Gå til innhold

BMW E46 med høy km?


Are G

Recommended Posts

Noen som har noen tanker om BMW som har passert 300 000 km?

Fikk forespørsel om innbytte i en sådan + et mellomlegg for min bil.

Ser at det er ingen på finn som har nådd 310 000 km.. Er det kanskje en grunn for dette?

3-serie er vel kanskje ikke den mest typiske langkjøringsbilen.

Dette er en 320, artig nok ikke opplyst om det er 320i eller 320d :D

Får nok litt mer info etterhvert, men foreløpig vil jeg høre om noen kjenner til disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo dei vanlige slitedelene på bilene.

Eg kjenner ikkje so altfor mykje til motorene på 320, men det er jo 4 forskjellige modeller å velge imellom på 320.

1: Bensinmotor på 2 liter og 150hk. (6-sylindra)

2: Bensinmotor på 2.2 liter og 170hk. (6-sylindra)

3. Dieselmotor på 2 liter og 136hk. (4-sylindra)

4: Dieselmotor på 2 liter og 150hk. (4-sylindra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet var 2001 og opp, wikipedia er ikkje alltid den rette plassen og sjå. Men tilbake til km. BMW sine motorer har kjede drift istedenfor reim, dette hjelper veldig på vedlikeholdsfronten, sett mange eldre bmwer enn E46er som har gått over 800.000km (taxi). Det du må tenke på på E46 er forstillingen, den er en liten svakhet, men om man bytter foringer fra orginale (noe som sikkert er gjordt på denne) så er det nok fint. Min er ein 05 mod, produsert i februar 2005, altså ein av dei siste E46 produsert. Har nettopp passert 140k og går fortsatt som ein drøm, forstilling er nesten ny. 136 hesteren til dieselen var visst ikkje det beste bmw har produsert, husker ikkje grunnen men står om det i diesel tråden på bimmers. disse feilene forsvant på 150hesteren, da den fikk common rail. anbefaler BMW som langkjørings bil, men selvsagt med forbehold om bytte av vanelige slite deler og "svakheter". Alle biler har sine svakheter, noen har rust(gamle mercer?) og noen har andre ting :) Les litt på bimmers, der finner du nok mye info :) Ble veldig rotete dette, men du skjønner sikkert :P Lykke til videre med bil salget :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifg Wikipedia var skiftet 2000/2001.

Veldig sikker på at hvertfall 320d fikk oppgradert motor i 2002 (muligens sent 2001), men mulig jeg har feil :)

Uansett, hadde M47-D20 i den forrige Range Roveren vår, og synes det var en veldig fin motor med bra moment. Riktignok litt liten orginal i en såpass tung bil da!

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

Det finnes også noen pre-facelift biler med de nye motorene. De siste 01 modellene og 02 produsert i 01 skal være facelift. Bensinmotorene tror jeg ikke er noe å bekymre seg for. Diesel vet jeg ikke. Ellers er det som sagt lenger opp forstilling som kan være sliten, men er igrunn ganske enkle biler med relativt greie delepriser. Eller ruster de jo da... Bakluke, panser, dører og dørkarmer er utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et poeng det.

Motoren ble laget i 2001 men kalt en 2002 modell grunnet modelloverganger.

Denne bilen jeg har i tankene er i alle fall en 2001 modell og mer detaljer får jeg forhåpentligvis i løpet av kvelden.

Visstnok er ikke bilen pen men den går bra..

Så da håper jeg den er slitt i lakken men ikke rusten så den kan poleres fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

En annen ting. E46 med høy km.stand er ikke akkurat lettsolgte, så prisen bør være hyggelig :-). Trivelige biler. Jeg har en 325ti, som jeg er storfornøyd med! Var det med 320'en også forøvrig. Jeg hadde en 2,2. Fin motor,men daff på lave turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også noen pre-facelift biler med de nye motorene. De siste 01 modellene og 02 produsert i 01 skal være facelift. Bensinmotorene tror jeg ikke er noe å bekymre seg for. Diesel vet jeg ikke. Ellers er det som sagt lenger opp forstilling som kan være sliten, men er igrunn ganske enkle biler med relativt greie delepriser. Eller ruster de jo da... Bakluke, panser, dører og dørkarmer er utsatt.

Ikkje sett noken E46 som har vert VELDIG utsatt for dette? Sett at E36 og E34 ruster enkelt. Men dette kommer jo og ann på hvor bilen er blitt kjørt. På vestlandet ruster ting 10 ganger kjappere enn la oss si hedmark. pga. salt fra havvind osv. Og salting av veier om vinteren. har forstått det sånn at på østlandet blir ikkje salt så masse brukt til strøing(?) Samtidig så ruster alle biler, er jo vedlikeholdet dette kommer ann på; vask, lagring, kjørt mye på grusvei eller bare asfalt nesten? Da grus lager hakk som fører til rust. Er den understellsbehandlet? rust er et veldig løst problem på mange biler :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. E46 med høy km.stand er ikke akkurat lettsolgte, så prisen bør være hyggelig :-). Trivelige biler. Jeg har en 325ti, som jeg er storfornøyd med! Var det med 320'en også forøvrig. Jeg hadde en 2,2. Fin motor,men daff på lave turtall.

Var den 320en din med eller uten vanos? dobbel vanos? Det hjelper på draget på lave turtall om den har vanos ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...