Gå til innhold

Autoglym vz. Menzerna polish


Roulund

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle snart handle inn proff produkter, men er veldig i tvil hva jeg skal handle. Jobber på møller så ha veldig gode prise på Autoglym, men hvordan er disse egentlig i forhold til Menzerna? Målet mitt er å minimere ripene til et minimum.

Autoglym sin Extra abrassive 04b, blir den for grov for en som ikke har hatt en "skikkelig" maskin i henda før?

Tenkte følgende rekkefølge (rett hvis det er feil)

Autoglym:

1. Extra abrassive 04b

2.Fine Abrassive 03b

3. Ultra fine renovator 02b

4. Finishin Polish 01b

eller

Menzerna:

1.Power Gloss Compund 034a

2. PO 106FF

3. PO 85RD

Deretter anbefaler dere eventuelt? Planen var å bruke DP max Wax eller Meguiars DC step 3. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har veldig god erfaring med Menzerna, proffproduktene til Autoglym har jeg ikke vært borti... Men ville også tatt med SIP...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Forskjellen er at autoglym er tyngre å jobbe med.

Utdrag fra mail:

"Prøvde på en rød Vento som var behandla med AutoGlym.

Ble bra forskjell kan du si.

Mye mere dybde i fargen, og blankere, selv uten voks.

Var utrolig fin å jobbe med, uten å tørke ut underveis. Ikke noe søl.

I mangel på annen voks ble Autoglym påført, og da mistet faktisk lakken noe av glansen.

Fikk vist at Autoglym ikke holder helt mål mot Scholl"

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med to bilpleiesenter som også har byttet ut Autoglym, da mot megs, men sier jo det samme som Ketil sier, kansje ikke så fornøyd? Eller litt dårligere selgere? :)

Kunne tenkt meg å prøvd Autoglym proff jeg, men fornuftigheten sier nei siden jeg er så fornøyd med Megs og Menzerna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at Autoglym-proff er bedre enn sitt rykte, (jeg har bare jobbet med forbruker) men de har gjentatte ganger blitt sparket ut av bilpleiesentre fordi de ikke tåler sammenligning med Megs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det Menzerna som gjelder!

Dem har den strengeste kontrollen i hele verden over poleringsproduktene sine.

Og når finishing polishene er riktig brutt ned, er slipepartiklene 0.3 micron!

Dvs 0.00003mm!!

Og såvidt som jeg har lest, så er det vel ingen andre fabrikanter som har det?

Scholl har jeg ikke blitt så veldig godt kjent med enda, konsistensen er nesten den samme som Menzerna.

Produktene bryter seg ned ganske raskt, og etterlater en voldsomt bra finish.

Jeg har eksperimentert med 17 og s40, men har ikke fått noen biler inn som har vært spesielt egna for s17 enda..

Har også ei flaske med S10, som er beregna for ikke ripebestandig lakk.

Prøvde den på ripebestandig, uten noe veldig stor suksess..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa 03b og 01b men foretrekker nok absolutt menzerna.

03b har grei cut men jeg synes den blir fort tørr og er vanskelig å jobbe med.

01B husker jeg egentlig ikke så mye av, tror den var grønn og har ingen cut og sannsynligvis mindre glans enn menz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna SIP og Meguiar's#105 er det beste jeg har prøvd hittil av polish og compound, MG83 og SIP synes jeg gir tålig likt utseende når det gjelder gloss (har ikke testa noe, bare innbildning), men SIP tar litt mer!

Vet ikke helt om 106FA og Meguiar's#9 kan sammenlignes, men synes ikke Meguiar's#9 duger til noe stort mer enn refiner, fjerner 0 swirls synes jeg, og den heter swirlremoover.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi benytter Autoglym sin proff serie i dag og er rimelig fornøyd med det men som enkelte andre sier så er endel litt tunge å jobbe med. Mye kommer nok ann på å "lære" seg produktene å kjenne uansett produsent.

Dog har Autoglym ikke noe som biter på disse nye "ripefrie!!??!!" klarlakkene ennå så der tester vi ut Menzerna.

Scholl er også noe som virker lovende, men har du tilgang til Autoglym billig så ser ikkje jeg noe grunn til ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...