Gå til innhold

Foma HD 2000


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Da ser det ut til at jeg kan få tak i alkalisk avfetting via butikken..

Har rådført meg litt med Virtual ang. dette og det er tilsvarende det han bruker, bare at man får enda mere ut av det.. Prisen blir vel rett rundt 1200kr... Det er mye for pengene... Går jo eventuelt ann å splitte en 25 liters kanne hvor flere deler også..

Produkttype:

FOMA Delevaskemiddel er et sterkt alkalisk rengjøringsmiddel for

delevaskemaskiner som er lavskummende .

Bruksområde:

Rengjøring av produksjonsutstyr og maskindeler i delevaske-maskiner.

Egnet for å fjerne proteiner, karbohydrater, vegetabilsk og animalsk fett, mineraloljer, sot, m.m. Produktet må ikke tørke inn før avskylling på glassflater.

Bruksanvisning:

Dosering:

1 dl pr. 10 liter vann (1%)

Effekten øker ved høyere dosering og varmere vann.

Optimalt temperaturområde er 70 - 90°C. Tilfredstiller kravene til vaske- og avfettingsmidler i forskrifter om utslipp av oljeholdig avløpsvann, og om bruk og merking av vaske- og avfettingsmidler.

Egenskaper:

Svak påvirkning av aluminium, messing og kobber.

pH 13,6 - i konsentrat

pH 11,8 - i 1% bruksløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Er vel først en utvendig avfetting... Mer eksakt bruk av denne kan vel Pirex el Virtual kanskje hjelpe oss med?

Virka som om det var mange som var interesserte i dette så da sjekket jeg opp med Foma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg bruker denne til felger, avfetting før vask, og avfetting etter polering.

Det greie med alkalisk avfetting, er at den er i såpeform. Dvs at man kan bruke børste for å få ekstra effekt av den. Å bruke børste med petroliumsbasert avfetting, blir bare gris og fungerer dårlig etter min mening.

Jeg liker å spraye alkalisk avfetting på hele bilen i rikelige mengder, så går jeg over med swissvax børsten min på emblemer, lister og åpninger.

Da blir det gullende rent :)

Når man er ferdig med en stor poleringsjobb, så er det som oftest litt rester av polish rundomkring i åpninger man ikke når til og slikt, og ei stor hinne med polisholjer på alle panelene.

Det jeg har erfart, er at restene forsvinner utrolig lett, og hinna blir vekke, syns også det virker som om at porene blir helt rene. For når jeg påfører lsp, så virker det nesten som om at lakken krever litt mer produkt enn vanligvis. Og dette er bare en veldig positiv ting, ang. holdbarhet.

Man ser også at beadingen forsvinner helt, men lakken sheeter veldig bra.

Dvs helt ren og slett overflate :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Mest sannsynlig så gjør den nok det på japsebiler :P

Neida, skal ikke være noe problem det.. De som er interessert får si ifra så bestiller jeg opp.. Send PM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Mest sannsynlig så gjør den nok det på japsebiler :P

Neida, skal ikke være noe problem det.. De som er interessert får si ifra så bestiller jeg opp.. Send PM..

Hehe... lakken renner vell av på dem ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...