Gå til innhold

Collinite 845


Are G

Recommended Posts

Hvor flytende skal denne være? Min ser ut til å være relativt stiv..

Noe som litt tykk tannkrem kanskje..

Tenker jo siden den ikke har vanlig lokk men ser ut til å skulle helles ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på temperaturen. Nærmer den seg 20 grader eller mindre blir den hard. Over 25 biler den nesten som vann. Rist flasken alltid godt og varm den i varmt vann hvis nødvendig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja.

Var slik ved levering.

Da skal den få en god rist og litt varmt vann kanskje..

Får se om jeg rekker å legge en runde voks.. Denne tåler vel å bli lagt i hva som helst slags vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn ble lagt i tørt vær ca 10 plussgrader og fungerer veldig bra. Gjorde det forrige høst også med upåklagelig holdbarhet. Sikkert greit hvis lakken er tørr når du legger på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du legge den på? Jeg brukte den på nye alufelger. Beader til den store gullmedaljen ved vask! Spent på hvor lenge den holder. Iflg. produsenten skal 845 simpelthen le seg skakk av f.eks. bremsestøv :) Hittil stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å legge den på bilen.

Er mye dugg/tåke ute og jeg har dårlig tid så jeg gikk for QD i steden..

Bilen ble vokset et lag for 2 uker siden.

Har lagt 476s på vinterfelgene til Mercedesen, tenker å legge et lag til for å være sikker og så tenker jeg det blir gøy når det skal vaskes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke, ved anledning, gi en tilbakemelding på hvordan 845 fungerer på lakk? Hvis det viser seg at den er gull på felger, kunne jeg tenke meg å teste den på karrosseriet ved mid-season detail (jan-feb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke, ved anledning, gi en tilbakemelding på hvordan 845 fungerer på lakk? Hvis det viser seg at den er gull på felger, kunne jeg tenke meg å teste den på karrosseriet ved mid-season detail (jan-feb).

845 fungerer iallefall meget bra på solid sort passat lakk, min er 3 mnd gammel og ser nylagt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Løfter denne litt med et nytt spørsmål.

Jeg har vokset to biler med Collinite #845 og den nærmer seg allerede halvparten. Bruker jeg alt for mye produkt, eller holder en flaske kun til 5-6 biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Har vokset omtrent 6 biler, og er snart halveis i flaska. Har vokset 3 sett felger med den også.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Okei... Da konkluderer jeg med at jeg bruker en anelse for mye produkt, iallefall iforhold til Joakim. :lol:

Jeg legger så tynt så mulig, så lenge det lakken blir dekt så er det bra nok :-) Selfølgelig litt vanskeligere å se hvor den ligger når man er sparsom, men jeg får ikke noe bedre holdbarhet ved å legge tykt på :-)

3 av bilene jeg har lagt den voksen på er av VW Polo størrelsen så går selfølgelig mindre produkt da. Men flasken burde i allefall vare til 10 biler mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger så tynt så mulig, så lenge det lakken blir dekt så er det bra nok :-) Selfølgelig litt vanskeligere å se hvor den ligger når man er sparsom, men jeg får ikke noe bedre holdbarhet ved å legge tykt på :-)

3 av bilene jeg har lagt den voksen på er av VW Polo størrelsen så går selfølgelig mindre produkt da. Men flasken burde i allefall vare til 10 biler mener jeg :P

Ja, skjønner. Prøver også å legge så tynt som overhode mulig, men det er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...