Gå til innhold

Er det noen som har testet 3M polisher?


cbr1000

Recommended Posts

Har fått lånt den et par ganger gjennom en selger på Billakkspesialisten.no.

Maskinen hører med et sett 3M har for å polere bort støvkorn etter en lakkjobb, men du får også kjøpt den løst.

Med 15mm utkast på maskin går det kjapt å fjerne defekter og p1000-1500 riper.

Hør med Billakkspesialisten du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bruker du ikke penger på.

Hadde en slik tilgjengelig som lakkerer i ivertfall 3 år, og den ble kanskje 2-3 ganger for å se om den hadde blitt bedre med årene, men neida. Den kommmer i eit sett med en annen slipemaskin for de små 9-korn papir elller hva det nå heter,

-Den river i filler dei myke pad'ene, så den koster å ha i drift og. og du kan KUN bruke den på flate eller konvekse flater. Dette er ikke noe du kan bruke på flater med former.

-korrigerer IKKE bra i det hele tatt på flater større en håndflaten. Mest fordi du ikke klare å holde tempraturen som produktet egentlig skal ha for å fungere best, og . Men det er ikke det den er laget for heller. Den tar ikke P4000 på en tidsbesparende måte, for du har ikke kontroll på hvilke riper som er fyllt me polish, og hvilke som faktisk er korrigert bort.

-den store slaglengden skaper MYE søl syns eg da. Og kan ikke brukes i nærheten av kanter, lister, emblem etc..

-den er egentlig meint å brukes med eit alt-i eit- produkt for å skape leveringsklar finish. dvs 1 ny dråpe for hvert støvkorn du vil polere opp, og å holde maskinen der i 10 sek. da har den grove rubbinge gradvis smeltet underveis, og skal nå ligge som en voks i noen minutt. Dynabrade leverer denne rubbingen.. Alt i alt å spare tid. Så du kan tenke selv hvordan det blir. Mener å huske at den kofferten kostet rundt 7000 eg, og da får du med den andre slipemaskinen som heller ikke er noe særli egnet.

Kan gjer komme med flere spm om du har det.

odd arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Grunnen til at jeg så på denne var at jeg er på utkikk etter en liten maskin for små kronglete plasser på bil, a-stolpe, under dørilst og frontfanger.

Har dessuten en motorsykkel, og da blir Makitaen og de andre maskinene mine litt store synes jeg.

Har også en liten Rodac som er luftdreven, men liker ikke helt at den har form som en "pistol", og er roterende.

Skulle veldig gjerne hatt en liten DA, gjerne på luft (de jeg har sett hittil virker som er for RC-biler).

Tenkte pute str 50-80mm.

Felgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...