PH/Blankbil

Folk som ikke betaler for seg.

25 innlegg i emnet

Ja da skjer det igjen, jeg er dum og sender med regning til en person som har vært medlem her i mange år, men han gir faen i å betale. Saken bli da sendt til inkasso til uka.

Det er vel dessverre ikke lov å nevne navn her, så de som vil vite hvem de ikke bør handle med kan sende meg en pm.

Er det mulig å å til noe ale itrader som vacn har her på forumet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å å til noe ale itrader som vacn har her på forumet?

x2, hadde vært greit ja!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er synd at en eller få personer skal ødelegge for mangen.Jeg har handlet privat av flere her på forumet, og har bare positive erfaringer, å jeg setter iallefall pris på å få vite hvem man skal unngå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er første gang jeg har sett at det har foregått svindel på dette forumet. Synd det skal være sånn :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kjedelig att slikt skjer.

Har vært fint med ett system der vi kunne delt slik info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pm nå om at han skulle betale på mandag så får vi se om det går bra til slutt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper ikke noen plass uten å få betalt først jeg ihvertfall.Unntatt hos Nanolex, men handler oftest bare for 100-500kr der..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er synd at en eller få personer skal ødelegge for mangen.Jeg har handlet privat av flere her på forumet, og har bare positive erfaringer...

x2! :)

Men dette var trist å høre da. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper mandagen blir bra! :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har mann kjøpt no å fått med regning skal mann betale..kann mann ikke betale ringer mann å sier ifra..alle kan få problemer..men si ifra..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min verden er dette veldig enkelt.

Mange kan ta en avgjørelse de ikke burde gjort her i verden, men nøkkelen ligger i hvordan man oppfører seg etter feilen er gjort, og det er her folk er så forskjellige. I dette tilfellet kan det jo hende vedkommende har følt han har hatt råd til å handle, men innsett at det ikke lar seg gjøre når produktene kom, kanskje pga en krisesituasjon som har oppstått hjemme e.l. Det kan jo i enkelte tilfeller være fair. Feilen som gjøres videre er årsaken til mye frustrasjon i vår herlige verden, og det er som regel;

1. Man sier ikke noe og "glemmer" regningen i en form for hellig overbevisning om at problemet vil forsvinne, eller at det ikke skjer noe før vedkommende har fått lønn igjen. Vedkommende tenker kanskje at "det ordner seg....jeg rekker det for det går for langt".

2. Saken havner hos innkasso, og den blir enda verre for "synderen". Mange dører kan lukkes her, og det er så unødvendig...plutselig blir vedkommende ikke kredittverdig lenger, og situasjonen blir bare verre.

Den enkle løsningen på slike situasjoner i mitt hode er; Ta kontakt med butikk, den du har handlet av, eller hva det måtte være. Spør pent om det lar seg gjøre å utsette til neste lønning eller avtal en nedbetalingsplan. I de fleste tilfeller er jeg overbevist om at dette lar seg gjøre. Resultat; Saken er ute av verden, og begge parter er happy. Skulle ikke butikken gå med på det, så må faktisk produktene leveres tilbake, ellers er det faktisk tyveri!

Når det er sagt, så vet jeg det er mange uærlige folk som utnytter seg av serviceinnstilte butikker og/eller privatpersoner som lar andre handle på kreditt ved å motta faktura i ettertid. Slike folk bør gå inn i seg selv og tenke over hva egoisme er, samt hvordan de kan påvirke mange andre ærlige folks handel med hverandre.

Skulle dette skje for ofte med Blankbil og andre butikker vet vi jo hva som skjer, nemlig at det kun vil aksepteres forskuddsbetaling og betaling med kort på nett. Faktura er en fin ting, noe jeg vet mange andre også setter pris på.

Håper det ordner seg på mandag!

Endret av Geir
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går et program for slike på TV Norge..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at dere som forhandlere ønsker å yte ekstra service med å sende ut varer sammen med faktura, men det er vel kanskje ikke risikofritt... Desverre!

Jeg og mange andre, vil jeg anta, har ingenting imot å betale varene på forskudd( visa / paypal) og det er vel det tryggeste for fremtiden :)

Håper denne personen gjør opp for seg asap, for dette er bare flaut etter min mening!

Har du ikke penger, så la vær å kjøp!

Skjer det noe uforutsett, send varene i retur!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første tilfellet her på DCN mht betalingstull meg bekjent, håper sågar det er den siste da dette forumet har vært skånet for slikt, noe som har vært behagelig her.. Har aldri vært redd for å sende noe til noen her inne med faktura eller overførsel mht bank.

Håper virkelig det ordner seg Per Herbjørn, missbruk av tillit er noe missliker veldig..Det ødelegger for mange andre som er redelige.

Folk kan glemme, ja, det gjør jeg støtt, men får en en purring er det å betale asap.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, leit det der med betaling. Men vi burde hatt sånn handelskarakter eller en form for det.. Så skulle kun VIP medlemmer kunne lese tilbakemeldinger fra handler? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der fant du en gammel tråd igjen ja :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg er så gira skjønner du... :P Glemmer helt å sjekke datoer :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at dere som forhandlere ønsker å yte ekstra service med å sende ut varer sammen med faktura, men det er vel kanskje ikke risikofritt... Desverre!

Jeg og mange andre, vil jeg anta, har ingenting imot å betale varene på forskudd( visa / paypal) og det er vel det tryggeste for fremtiden :)

Håper denne personen gjør opp for seg asap, for dette er bare flaut etter min mening!

Har du ikke penger, så la vær å kjøp!

Skjer det noe uforutsett, send varene i retur!

x 2

Klar tale:-)

Endret av AlienDetailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes jo sånn iTrader-system for diverse andre forumsystemer, så burde vel finnes noe tilsvarende for IPB. På The Galant Center har det fungert veldig bra for både forhandlere og andre som kjøper og selger ting. Systemet fungerer på samme måte som feedback-systemet til eBay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive