhold
Ebbe

Felger som går i oppløsning?!

Recommended Posts

Ebbe    0
Ebbe

Hei

Ikke lenge siden jeg kjøpte meg ny Golf og med fulgte selvfølgelig et sett vinterdekk hvor eieren sier han har lagt merke til litt forandringer, virker som det har lagt seg noe salt, veidrit o.l.

Uviten om bilpleie tenkte jeg ikke mer over det til jeg kjøpte bilen og fikk tipset om denne siden. Har da forstått at felgene er mer "fucked" enn jeg trodde først.

Noen bilder:

post-3707-0-45107300-1320874294_thumb.jp

post-3707-0-08785300-1320874301_thumb.jp

post-3707-0-85924600-1320874306_thumb.jp

post-3707-0-40227900-1320874313_thumb.jp

post-3707-0-70617600-1320874319_thumb.jp

post-3707-0-60453800-1320874325_thumb.jp

post-3707-0-52039200-1320874331_thumb.jp

post-3707-0-17655900-1320874341_thumb.jp

La spesielt merke til dette forrige helg da jeg skulle sette på dekkene, hvor begge bakdekkene var nesten tomme for luft/flate. Tok med dekkene til nærmeste verksted og de sa det var vanlig at kantene på dekkene blir (hva skal jeg kalle det) "slitt" med årene og at lakken "flekker" av. Dette merket jeg også da jeg gikk over dekkene selv med en kjapp vask og stadig "flak" som gikk av. Ser ut noe har etset seg under lakken og ødelagt metallet (hva vet jeg). Uansett hadde verkstedet pusset ned kantene og omlakkert felgene. Har kun snakket med dem over tlf og skal hente de imorgen.

Jeg ringte forrige eier (kun 1 tidligere eier) og spurte om han har brukt noe sterk "rens" av noe slag på felgene, men det hadde han ikke.

Hva er dette? Kan man restaurere felgene helt? Dette ser jo ikke bra ut.. Er dette også noe man kan forhindre? Kjører mye på motorveiene i Stor-Oslo området og det ligger mye skit på veiene her.. Er helt blank på bil og bilpleie..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig R. Vormestrand    14
Stig R. Vormestrand

Dette er en typisk sak for VW felger (spess vinter bruk) de "eirer" korrodere med saltet, måten å forhindre dette på er å bruke en skånsom felg vask P21S har en god en, å vaske de ofte gjennom vinteren, bruk også en felgbøste så du kommer til inni felgen. Legg også et (Helst 2) lag med voks på felgene.

Du kan restaurere alle felger, er mye arbeid og kan koste litt om du proff lakkere de. Kansje bedre å investere i nye?

Endret av Stig R. Vormestrand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Typisk felger med dårlig vedlikehold.

Dette gjelder det meste av alufelger som ikke blir tatt vare på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Full restaurering av felger koster fort noen laken, men det kan være verdt det dersom det er spesielle eller dyre felger det er snakk om. I dette tilfellet ser det ut som standard VW-felger, så jeg tror kanskje jeg ville sett etter et sett pent brukte på finn.no eller investert i et sett nye. Man får mye bra og tidvis pent også til 3-5000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig R. Vormestrand    14
Stig R. Vormestrand
Full restaurering av felger koster fort noen laken, men det kan være verdt det dersom det er spesielle eller dyre felger det er snakk om. I dette tilfellet ser det ut som standard VW-felger, så jeg tror kanskje jeg ville sett etter et sett pent brukte på finn.no eller investert i et sett nye. Man får mye bra og tidvis pent også til 3-5000.

Hvertfall 16" størrelse som trådstarter har:) å ja det er standard orginale vw golf felger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Uff da det der var ikke pent! :( Støtter forslaget om å kjøpe nye jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn_A    106
Bjørn_A

I see yours and up with mine :P

6332272912_14d36d555d_z.jpg

Alle 4 er like fæle også..heh

Sikkert en grunn for at disse felgene ble gjemt vekk hos forhandler og ikke vist til meg før dagen jeg skulle overta bilen :P hehe..

Jaja, jeg legger vinterdekka over på sommerfelgene jeg har nå, så hvis noen trenger disse vinter felgene så skrik ut! Skal få en god pris :D

Endret av Bjørn_A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Som Bernhard skriver er dette typisk for dårlig vedlikeholdte felger som gjerne går på saltede veier.

I tillegg er det her steinsprut, kantkjøring osv som gjør at saltslurryen kommer innunder klarlakken, og da går det dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eventuelt    8
Eventuelt

Ikke pent.. Sånt som skjer når folk ikke tar vare på felgene side.. Selv stoler jeg på pulverlakk og 2 lag voks så unngår man sånt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
inDesign    86
inDesign

I see yours and up with mine :P

6332272912_14d36d555d_z.jpg

Alle 4 er like fæle også..heh

Sikkert en grunn for at disse felgene ble gjemt vekk hos forhandler og ikke vist til meg før dagen jeg skulle overta bilen :P hehe..

Jaja, jeg legger vinterdekka over på sommerfelgene jeg har nå, så hvis noen trenger disse vinter felgene så skrik ut! Skal få en god pris :D

Oooh! Hvilken bil er disse til? ;) Jeg har utstyr til å rette og lakkere opp felger såe... ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Høres bra ut, Highline, har 8 stk felger jeg skulle hatt preppa her.. vurderer Karlsen på Åros, men om du gjør det kunne jo det vært interasnt..

Beklager å rappe tråden, men sikkert til alles interesse, hva tar du for feks prepp og lakk av 4 felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Har skjedd noe rart på baksiden av en av vinterfelgene på bilen min også, så dette kunne vært interessant ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Hva tar du for å rette felger?

Jeg har liggende noen 7x16 som skulle vært rettet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

Jeg har fire 18" m-sport felger til bmw jeg skulle ha fiksa litt kantkjøring på og fått lakkert... Ser ut som du har funnet deg en fin nisje her.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg har forøvrig noen 2 delte 17 toms BBS som trenger blåsing og lakk også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
inDesign    86
inDesign

Hehe, jeg er usikker mtp hvor mye jobb det er pr felg. Men kan ikke dere sende meg bilder av alle felgene på melding da :) Altså, ta ett bilde forfra og ett bakfra. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

17 tommerne må bare blåses og lakkes, trenger du bilde av de også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig