Autobua

Tilbakemeldinger på Wolf´s produkter.

24 innlegg i emnet

Her kan du komme med dine erfaringer og tilbakemeldinger på Wolf¨s produkter.

Du kan også legge ut lenker til tester du har laget andre steder i forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produkt: Wolfs DeIronizer Gel

Bruksområde: Felg og lakk, piggdekstøv og andre jern-forekomster i overflaten (ala IronX)

Applikasjon: Sprayes på uutblandet. La virke i minimum 10 minutter

Opplevelse: Trenger en god del lengre virketid enn IronX (som er den mest naturlige å sammenligne med). Har hatt det liggende på lakk i over 30 minutter i enkelte tilfeller. Tørker inn, men ikke vanskelig å HT-spyle vekk. Samme farge-reaksjon som med IronX - det "renner" lilla nedover lakk og felg. Etter at "deIronizer"-effekten avtar så har den også generelle felg-rens effekt, men blir er slått av dedikerte felgrens-produkter som f.eks Espuma Revolution.

Karakter: 5 av 6. Ikke full pott da den trenger mye lengre virketid enn IronX, og det kan se ut til at IronX er hakket kvassere i bruk. En 5-liters kanne går ganske fort unna, så den er litt udrøy i bruk synes jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg vil bare si jeg liker svært godt wolfs body wrap..

Men igår testa jeg wolfs glass guard, å ikke like fornøyd.

Jeg har mener jeg selv gjort dette etter alle kunstens regler.

Vasket front rute, clayet og polert med S30 og orange scholl pad.

Kjørte CF02 på frontruten tørket av og lot det tørke helt vekk.

kjørte så på med wolfs glass guard 2 omganger med bomuls (sminkepad) lot det stå i 15 min i 8grader.

buffing etterpå var nesten umulig uten å spraye med vann.

Lot det så herde hele natten og idag har det regnet, som alltid på vestlandet..

Kjørte på motorvei å det var bare såvidt det randt noe av. Må over 80 for å se tendensene.

Det perler fint da.. Men ikke derfor jeg la det på :(

Noe jeg har gjort feil eller kan det bare være den 13 år gamle bmw ruten min som ikke er så glad i wolfs glass guard?

RainVue har funket fint tidligere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket meg at felg og glassforseglingen deres trenger minst temperatur på rundt 20 grader for å fungere skikkelig. Så varmt og tørt som mulig. Prøvde selv å legge på i samme temperatur som deg og det fungerte ikke i det hele tatt verken på vinduer eller felger. Body wrap derimot fungerer nesten uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra det du skriver virker det som du har gjort det meste som det skal gjøres.

Polering av ruten skal ikke være nødvendig og om man ikke får vekk alle oljene kan dette ødelegge for Glass Guard, men i og med at du har brukt CF02 regner jeg med at det ikke er dette som har skjedd her.

For best resultat legges Glass Guard i rette overlappende bevegelser vekselvis horisontalt og vertikalt til hele ruten har en matt hinne.

Glass Guard kan bøffes av med en gang produktet har tørket.

Det anbefales å bruke bruke ruterens ved buffing av produktet.

Legger ved den offisielle videoen om påføring av Glass Guard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Body wrap:litt tricky å ligge når det er under 15 grader i luften og på sorte biler :) men holder meget godt etter 6mnd på min egen bil.

Har lagt den på 2 kamerater sine biler også i fjor sommer og de holder meget godt enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt Ot, men hvordan er Body Wrap med tanke på glød, dybde osv. på lakken i forhold til, la oss sei SV Shield? Eller ande vokser for den del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt likt ut som alt annet. Blankt :) Glød og dybde er luftige begrep som de færreste er enige i hva betyr, men jeg vil påstå at dette også kommer fra grunnarbeidet (poleringen). Jeg ser i allefall ingen forskjell på BW og shield på min egen bil.

Edit: Eller jo.. Forskjellen jeg kan se er at BW fortsatt beader mens shield er død..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt likt ut som alt annet. Blankt :)

Helt enig med deg ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve igjen når tempen er tilbake, la et lag me RainVue oppå nå, å har ikke brukt vindusviskere siden ;)

Ang. BW og Shield så la jeg akkurat shield på min bil nå som har hatt BW litt feigt å sammenligne pga bilen er nettopp nypolert, men om du står litt ifra og ser vekk ifra at den nå er helt skrapefri/swirlfri så ser du ikke forskjell.. Liker BW enormt godt også lagt den på en svart bmw i en 13 grader no problem :)

Endret av MadsH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De vanlige argumentene for/mot voks kontra en syntetisk forsegling er at forseglingene ofte gir et veldig hardt og kaldt utseende, mens voksene gir en varmere og dypere glød.

Som Mighty skriver kommer nok det meste fra forarbeidet, men det kommer også an på hvilken type og farge lakk man har. At hele gløden (eller mangel på sådan) kommer fra LSP tror jeg nok er rimelig placebo og høyst subjektivt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, gleeeeeder meg no til våren setter litt mer inn så eg får korrigert lakken og lagt BW, men etter det skal dessverre gullet selges :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbakemelding på White Satin såpe - utdrag fra logg http://www.detailers...__fromsearch__1

Dagens såpe ble Wolf's Chemicals White Satin, som jeg vant i en konkurranse her tidligere i år, sponset av RB-Tuning.no :) Takk igjen! Har lovet å komme med litt tilbakemeldinger på denne såpen, og her kommer litt. Brukte 2,5 korker på 15L vann. Var skeptisk til lukten første gang jeg brukte den, men nå liker jeg den godt. Ganske god glid, og bilen ble helt ren :) Dette er ikke en veldig sterk såpe, så jeg bruker denne på biler som er relativt rene (ikke at Golfen var det nå...) og helst biler med LSP fra tidligere. Alt i alt, 3. gang jeg vasker med denne såpen, og jeg er veldig fornøyd med den. Anbefales :)

IMG_0492.jpg

Etter håndvask ble bilen tørket med Miracle Dryer, og et lag med 3M's Quick Wax. Dekk fikk Swissvax Pneu Glossy :)

Ferdigbilder :thumbup:

IMG_0495.jpg

IMG_0496.jpg

IMG_0497.jpg

IMG_0498.jpg

IMG_0499.jpg

IMG_0500.jpg

IMG_0501.jpg

IMG_0502.jpg

IMG_0503.jpg

IMG_0504.jpg

IMG_0508.jpg

IMG_0509.jpg

IMG_0510.jpg

Endret av TobiasW
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake melding på bodywrap

For ca 6 mnd sia la eg Shine & Seal og 2 lag med bodywrap på arbeidsbilen min.

Blir kjørt ca 6 mil kvar dag.

Har kun hatt kattevask på bilen, dvs avfetting og spyling.

Igår tok eg meg tid til å endelig ta en skikkelig vask med :

Avfetting , skum, og skikkelig vask med nano Repair såpa.

Etter avspyling , etter avfetting og skum var det bitte litt nupper/ asfalt flekker på sidene .

Etter vask så var heile bilen glatt som ei barnerumpe!!!

Må sei meg meg mektig imponert over slikt resultat , spesielt etter slikt "mislighold" av bilen .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Delronizer i dag.Den virka mye treigere enn korrosol og iron-x f.eks. Den hvite lakken jeg holdt på med, begynte ikke å"blø" før etter 5 minutter.Heldigvis var det bare få grader, så avfetningen kunne ligge på 10-15 minutter :) Skalbruke opp denne i vinter, men kan dessverre ikke kjøpe mere.På skitne stålfelger tok den omtrent ingenting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Delronizer i dag.Den virka mye treigere enn korrosol og iron-x f.eks. Den hvite lakken jeg holdt på med, begynte ikke å"blø" før etter 5 minutter.Heldigvis var det bare få grader, så avfetningen kunne ligge på 10-15 minutter :) Skalbruke opp denne i vinter, men kan dessverre ikke kjøpe mere.På skitne stålfelger tok den omtrent ingenting.

Har egentlig gode erfaringer med DeIronizer jeg! Skal dog sies at jeg ikke har prøvd verken iron-x eller korrosol.

Pleier å blø godt på felger ihvertfall! Tok en hvit bil i går, og "blødningen" kom etter 1 minutt kanskje på lakken. Mener også å huske at denne kan tørke på lakk uten problem!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle typen sko vel ligga opptil 30 min som dog er litt lenge eg har Testa deironizer litt og synes den er bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg har gamle utgaven da.Kjøpte på gruppekjøpet i juli.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble kjøpt som 5liters dunk 17.februar ihvertfall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive