Gå til innhold

SS: 09 VW Golf 1,4TSI


ØrjanA

Recommended Posts

ØrjanA

Fikk for litt siden en henvendelse angåene vinterklargjøring av en sort Golf 6. Nåværende eier hadde nylig overtatt bilen så den var nylig klargjort av forhandler. Tok en titt på bilen og vaskeriper var det nok av. Noe dypere riper var det også å finne på bilen. Tid ble avtalt for å få jobben gjort.

Beklager, men har ingen bilder av bilen før vask og underveis i vaskeprosessen :(

Begynte først med å ha Sonax felgrens på alle hjulene. Mens dette fikk ligge på og virke ble hele bilen dynket med Prickbort. Begge deler fikk ligge på i ca 8-10 minutter før det ble spylt av med HT. La så en runde med Scholl Rapid 9000 over hele bilen som fikk ligge på i ca 5-6 minutter før også denne ble spylt av med HT. La så et tykt tykt lag med skum av CG Glossworkz og CG Citrus Wash som fikk ligge i 5 minutter før det ble spylt av med HT. Bilen ble så vasket med washmit og såpevann på CG Glossworkz, spylte med HT til slutt. Så var det frem med clay. Hele bilen ble clayet før det ble tørket.

Det som ventet meg da var følgende:

DSC_0408.jpg

DSC_0409.jpg

DSC_0414.jpg

DSC_0415.jpg

DSC_0423.jpg

DSC_0425.jpg

DSC_0427.jpg

DSC_0428.jpg

DSC_0430.jpg

Begynte så å prøve meg frem med forskjellige kombinasjoner. Skulle kun ta en 1-stegs på denne så det var det å finne hvor grovt en kunne gå og likevell få det akseptabelt. Dagen før mottok jeg min nye maskin, Rupes Bigfoot :D og denne skulle jomfrudommen taes på nå ;) Begynte med Scholl S30+ på orange Scholl pad, men det tok ikke nok. Litt frem og tilbake så falt valget denne gangen på Scholl S03Gold på grønn Über pad..... Og en runde med dette så så lakken ut som dette her:

DSC_0434.jpg

DSC_0449.jpg

DSC_0456.jpg

Så var det B-stolpedekkslene sin tur:

Utganspunktet:

DSC_0464.jpg

DSC_0465.jpg

DSC_0466.jpg

Etter en runde med Scholl S03Gold på gul Über etterfulgt av Scholl S30+ på grønn Über pad og roterende maskin:

DSC_0470.jpg

DSC_0472.jpg

Eksosstussen fikk også en lett runde.

Før:

DSC_0473.jpg

Etter (litt bedre, men ikke helt 100%):

DSC_0475.jpg

Etter dette ble bilen kjørt ut, avfettett og spylt med HT for å få bort alt poleringsstøv og poleringsrester. Den ble så tørket før det fik en runde med CG Vertua Bond 408 etterfulgt av en runde med CG JetSeal. Det hele ble toppet med 2-lag Swissvax Endurance. Mens alle disse lagene lå å koste seg på bilen ble både sommer og vinterhjul behandlet med CG Vertua Bond, Swissvax Autobahn og Swissvax Pneu.

Til syvende og sist så bilen ut som dette:

DSC_0478.jpg

DSC_0479.jpg

DSC_0477.jpg

DSC_0476.jpg

DSC_0539.jpg

DSC_0536.jpg

DSC_0538.jpg

DSC_0540.jpg

DSC_0541.jpg

DSC_0543.jpg

DSC_0542.jpg

That`s it for denne gang :)

  • DCN Poeng 14

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, for et utgangspunkt! Er det man kan forvente av en nylig klargjort bil hos forhandler? Da skal de få slippe det når jeg skal handle bil på nyåret...

Cred ihvertfall :) Ble en flott finish en sort lakk verdig!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Blankt og pent dette :thumbup:

Jeg har enda til gode å se en klargjøring av forhandler som faktisk er bra men utgangspunktet her var jo skrekkelig :shocking2:

Credverdig jobb hvertfall :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Flott vinterklargjøring dette.

Takk for det Tommy :)

Hjelpe meg, for et utgangspunkt! Er det man kan forvente av en nylig klargjort bil hos forhandler? Da skal de få slippe det når jeg skal handle bil på nyåret...

Cred ihvertfall :) Ble en flott finish en sort lakk verdig!

Takk for det. Utganspunktet så veldig mye bedre ut FØR jeg vasket, men utrolig hva man klarer å skjule.....

Pent som alltid..

Bigfoot RULER!!!

Takk for det Petter. Bigfoot er KONGEMASKIN!

Blankt og pent dette :thumbup:

Jeg har enda til gode å se en klargjøring av forhandler som faktisk er bra men utgangspunktet her var jo skrekkelig :shocking2:

Credverdig jobb hvertfall :)

Takk takk :)

Ekstremt bra en stegs :) Vedig bra gjort å få til en så bra finish på en småhard lakk, Cred!!

Takk takk. Med Bigfootmaskinen så er det meste mulig!

Bra jobbet :) cred +

Takk takk :)

Endte det med to-stegs ?

Uansett, knall jobb! Ble skikkelig blank :thumbup:

Nei var en 1-stegs. Kun på enkelt små områder med svært dype riper jeg tok fram roterende og litt grovere pute før Bigfootmaskinen ble brukt.

Synd en Golf 6 kan se slik ut før polering.

Men den ble enormt fin. Bigfooten er virkelig en bra maskin :-)

Flott jobb selvfølgelig blir belønnet med cred. :-)

Takk for det Ole Gunnar :)

Bigfooten er en av de bedre kjøpene jeg har gjort!

Kjempe flott resultat fra deg, som alltid :thumbup:

Samme fargen som nye bilen min, så greit med tips i forhold til kombo ;)

Cred er naturligvis avgitt B)

Takk for det min danske venn :)

Ganske snill lakk å jobbe med. I alle fall med den maskinen og de produktene jeg brukte her.

Må sies til eiers forsvar at han kun hadde eid bilen et par uker og ikke rukket å gjøre noe selv så ALT her stammer fra forrige eier/klargjøringen hos forhandler.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...