Gå til innhold

Skinnrens og skinnkrem


325i

Recommended Posts

Sitter og leser rundt på nettet ang dette temaet.

Vil gjerne høre hva folket bruker og de erfaringene de har på nettopp dette da vi har 1 million produkt der ute og velge mellom.

Nevner Meguiars, Leathermaster, CG, SW, Autoglym, Trutle, Sonax(BMW) osv osv....

Vi har produkter osm renser og smører i ett (Meguiars) og produkter som er 2 delt (rens og lotion), vi har strong cleaner og vanlig cleaner osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd AG MG ogSV, å SV sitt leather care kit er etter min mening helt overlegent de andre, både i brukervennlighet, og holdbarhet.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med holbarhet da?

Skal ikke skinnet smøres ofte pga smidighet,fuktighet i skinnet osv osv?

Hva med leathermaster?

Er ikke SW rensen litt kraftig å buke feks 1.gang pr mdn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarhet kommer helt an på bruk. Jeg har lyst skinninteriør i min bil, og er meget nøye med renhold og bruk av bilen, og jeg tar skinnrens og skinnpleie ca 4 ganger i året.

Det er ikke noe problem å bruke skinnrensen en gang pr mnd, så lenge du bruker leather milk etterpå.

Har ikke prøvd leather master, men det er mange som skryter av den.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner den.

Men når man ser på prisen og slikt så er jo den dobbelt så dyr som feks CG så jeg lurer på om den er dobbelt så god og? :)

Har SV selv og er selvsagt fornøyd, bare litt kjekkt å høre hva andre bruker og de erfaringene de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Swissvax sitt sett er knallbra.. enkelt og greit med det du trenger for rens og vedlikehold av skinn-intr

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen jeg også og har for tiden Leather Master og Gliptone sine sett. Ser at neste gang jeg skal handle så skal jeg gå for et som er beregnet på å spraye på. Virker som det gjør jobben mye lettere enn å fukte svamp, lage skum osv.. Bruker for det meste Gliptone sin nå og det gir et veldig bra resultat, men er litt stram skinnlukt på den synes jeg.

Tror nok jeg hadde gått SV-veien hvis jeg var i dine sko og skulle handle inn første gang. CG lager vel noe som ligner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leathermaster sin jeg også, bruker å blande 50/50 i en spray flaske å sprute på sete for så å skrubbe med skinnbørste event svamp. Det har gått greit det, er ganske mild den rensen. Prøv det du, for skal du følge oppskriften med noen dråper i en svamp osv osv å lage skum blir det fort mye jobb, dessuten blir skinnet renere med børste, det føler hvertfall jeg. Men leathermaster kremen er hvertfall topp.

Er jo kvalitets produkt alle sammen igrunn, er mer smaken er som baken det der tro jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leathermaster sin jeg også, bruker å blande 50/50 i en spray flaske å sprute på sete for så å skrubbe med skinnbørste event svamp. Det har gått greit det, er ganske mild den rensen. Prøv det du, for skal du følge oppskriften med noen dråper i en svamp osv osv å lage skum blir det fort mye jobb, dessuten blir skinnet renere med børste, det føler hvertfall jeg. Men leathermaster kremen er hvertfall topp.

Er jo kvalitets produkt alle sammen igrunn, er mer smaken er som baken det der tro jeg.

Har vært inne på tanken, men det har blitt med det. Skal teste neste gang!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner den.

Men når man ser på prisen og slikt så er jo den dobbelt så dyr som feks CG så jeg lurer på om den er dobbelt så god og? :)

Har SV selv og er selvsagt fornøyd, bare litt kjekkt å høre hva andre bruker og de erfaringene de har.

Et billig alternativ er og Scholl Spam med børste som rens og beskytte med Scholl Skin etterpå :)

"The difference between something good and something great is attention to detail"

- Charles Swindoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøre sammenligningstest mellom Raceglaze sitt skinnsett opp mot Scholl Skin (der blir det da brukt rensen fra Raceglaze) på svigers sine biler utover vinteren. På det lille jeg har fått testet hittil så virker begge to veldig bra - rensen fra Raceglaze løfter enorme mengder møkk ut av det som virket som et meget godt vedlikeholdt interiør.... "Mjælka" etterpå fra begge virker også bra - ble litt blankere fra Raceglaze, virket bittelitt mykere med Skin - men alt i alt så er det veldig gode produkter fra begge leverandørene. Såmdet finnes definitivt alternativer til SV :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe erfaringer med Meguiars skinnpleie i GoldClass serien?

Noen som har prøvd å sammenligne disse med eks Swissvax?

Pinacle har også en serie som kunne vert interessang å prøve..

Litt info her: www.autogeek.net/pinnacle-leather-care.html

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvlåner denne tråden litt:

Tok førersetet mitt med Gliptone for første gang i går, lukta skinn ja!

Men synes rensen var litt døll/rar å jobbe med. Smører på og jobber inn, med fille og børste, men savner liksom litt "tilbakemelding" fra produktet. Lite action, null skumming eller noe som indikerer at det skjer ting. Hvis jeg brukte våt fille istedenfor fuktig ble det litt mer liv, men læll? Men det er kanskje sånn disse skinnrensene er?

Og den funka jo, filla blei greit møkkete den, men synes fortsatt det var litt grums igjen i sprekkene i setet. Går Gliptone for å være litt mildere enn annet? Noen som har sammenlignet denne med SV sitt sett feks som alle skryter av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
StianMH

Noen som har funnet andre alternativer til SV?

f.eks Polish angel? Eller noe annet snadder :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanvik

Jeg bruker CG Leather Cleaner og synes den fungerer like godt som Swissvax, men holder meg til Leather Milk etterpå da. Har riktig nok ikke prøvd så veldig mye annet etter at jeg prøvde leather milk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Auto Finesse sin skinn serie, rensen er gjerne ikke den kraftigste, så den kommer jeg ikke til å kjøpe igjen, men skinnkremens dems liker jeg veldig godt, gir et matt resultat og kjennes bra ut.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...