Christer

Foma 747 - problemer med av/på-bryter

Hallai godtfolk!

Min mor har lånt Foma 747'en min og har klart å ødelegge av/på-bryteren på den, så nå er den på hele tiden så lenge den har strøm. Dette skaper litt utfordringer med tanke på første start og siste stopp mtp fylling av slange og tømming av slange, men ikke verre enn at det går.

However, det gjør jo ingenting om bryteren fungerer som den skal, så dette må jo fikses.

Har noen vært borti problemet før? Min mor har sagt at "den virket som den skulle første gangen jeg startet den, og så stoppet jeg den og litt senere startet jeg den igjen og da var den sånn".

Det eneste jeg vet er gjort annerledes enn hva jeg vanligvis gjør, er at hun kjørte varmt vann gjennom maskinen istedenfor kaldt, men dette skulle vel ikke ha noe å si for bryteren? Isåfall er det første gang jeg hører om en elektrisk bryter som er vanndrevet...

Jeg kjøpte jo spyleren brukt av en dame for 1000 kroner, så jeg har ikke hatt det helt store utlegget på den, men den er bare 3-4 år gammel og har ikke vært forferdelig mye brukt. Hvis det går an å fikse bryteren for en billig penge gjør jeg heller det enn å kjøpe ny spyler.

Noen som har tatt fra hverandre en Foma 747 før og kan si noe om hvor lett/vanskelig det er å komme til de enkelte komponentene? Noen som har byttet/fikset en slik bryter selv før?

Innspill, tips, triks og løsninger mottas med takk.

Det er også verdt å nevne at jeg ikke er i nærheten av spyleren nå, og dermed ikke får utført noen av triksene helt med det første.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en e-post til Foma. Jeg tror de pleier å være kjappe med å svare folk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som samme problem jeg hadde med min Karcher i sommer.

På den så er det en føler på utgangen av høytrykkspumpen, der hvor trykkslangen skrues på, og det er denne som styrer start og stopp, når den registrerer trykk, og denne føleren var ødelagt.

Har også fikset en annen Karcher, som hadde samme problem, og der var feilen at O-ringen på slangetilkoblingen var sprukket, og gjorde at denne lakk. Det medførte at føleren ikke registrerte nok trykk, og derfor gikk maskinen hele tiden.

Har ikke noe erfaring med Foma, men vil jo tro at også de styrer start og stopp, ved å registrere trykket ut på slangen, så jeg ville sjekket det. Skal ikke være store vannlekkasjen før den ikke holder på trykket...

Lykke til :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en e-post til Foma. Jeg tror de pleier å være kjappe med å svare folk.

Har sendt dem en forespørsel via websiden deres, så får vi se hva de sier over helgen.

Høres ut som samme problem jeg hadde med min Karcher i sommer.

På den så er det en føler på utgangen av høytrykkspumpen, der hvor trykkslangen skrues på, og det er denne som styrer start og stopp, når den registrerer trykk, og denne føleren var ødelagt.

Har også fikset en annen Karcher, som hadde samme problem, og der var feilen at O-ringen på slangetilkoblingen var sprukket, og gjorde at denne lakk. Det medførte at føleren ikke registrerte nok trykk, og derfor gikk maskinen hele tiden.

Har ikke noe erfaring med Foma, men vil jo tro at også de styrer start og stopp, ved å registrere trykket ut på slangen, så jeg ville sjekket det. Skal ikke være store vannlekkasjen før den ikke holder på trykket...

Lykke til :rolleyes:

Bra tips, skal se på det når jeg kommer meg til spyleren igjen. Takker! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive