Gå til innhold

Koding av ny webside.


JensChristian

Recommended Posts

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • JensChristian

    19

  • Christer

    7

  • Skramstad

    3

  • obimann

    3

JensChristian

Er det enklest å eksportere koden fra f.eks Dreamweaver som jeg bruker nå, til f.eks Word og erstatte hver enkelt "ø", "å" osv med disse spesialkodene eller kan jeg automatisere prosessen på noe hvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enklest å eksportere koden fra f.eks Dreamweaver som jeg bruker nå, til f.eks Word og erstatte hver enkelt "ø", "å" osv med disse spesialkodene eller kan jeg automatisere prosessen på noe hvis?

Definitivt ikke. Word har ingenting å gjøre med websider. Word er et skriveprogram, ikke et verktøy for å lage websider.

Evigheter siden jeg brukte DW, men du bør sjekke hvilken html-standard det er satt opp til. Og en god vane er å alltid sjekke siden opp mot http://validator.w3.org/ som vil avdekke feil du må rette opp.

Jeg ser også at websiden din mangler fundamental koding for å bli lest korrekt i en nettleser.

Endret av Øystein

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Tror ikke du skjønte budskapet mitt :) Jeg tenkte å overføre kildekoden til Word deretter bruke "Søk og erstatt" for hver enkelt "æ", "ø" osv...

:)

Takk for tips, dette er mitt aller første forsøk på en webside så alt mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å sjekke at nettsiden virker i IE, Firefox, Opera og Chrome når du er ferdig ;) Er mange sider som kun kan leses av IE og det er dritt irriterende for alle under 50 som er på nett.. :) Finnes monge tutorials på både youtube og ande nettsider for å lage nettsider basic :) Husk og å få en skikkelig sikkerhet rundt nettsiden, så ikkje folk kan gå inn og "facerape" nettsida di ;) Ellers lykke til:)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hvordan har dere klart å MVA registrere et firma som startet opp i dag, har dere fakturert for 50000.- på en dag?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein har på en måte rett. Det skal ikke være nødvendig å blande Word inn i dette. Du kan gjøre find og replace i Dreamweaver også. Da jeg holdt på med websider for noen år siden var Dreamweaver det beste verktøyet du kunne bruke til å lage websider med. Regner med at det er på høyde fortsatt.

Jeg tror det er et eller annet sted under preferences som du kan sette opp det med spesialtegn.

Og igjen, som Øystein sier, det mangler en del grunnleggende kode for at nettsiden skal være korrekt. Har du brukt en mal i Dreamweaver når du startet å kode, eller har du bare begynt med en blank side? Se f.eks. koden på denne siden. Der er det bl.a. en tag som begynner på <html xml:lang og en tag som begynner på <meta http-equiv="content-type som er viktige.

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Øystein har på en måte rett. Det skal ikke være nødvendig å blande Word inn i dette. Du kan gjøre find og replace i Dreamweaver også. Da jeg holdt på med websider for noen år siden var Dreamweaver det beste verktøyet du kunne bruke til å lage websider med. Regner med at det er på høyde fortsatt.

Jeg tror det er et eller annet sted under preferences som du kan sette opp det med spesialtegn.

Og igjen, som Øystein sier, det mangler en del grunnleggende kode for at nettsiden skal være korrekt. Har du brukt en mal i Dreamweaver når du startet å kode, eller har du bare begynt med en blank side? Se f.eks. koden på denne siden. Der er det bl.a. en tag som begynner på <html xml:lang og en tag som begynner på <meta http-equiv="content-type som er viktige.

Ok. Jeg har begynt helt fra scratch ja, men fant en template jeg skal laste opp ASAP. Gir beskjed når det er lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Har lastet opp en ny variant nå, men skjønner ikke hvorfor logoen ikke havner på rett plass. Den ligger på FTP-serveren, men logoen "peker" ikke riktig...

Ser det bedre ut mtp kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være registrert uten omsetning over 50 000,-

Du får ikke MVA registrere et firma, før det har en omsetning på over 50000.- ila 12mnd

Min far har firma og vi er ansatt der :)

Ok, lykke til med firma.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy; Jo, man kan registrere seg i MVA registeret før 50000,- i omsetning. Det forutsetter derimot visse ting.

Ref: Betingelsene for forhåndsregistrering er at investeringene er betydelig større i etableringsfasen enn de vil være ved normal drift, og at omsetningen klart vil overskride 50.000 kroners - grensen når virksomheten normaliseres.

Forhåndsregistreringen/ tilbakegående avgiftsoppgjør gis normalt bare for 1 år. Derfor kan det for nystartede bedrifter som i første fase ikke vil ha store momsbelagte investeringer, lønne seg å vente med å registerere seg / søke til de store investeringene kommer.

Christian: Hvis du ikke har behov for en databasedrevet nettside er Wysiwygwebbuilder det beste alternativet å bruke. Koster tilnærmet ingenting og et barn kan bruke den. Du finner den på www.wysiwygwebbuilder.com. Gir i tillegg en veldig ryddig koding og genial for optimalisering mtp SEO.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Christian: Hvis du ikke har behov for en databasedrevet nettside er Wysiwygwebbuilder det beste alternativet å bruke. Koster tilnærmet ingenting og et barn kan bruke den. Du finner den på www.wysiwygwebbuilder.com. Gir i tillegg en veldig ryddig koding og genial for optimalisering mtp SEO.

Lykke til.

TAKK! Nøyaktig det jeg var ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å bytte til Wordpress.

Da blir det virkelig enkelt å holde ting oppdatert, og man får plugins til stort sett alt man måtte ønske.

Er også enkelt å finne _god_ kompetanse om man står fast.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Den gangen jeg drev å laget nett sider i DW, designet jeg alltid siden i PS først :) Laget hele utseendet der, også videre inn i DW for å skrive tekst! Funket gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nesten brukt en blogside og cnamet det til den med deres domene. ellers har office 365 en grei side og enkelt å bruke om man ikke kan html eller php

Endret av Mania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...