Gå til innhold

Collinite 915 og 476


Krisse

Recommended Posts

Har lagt vinterkåpen på ene bilen idag, som bestod av 915 og 476. Jeg la 915 på panseret bare for å prøve den, og resten av bilen fikk 476. Jeg ble overrasket, for 915 var betydelig vanskeligere å påføre, ikke minst å buffe (!), og lakken ble ikke på langt like glatt som der jeg la 476. Noen som har noen erfaring med 915? Står til herding i garasjen nå, (klarer nok å få til 36t herding i garasjen) så blir spent på beading og sheeting, men vurderer sterkt å legge 476 på panser da jeg ikke ble fornøyd med glattheten med 915......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke merka noe forskjell i.fht påføring av produktene, men 915 kan fort være litt utfordrende å buffe hvis man ikke påfører tynt nok. Har også "kutta ut" 476 og 915 da 845 er holdbar nok og en lek og jobbe med.

Men selv om du ikke er fornøyd med glattheten betyr det nødvendigvis ikke at det er noe galt med voksen eller at den vil beskytte dårligere, såfremst det ikke har skjedd noe under påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker 476 av de tre. Glattheten har lite å si. De er sinnsykt glatte etter påføring men dette er borte etter første vask. Collinite gruser alt annet jeg har prøvd av vokser når det kommer til å holde bilen "ren". Panelene med collinite på er alltid mye renere enn med andre vokser. Bedre enn de fleste sealere også faktisk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket vinterhjulene til mammas Golf som er brukt en sesong, svært grundig. Brukte vel rundt 3 timer, Prickbort, Surfex, Bilberry, Iron-X, DeIronizer mm. Så "lakkrenset" med Meguiars UC, og lagt på 2 lag med 476s som jeg akkurat hadde fått. Felgene ble utrolig glatte og blanke! Veldig spent på å se resultatet ved skift til sommerhjul igjen :) Kommer oppdatering i loggen min når jeg får lagt ut.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve med litt vann på 915 = sykt bra sheeting :thumbup::thumbup: Ok, Mighty, trodde glattheten hadde noe å si jeg ;) Lært noe nytt idag da =) Det som er positivt med 476 også, er at en boks holder til maaaange biler! Har vel lagt 4 lag siden jeg fikk voksen og det er masse igjen :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men collinite er jo så billig at det spiller liten olle om man får 20 eller 40 påføringer fra en boks. Billig OG bra. Det går an det også :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...