Autobua

Tilbakemeldinger på Stjärnagloss produkter.

Her kan du komme med dine erfaringer og tilbakemeldinger på Stjärnagloss produkter.

Du kan også legge ut lenker til tester du har laget andre steder i forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig respons så langt her, så da får jeg begynne. Fikk en prøvepakke fra RB Tuning med en tre små flasker med henholdsvis Röd Snö, Glaspärla og Silke. Har nå fått prøvd alle produktene og her ere mine erfaringer:

Röd Snö

Dette er en såpe ment for bruk i skumkanon. Får et morsomt rosa skum, og såpen rengjør helt greit. Beholdningen er nok fargen, og morsom og ha. Se forøvrig min test med bilder her

Silke Detailer

Forstår det slik at denne kan brukes både som en Quick Detailer, Vannløs vask og Claylube. Jeg har prøvd den først og fremst som QD. Kan vel si med en gang at denne liker jeg. Lukter veldig godteri og er enkel i bruk. I forhold til min favorit QD som er Meguiars Ultimate Quick Detailer så krever Silke at man tørker over en ekstra gang med mikrofiberen for å få tørket bort produktrester. Men overflaten Silke etterlater seg er utrolig glatt og ikke minst blank. Usikker på hvordan holdbarheten er, men syns egentlig ikke det er det viktigste med en QD.

Prøvde også så vidt å tørke bort litt på et panel inni baklukeåpningen som ikke var helt rent. Da virket Silke som en vannløs vask. Ulumskhetene løsnet lett fra lakken og lot seg lett tørke vekk uten antydning til riper. Veldig bra til å ta bort kalkrester etter vann som har tørket på lakken også.

Kommer til å kjøpe mer av dette produktet.

Glaspärla

I følge beskrivelsen skal denne kunne brukes utblandet 10:1 som en QD eller 2:1 i skumkanon! Nå var det litt lite i prøvflasken til å få prøvd produktet i skumkanon, så fikk ikke prøvd dette og det var egentlig veldig synd. Er meningen at man påføre produktet etter vask og skylle av og da få en veldig vannavstøtende overflate om jeg forstår det riktig.

Jeg blandet imidlertid 10:1 på en liten sprayflaske og prøvde både å bruke den på våt bil etter vask og som en QD. På våt bil brukte jeg den som en slags tørkehjelp. Sprayet på og tørket av med tørkehåndkle. Bilen ble lett å tørke og overflaten ble ganske glatt og fin, men usikker på hvor stor effekten egentlig var.

Som QD på tørr bil syns jeg den fungerer OK, men langt fra som Silke eller Meguiars UQD. Må tørkes over flere ganger for å fjerne produktet helt, så den krever litt mer jobb syns jeg. Blir ikke like silkeglatt som Silke heller. Men den er jo veldig drøy og dermed rimelig i bruk.

Syns egentlig Glaspärla fungerte best på våt bil som tørkehjelp, men syns jo det var synd at jeg ikke fikk testet skumkanonvarianten. Er jo den muligheten som gjør produktet litt spesielt, så testflasker av dette produktet bør være større ^_^

Syns det er bra at RB Tuning tar inn Stjärnagloss, og de lager en del spennende produkter som kan være artig å ha i samlingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for god tilbakemelding på Stjärnaglossproduktene.

Stjärnagloss har som du sier flere spennende produkter som holder høy kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt om noen hadde prøvd Glaspärla i skumkanon. Hva kan man forvente da? Et skumlag som skylles av og etterlater en overflate som vannet bare detter av slik at tørking nesten er unødvendig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også veldig fornyd med rød snø og cocosnøt snow foam,begge gir bra med skum og rengjør bra.Anbefaler begge å teste ut om du er på jakt etter snow foam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tangerine sjampoen er helt rå når det gjelder gli og den skummer også meget bra. Det ser dessverre ut til at det er vanskelig å få tak i denne for tiden.

Körsbär er også en meget god såpe. Den ligner veldig på CG MSII som er mere kjent. Eneste som jeg kan skille disse 2 på er at SG er litt mørkere enn CG og den har også litt kraftigere lukt. SG er også endel kr billigere enn CG.

Bug & tar er meget effetktiv på innsekter, men den kan slite litt på LSP når man har brukt den på samme sted noen ganger.

Kokosnöt er jeg også veldig fornøyd med. Ekstremt tykt skum som ikke er for tørt slik at den likevel renner av bilen.

Röd snö er jeg ikke fullt så fornøyd med da den legger igjen farge på listverk. Mulig den bør blandes ut mer enn det jeg har gjort.

Hjül er en helt ok felgrens til hverdags vasken. Drøy i bruk, effektiv (bortsett fra ekstremtilfeller), tykk konsistens slik at den kan henge lenge uten å tørke og den har god lukt.

Alle produktene til SG begynner å bli vanskeligere å få tak i etter at Shinearama la ned nettbutikken sin. Mulig Autobua kan få tak i dette likevel?

Tildligere har jeg laget en test/review med mange av disse produktene. Ta gjerne en titt. :)

Noen utvalgte bilder fra testen:

IMG_7799_1920x1280.jpg

IMG_7810_1920x1280.jpg

IMG_7823_1920x1280.jpg

IMG_7844_1920x1280.jpg

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då blei det ein liten ordre med Hjul felgrensen+ ltt diverse snadder.Denne må bare testes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser frem til å teste ut Kokosnøtt og glass perla når eg får meg ny skum kanon Frå Bilnerden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive