Gå til innhold

Minitest: Rain-X De-Icer


Popp

Recommended Posts

Da har "endelig" dagen kommet, første dag med frost på ruta denne sesongen, har som hvert år ikke klart å skaffe meg en isskrape, og det ser heller ikke ut som at fornuften skal seire i år heller.

Testen ble utført med knappe 2 blå grader på displayet, så noen skikkelig vintertest blir utført den dagen det er 30 mørkeblå grader og man må bruke propanbrenner for å i det heletatt finne ruta, hater vinter!!

Tidligere vintere har jeg prøvd alt fra Turtlewax deicer(funker ganske bra), Biltema DeIce(rævva), ymse spylervæsker, IPA(det som lå nærmest, funka btw meget dårlig) og blank Nestea(som dog funka best, selv om det lukta dritt).

Så i år har jeg gått til innkjøp av Rain-X De-Icer, denne skal ifølge amrikanerne selv fjerne isdannelser og lett snø, samtidlig som den tilfører Rain-X forsegling, dog ikke noe å sammenligne med å legge orginalforsegling, men en liten boost av forseglingen hver morgen er det da ingen som har noe imot.

Boksen er av typen sprayboks, så har du hatt denne liggende i bilen så er denne ufattelig kald å holde i uten å ha hansker på.

Når man trykker på knappen kommer det en forholdsvis tykk stråle som når over til andre siden av ruta, så man kan fint trykke ned knappen, sveipe over ruta en gang, og før du har kommet på returen så er isen borte! Da er det bare å ta en MF og tørke bort det overflødige eller bruke vindusviskerne(gud forby).

Dette funka meget bra iforhold til mye annet jeg har vært borti, så anbefaler denne, iallefall foreløpig.

Når det kommer til forseglingsdelen så har jeg ikke fått testa "prelle-effekten", men det ser ut til at ruta beader forholdsvis bra.

Har ikke funnet noen norsk forhandler av denne, men selv betalte jeg $0.99 + $9.99 i frakt for denne, og vil påstå at det er den verdt.

IMAG0583.jpeg

Endret av Popp
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Artig" at man betaler 10x prisen for produktet i porto..

I og for seg er det også interessant at det er billigere porto fra USA enn det ville vært innenfor Norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Artig" at man betaler 10x prisen for produktet i porto..

I og for seg er det også interessant at det er billigere porto fra USA enn det ville vært innenfor Norge....

Enda mer interessant når man tenker på at pakken ankom Verdal etter drøyt 4 dager, her i Norge tar det jo minst 3-4 dager å sende fra Levanger til Verdal, som er omtrent en mil imellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ruter på en boks vet jeg rett og slett ikke, ettersom at jeg har prøvd denne bare en gang ettersom at vi har vært frelst med plussgrader helt til nå :D

Disse kommer og går på eBay, ser ut til at jeg hadde flaks med prisen, men 11 dollar inkl frakt for en nå ser jeg, er jo ikke langt unna det jeg betalte det..

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=rain-x+de-icer&_sacat=See-All-Categories

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne i forhold til Turtlewax deicer? Er det verdt å prøve, eller er det mye samme ulla? Har vært borti noen merker, men bare Turtlewax som har hatt ønsket effekt til nå.

Avisingen er like bra som TW, pluss at man får en boost på forseglingen i samme slengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvordan er det å bruke denne og dens boost på en rute som er behandlet med noe annet enn RainX? (Gtechniq)

BTW: De eneste som har den på Ebay nå sender jo bare til USA..

Vil tro at denne boosten vil virke på noen lunde samme måte på alle underlag ettersom at det ikke er noen spesielle tilsetninger annet enn vanlig Rain-X forsegling som er iblandet.

Både vindusviskere, vindusrens, spylervæske og de-icer har Rain-X forsegling iblandet, det blir selvfølgelig ikke i nærheten av å legge en ny forsegling, men jeg liker å leve i den tro at jeg iallefall får tilbake litt av den slitasjen som skjer ved bruk av vindusviskere, spylervæske osv. i form av at produktene inneholder litt forsegling ;)

Merkelig, var en del som sendt worldwide når jeg handla, men mulig det er noen bilpleiesjapper over there som har den inne ;)

Åssen smaker den?

Det blir opp til Tom Christian og Olav å teste da de ha mange fler referansepunkter enn meg når det kommer til smak på bilpleieprodukter. Personlig har jeg også ett lite prinsipp om å ikke drikke ting d står "Danger! POISON!" samt en tekst om at svelging er fatalt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...