Gå til innhold

Noen som vet hvor dreneringa er på A8 D2 ?


Are G

Recommended Posts

Noen som vet hvor dreneringshullet oppe ved frontruta er på en A8 D2?

Har oppdaget at jeg har et basseng der foran på begge sider, ser ut som det er noe under kupevifteboksen, men litt usikker og jeg ser ikke godt nedi der, og ikke får jeg hånda nedi der heller.. Noen tips? :)

Har spurt VACN uten å få noe fornuftig..

Ellers drar jeg nok til VAG i morra og hører med de..

Og er det noe bra kjemikaliegreier som spiser opp løv og eller annet drit som kan klarne opp litt i dreneringa her?

Antar det er tett med løv og annet bøss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det demontering som gjelder, anbefaler deg å ta av dekselet over vannkassa/batterikassa og se om du ser noe der.

evt. demontere hanskerommet, så kommer du til vifteapparatet under.

Har aldri sett A8'n, men dette er standard feilsøke metode jeg ville gjort =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bra bilde av hele motorrommet, men dette er førersiden.

2445vs6.jpg

De røde ringene markerer hvor det er vann.

Helt ved skjermen renner det ned på siden mot senter av bilen, og rundt den runde boksen er det vann omtrent opp halve siden.

Det forsvinner etterhvert, sakte men sikkert, så antar det er relativt tett men ikke helt.

Det er forsåvidt ganske likt på andre siden har jeg sett, men det er det mindre synlig.

Det virker som det går ned noe avløp under den boksen på venstre side av bildet, som er til kupevifta.

Om det er sånn nogenlunde tørt der til i morra skal jeg kjøre innom en bensinstasjon å puste litt nedi der, har ingen kompressor selv..

Da må jeg i tilfelle kjøre på med høytrykk vann, det er kanskje også en ide? Blir litt søl men... :D

Batteriet ligger forresten i bagasjerommet på A8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mener han skrev på VACN at det ikke var takluke.

Det er helt sikkert dette vannet som er problemet ditt, men om det er elektronikk der ville jeg vært forsiktig med høytrykk...

Som sagt funker trykkluft bra, ellers må du bare demontere.

Edit: kan jo sjekke i Elsawin... Hvilken årmodell er den? og hvilken motorkode har du?

Endret av roadrune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha takk.

Har funnet en rask oppskrift på hvordan blåse vekk all denne dritten, men jeg har ikke kompressor så det hjelper meg lite... Kanskje jeg burde kjøpe? :D haha, godt med en unnskyldning.

Og ikke takluke nei.. :)

Jeg klarte å finne de to små avløpa ved hver hjulbue og dette hjalp litt, tette begge to, men må nok få opp dette siste også.

Interessant nok er den ene bak en isoleringsmatte ?? Hadde aldri funnet den om jeg ikke visste hvor jeg skulle se..

Er meldt opphold senere i dag så da håper vi at det går an å skru litt.. Hurra for friluftsgarasjen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...