Gå til innhold

Meguiars #16 vs Collinite


AcciDabbi

Recommended Posts

Jeg har nå i år brukt Meguiars #16 voks på mange kundebiler. Har fått mange bra tilbakemeldinger om at den holder lenge så det er vel en liten bankers som kunde-voks.. :)

Men Collinite er vel en konkurent til denne voksen? Jeg tenker på #476, #885 og #915..

Det er vel stor diskusjon om hvem av disse som er best.. Men er det noen som har en god sammenligning mellom en av disse og MG#16?

Tenker å kansje prøve Collinite til neste sesong :)

Nevn gjerne andre vokser også som ligger i prisgata til MG#16.. Hva med f.eks Dodo Juice?

Jeg bruker vanligvis Concorso på biler som har en spesiell lakk der jeg vil ha fram effekten, men til vanlig "kjedelig" lakk er det bare maks holdbarhet og glans som gjelder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi kort forklaring på forskjellen på de tre: (Fra Collonite hjemmeside)

1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.

2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.

3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.

Grunnet dette har jeg valgt å legge 476 på felger :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får jeg litt svar på utover vinter/vår.

Har mg#16 på vectran, den ble lagt i juli og 915 på audi, den ble lagt i september.

mg#16 beader sykt fortsatt og virker som har mye mindre/finere perler enn 915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.detailers...__fromsearch__1 kanskje noe å hente her? :)

Der der taler jo til stooor fordel for Collinite.. :P

Mener at 476 varer litt lengere enn 915, men gir kanskje ikke den beste looken. Hvordan den er mot #16 vet jeg ikke..

Ja, i forhold til første svar så skal 476 vare lengre ja.. Liker best god holdbarhet på kundevoks, så får jeg legge dyrere vokser på biler med spesiell lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med MG #16, og nå har jeg også skaffet meg 476s. Har lagt den på vinterhjulene for å sjekke holbarhet. Mye lettere å jobbe med enn #16, og sheeting er kanon :)

MG#16 er vel viden kjent for å være vanskelig å jobbe med.. :P

Men jeg legger den på med DA for å få den tynt på lakken, da er den ikke så aller verst å buffe av ettepå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har testet ut holdbaheten på #476? :)

Hadde på 476 i 2,5 mnd før jeg la et ekstra lag for noen uker siden. Dette laget var ikke nødvendig mtp. sheeting og beading, men ville bare være sikker på at den holder gjennom vinteren. De 2,5mnd jeg hadde den på først, så merket jeg ikke noen forskjell på beading etc. :thumbup: Jeg synes 476 var lettere å legge og å buffe enn 915.... Billig og bra stemmer faktisk med denne voksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var stort sjokk, men samtidig er det vel 476 som står mest utsatt på hele vogna i den testen der, så må kanskje ta det med en klype salt.

Jeg har satt inn Mercedesen med et lag Victoria Concours i dag, og tenkte å legge et lag til i morra, så satser på at det blir saker.

Men interessant nok ser det nesten ut som de voksene øverst på vogna holdt bedre enn de nederst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eneste test behøver ikke å bety så veldig mye, noen vokser sitter bedre på en type lakk enn andre, 476 kan ha blitt lagt på under ugunstige omstendigheter ++, mange variabler ;) For å si det sånn så hadde den garantert vart lenger på min bil.... var ikke antydning til svekkelse etter 2,5 mnd ! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det må jo tas med i betraktning ;)

Jeg tror også at holdbarheten avhenger myyyye av hvor godt man forbereder lakk for voks..

Jeg er av den oppfattning at desto renere lakken er før voks påføres, desto bedre sitter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det må jo tas med i betraktning ;)

Jeg tror også at holdbarheten avhenger myyyye av hvor godt man forbereder lakk for voks..

Jeg er av den oppfattning at desto renere lakken er før voks påføres, desto bedre sitter den?

Stemmer nok det med å ha ren lakk ja... Vertua Bond og Prickbort gir meg lakk som er like glatt som glass, før Collinite blir lagt på i varm garasje, ligger på lakken i ca 1-1,5t før buffing, og herder deretter i 20t + =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn gjerne andre vokser også som ligger i prisgata til MG#16.. Hva med f.eks Dodo Juice?

Poorboys Nattys serien er vel en god konkurent her. Nattys Blue ska ha top notch holdbarhet i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...