Gå til innhold

SS: VW Passat TDI


virtual

Recommended Posts

A quick 1 step job, car would have needed at least two rounds of wool to achieve full correction!

Products:

Wash:

Nilfisk Advance HD-Wash (Alcalic degreaser)

Chemical Guys Citrus Wash + Gloss

Chenille Mitt

Swisswax Brush

Gritguard

Dehydrator Towel

Riccardo Clay

ONR as lubrication

Wheels:

Nilfisk Advance HD Wash (Alcalic degreaser)

Ez Detail Brush

Swissvax Brush

Chemical Guys New Look Trim Gel

Windows:

Duragloss #751 Rain Repel

Trim:

Chemical Guys New Look Trim Gel

Paint:

Makita 9227

3m Sungun

Menzerna SIP -> Meguiars Cutting pad

IPA Wipe

LSP:

Duragloss #111

Victoria Concours

Car at arrival:

08092008068.jpg

08092008069.jpg

08092008070.jpg

08092008072.jpg

After wash:

08092008073.jpg

08092008075.jpg

08092008076.jpg

08092008077.jpg

08092008078.jpg

Clay after one door!

08092008082.jpg

The paint had a real lack of gloss, very boring..

08092008083.jpg

Tried very hard to create some 50/50's, but it was really hard on this silver paint!

09092008090.jpg

Note the sharper reflection on the door to the right:

09092008093.jpg

Real lights polished:

09092008097.jpg

09092008099.jpg

Chemical Guys new look, love the stuff!

10092008103.jpg

10092008106.jpg

LSP time!

10092008100.jpg

10092008108.jpg

10092008109.jpg

10092008111.jpg

10092008113.jpg

10092008114.jpg

10092008116.jpg

10092008117.jpg

10092008118.jpg

10092008120.jpg

Thanks for looking :)

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nydelig jobb, og Victoria ser uber bra ut den...as always ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer gutter! :)

Veldig fin jobb som vanlig virtual! Hvordan jobbet du inn SIP for å få den LSP-klar på best måte? Og hvor lang tid brukte du? Igjen, strøken jobb :)

Takk :)

Når jeg skal gjøre SIP lsp klar, tar jeg først 2 runder på 600 rpm, for å få produktet fordelt, deretter fyrer jeg rett opp til 1500 rpm, kjører helt til produktet "flasher", altså det blir gjennomsiktig på en måte. Det blir ca 7-8 runder, og de to siste er helt uten press.

Så kjører jeg 1-2 runder på 1200 rpm.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer gutter! :)

Takk :)

Når jeg skal gjøre SIP lsp klar, tar jeg først 2 runder på 600 rpm, for å få produktet fordelt, deretter fyrer jeg rett opp til 1500 rpm, kjører helt til produktet "flasher", altså det blir gjennomsiktig på en måte. Det blir ca 7-8 runder, og de to siste er helt uten press.

Så kjører jeg 1-2 runder på 1200 rpm.

Ser den :) Selv liker jeg å kjøre flere runder for å refine, vet ikke helt hvorfor..hehe. Men kjører du noen ganger maskinen opp på 1800? Virker som de fleste kjører den på max 1500 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer an på hvor store panel jeg jobber på..

Hvis jeg tar f.eks halve panseret, så fyrer jeg lett opp til 1650 og 1800 rpm..

Men når jeg jobber på "vanlige" paneler, så ønsker jeg å korrigere så mye som mulig, spesielt på 1-step jobber. Så derfor jobber jeg på 1500, for å slippe så altfor mye varme, for da kan jeg ta meg god tid mens jeg polerer, å speide etter rds og slikt underveis :)

Og dette med refining, jeg har prøvd med og uten. Har også prøvd å gå rett av 1800rpm..

Panelet ser nøyaktig like bra, og hologramfritt ut :P

Tror det er mer nøye at man har jevn og fin hastighet, og kjører uten press.

Men jeg refiner når jeg bruker sip, for å være sikra så bra resultat som mulig.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer an på hvor store panel jeg jobber på..

Hvis jeg tar f.eks halve panseret, så fyrer jeg lett opp til 1650 og 1800 rpm..

Men når jeg jobber på "vanlige" paneler, så ønsker jeg å korrigere så mye som mulig, spesielt på 1-step jobber. Så derfor jobber jeg på 1500, for å slippe så altfor mye varme, for da kan jeg ta meg god tid mens jeg polerer, å speide etter rds og slikt underveis :)

Og dette med refining, jeg har prøvd med og uten. Har også prøvd å gå rett av 1800rpm..

Panelet ser nøyaktig like bra, og hologramfritt ut :P

Tror det er mer nøye at man har jevn og fin hastighet, og kjører uten press.

Men jeg refiner når jeg bruker sip, for å være sikra så bra resultat som mulig.

Takk for fint svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niiice ;) Ser at bile får wet look... Victoria er nam nam! :D

Så det var spørsmål om hastighet o.l, sånn gjør jeg det... ;

SIP, spre greit ut, rett opp på 1500 fire sakte pass uten mye press, refine ett par kjappe runder på rundt 1000 - funker fett B)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto og jobbet med en Ford Ka til halv tolv i går kveld, så det spørs om kona hadde blitt så glad om jeg satte i gang med seriøs shine av BMWen nå, nei.. Får nøye meg med bildene av din shine-jobb foreløpig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder bilder? :)

Uff, er så kjedelig når dem blir sure for at man detailer for mye..

Nøy deg heller med Passaten Bernhard detaila, den ble fin den!

Denne kan ikke sammenlignes med resultatet han fikk! Litt kjipt med 1-step jobber..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...