n0stra

Egen butikk - endelig nesten i mål

For en som har vært med på sirkuset siden 2005 må det sies å være ganske spesielt å se at drømmen man gikk med endelig ser ut til å nærme seg sluttførelse.

Noen få her inne som var med på å starte forumet har kanskje en vag fornemmelse av hvem jeg er - etter diverse poster og salgstråder på privaten for å finansiere eget forbruk :P Husker en lang telefonsamtale med Truhaa blant annet for noen år siden :) Good times.

Uansett, selv om jeg er MG mann på min hals stort sett så har jeg innsett at det kanskje er greit å utvide med litt annet småtjafs også - uvant å måtte skaffe og prøve diverse fra andre produsenter, men man lærer nå så lenge man lever. Planen er ialefall som før å ikke selge noe som helst som jeg ikke kan stå inne for og som jeg ikke har prøvd selv.

Det blir også utført tjenester både i egne lokaler (70 m2 garasje med stor port, 4 meter under taket og godt med lys. Lakkert gulv, isolert, varmepumpe og varmtvann innlagt selvsagt), klasserom/kontor og lager blir et 60 m2 lokale i etasjen ovenfor - lyst og trivelig. Vi blir å holde til i Trondheim.

I kombinasjon med mitt daglige vanlige virke er jeg også medeier i et firma som holder til i samme bygg som jobber med foliering blant annet - de skal også benytte garasjen fra tid til annen og vi ser for oss en potensiell synergieffekt mellom de to. Kan bli spennende. Kjekt å kunne montere selv og ha kostpris på profileringsutstyr til vinduer, skilt og diverse også. Vi blir også å satse på mobil detailing med sammenleggbare telt, kompressor, stor varebil godt utstyrt slik at vi kan dra ut til de kunder som måtte foretrekke dette. Har noen andre erfaring med denslags? Kan ikke se at jeg har sett dette gjort profesjonellt her til lands men det er jo meget populært i statene.

Det eneste jeg har ekstremt lite peiling på og som jeg håper på innspill innenfor er varmtvanns-tepperenser. Skal selvsagt brukes til interiørrens. Noen råd/tips? Og ikke minst hvilket prisnivå man bør se på?

Jeg er også frustrert over prisene man ender opp på med grit-guards. Fraktvekt blir ofte meget høy på disse pga volumet de opptar, noe som jo ødelegger litt for å kunne gi en god pris på lik linje med alt annet man tar inn. Som amerikanks produkt regner jeg med at det er USA man må se på her å kjøpe fra, så jeg får vel bare fortsette jobben med å finne en bedre leverandør som kan levere hele veien for en god pris. Har foreløbig 600 kilo med varer på vei til oppstarten - får se hva annet det blir etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert bra dette :) Blir sikkert stor etterspørsel av mobil detailing.Tror ikke det er så veldig mange som er villig til å dra rundt sånn i Norge :P Ikke fra oktober-mars ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, sjelden kar :)

På telf tror jeg ikke det var meg, men det var vel mye korrespodanse med deg på PMr, en stund mer en med kona her følte ejg :D

Moro at du fortsatt holder deg i gamet da, har fortsatt Porter Cable maskinen jeg handlet fra deg..

Du er en av de med mest skyld for at jeg endte opp som bilpleienarkoman gitt... Takk for det ;)

vedr tepperenser så bruker jeg mimo her, men den kan muligens bli litt spe om du skal ta mange biler, den har vanntank en kan fylle på og gjerne varmt vann, men ikke noe elementer som varmer vannet om det er det du søker.. Combivac er hakket over og jeg vet mange som tar mye bil bruker denne og er fornøyd.

Ellers kan jeg fint anbefale Mimo som sagt, men bytter jeg den blir det Combivac her til det lille jeg holder på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive