Matti

Softest Påførings puter...

31 innlegg i emnet

...eller skal jeg kalle dem maderasser!

Er det meningen at de skal være så STORE? De er gigantiske!

Bare spørr, for jeg har aldri sett så STORE påføringsputer og hvordan bruker man en så stor en??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har du tirret nysjerrigheten min!

Bilder og link takk...

Edit;

Fant det frem selv, må innrømme at jeg ble litt skuffa når jeg så hvilke padder det var du mente på, så for meg noen digre kolosser av en detailers våte drøm..

Men disse er meget gode å jobbe med, bruker en slik en selv til Swissvax Insignis, og kommer garantert til å kjøpe enda flere av disse :)

Jeg bruker å ha voks ytterst på tuppen av puta, trenger strengt tatt ikke å ha voks på hele padden slik man ofte har på andre padder, for det sier fort seg selv at da må man ha en hel boks med voks bare for å mette padden før man får ut noe voks av den igjen :P

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte å legge ut bilde av de, må bare få tatt det først.

Har ikke muligheter til det her på jobben akkurat nå.

Jeg har aldri sett så store påføringsputer før :eek: :eek: , derfor måtte jeg spørre. Og heller ikke brukt de før.

De er gode å holde ja... Så som du sier, litt på tuppen og spre det utover bilen?

Skal nok prøves ja, de ser hvertfall veldig fancy-funny, så det blir nok gøy å prøve de ut ja.

:thumbup: :thumbup: :thumbs: :thumbs: :fun: :fun:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De røde det er snakk om?

De er i hvertfall knallgode :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de røde... 2 av 2 som er positive, its looking good :fun:

Men på første øyekast så ser de enorme ut, begynte å lure på om de fikk plass i voks boksen i det hele tatt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk 3 sånne i dag jeg også. Synes ikke de var så store jeg men :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ganske store enn det man er vant til... Men det blir morro å prøve de ut om ikke så lenge, håper jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De røde er helt konge! Brukte en i helga og det holdt på masse voks, samt la igjen ett fin fint og jevnt lag på lakken.. Anbefales:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: legg påføringsputa i en ziplock-bag, og du har masse igjen voks til neste gang du skal bruke den. Selv om man bare "dæbber" litt oppi krukka så er det ganske mye igjen i puta når man er ferdig. Helt utrolig hvor lenge en Shield-boks holder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Essiek: Jeg har pleid å gjøre det med poleringsputer og slikt for at de ikke skal bli tørre om jeg trenger å fortsette dagen etter f.eks., og noen ganger har jeg gjort det med voks-pads også. Men det var bare på kort sikt, og trodde ikke dette kunne være lurt over lengre tid? Hvis zip'en er helt tett, vil dette funke bra selvom det kanskje er flere måneder til neste gang!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Essiek: Jeg har pleid å gjøre det med poleringsputer og slikt for at de ikke skal bli tørre om jeg trenger å fortsette dagen etter f.eks., og noen ganger har jeg gjort det med voks-pads også. Men det var bare på kort sikt, og trodde ikke dette kunne være lurt over lengre tid? Hvis zip'en er helt tett, vil dette funke bra selvom det kanskje er flere måneder til neste gang!?

Jeg har hatt min røde liggende i flere måneder i zip-bag uten problem, enda ett tips er å brette padden slik at man får 50/50 men voksed pad i bretten, for så å gnu, da får du ut mer av det som ligger i padden, og dermed trenger du å ned i krukka enda sjeldnere.

Voksa en 1969 Cadillac, svære greier, med Swissvax Insignis, dyppa padden tre ganger i krukka iløpet av bilen, det sier litt om hvor drøy SV og andre lignende vokser kan være om man bruker padden rett og kan noen småtriks ;)

Krukka var 100% når jeg starta, og omtrent 99,8% når jeg avslutta etter to runder på Cadillacen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner at de røde "små" påføringsputene det er snakk om her var en god investering. Godt å høre :) Må bare stikke innom butikken og kjløpe sånne zip-bag... Clas Ohlson?

Jeg har hatt Shield i snart 2 år, det er ca. 25% igjen av voksen. Men løpet av de 2 årene, var det en del biler!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads til maskin - nope. Påføringsputer til voks / glaze / sealer - all the time :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet disse da jeg la Blacklight og syntes de var unødvendig store, men da jeg gjorde meg ferdig dagen etter med BiltHamber sine hvite små skjønte jeg at store kunne være en fordel, da jeg nesten glapp BH sine i gulvet et par ganger.

Men de er veldig myke å fine begge to synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt min røde liggende i flere måneder i zip-bag uten problem, enda ett tips er å brette padden slik at man får 50/50 men voksed pad i bretten, for så å gnu, da får du ut mer av det som ligger i padden, og dermed trenger du å ned i krukka enda sjeldnere.

Voksa en 1969 Cadillac, svære greier, med Swissvax Insignis, dyppa padden tre ganger i krukka iløpet av bilen, det sier litt om hvor drøy SV og andre lignende vokser kan være om man bruker padden rett og kan noen småtriks ;)

Krukka var 100% når jeg starta, og omtrent 99,8% når jeg avslutta etter to runder på Cadillacen..

Du bretter den altså i 2? så det blir en halvmåne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du å få en annen form enn halvmåne ved å brette voks-delen av pad'n mot hverandre så er du jammen god! :D;)

Bare brett mot hverandre, og gnikk litt - så har man nok LSP myknet opp til å rekke et halvt panser til..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo alltid prøve å brette det til en firkant :rofl1:

Litt makt og det vil nok gå

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Du skal få en julebrus av meg om du klarer å brette den røde til firkant-form :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss si en kasse med julebrus, and its on :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har link til disse før jeg dør av nysgjerrighet??? :eek:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive