Gå til innhold

Guffe på innerskjermer etc


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Hepp!

Som tittelen indikerer er jeg på jakt etter meninger og meningsfulle innspill rundt detailing av understell og slikt.

Det vanligste produktet til formålet er jo Chemical Guys Bare Bones, men det jeg finner av meninger rundt dette er at det funker, det blir svart og fint, men produktet er lite drøyt i bruk.

Jeg har ikke funnet noe som sier så mye om hvor lenge Bare Bones henger på før det enten blir slitt vekk eller vasket vekk, så det hadde vært interessant å få noen erfaringer fra andre brukere.

Alternative produkter til formålet... CG har jo G6, som skal være en jubel-allround VRP-dressing til bruk på gummi, plast og vinyldetaljer her og der på bilen - er det noen som har prøvd denne på innerskjermer? Enn hva med de andre VRP'ene som finnes?

Til slutt - Owatrol Polytrol funker jo som en kule på alt av plast ellers på bilen - har noen forsøkt seg med polytrol på innerskjermer også? Hvorfor/hvorfor ikke?

Kjør debatt! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Bare Bones syntes jeg gir et flott resultat, men er lite drøyt i bruk som du sier! Men Polytrol er kanskje ikke som dumt, går litt lengere tid vil jeg tro.. Noen som har testet med Polytrol i hjulbuer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kan godt teste med Polytrol i hjulbuene på min bil når jeg skal ta den, men det blir jo en stund til det skjer... og jeg vet ikke hvor avvisende effekt Polytrol har (ikke Bare Bones heller, for den saks skyld) mot vann og skitt fra omgivelsene...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare bones holder heller dårlig. Som nesten alle andre plastfornyer produkter. Men så får jo dette området fra bilen vanvittig mye juling også da. Men polytrol holder jo "evig" så den greier sikkert å holde en stund i hjulbuene også. Har tenkt på det lenge, men ikke fått testet det selv enda jeg heller.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg har brukt Bare Bones på bl.a. Durango i snart to år. Enorm effekt, men varigheten svekkes fort ved kjøring på fuktige veier. Jeg har bestemt meg for å bruke Polytrol neste gang for å teste effekten, bilen har jo større og mer synlige innerskjermer enn det er panser på en Polo.

durangoIMG_0378.jpg

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Masse gode innspill her; takk, alle sammen!

Det ser litt ut til at jeg kommer til å gå for Polytrol, jeg også. Det krever jo ikke så mye mer jobb med påføring enn Bare Bones, og hvis det er vanskelig å komme til er det jo "bare" å skru av hjulene :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser i S&S'en min så ser du hvordan det funker med Polytrol. Men ja, du må ha hjulene av og vaske grrrundig og få det helt tørt, så funker det kanonbra. Om jeg ikke har tid til å ta av hjulene på en bil, går jeg for en skrubbing med hjulbuebørsten og Bare Bones. :)

Edit: Mener S&S på BMW'en jeg tok altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, jeg så på det; det var litt av inspirasjonen for å starte tråden :)

Jeg kommer vel til å ta av hjulene på egen slede når jeg skal ta den og gi den litt ekstra kos i alle kriker og kroker, siden det er min egen bil og jeg ikke kommer til å ha noe tidspress på meg. Da får jeg gnukket skikkelig rent i hjulhusene og får tatt felger og dekk skikkelig på begge sider, og med bilen på bukker får jeg vasket skikkelig på undersiden av fangere og sideskjørt også, samt polert litt der og lagt på voks. Med litt flaks har jeg fått meg garasje innen den tid også, og med veldig mye flaks har jeg også fått fikset meg en billigbil til å kjøre til og fra jobb og garasje med :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, trodde ikke det siden du spurte om noen har prøvd det...

Høres bra ut. Greit å ta det uhyre grundig på egen bil ja, kose seg skikkelig. Også er det ikke feil med beading i hjulbuene etterpå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja ok, trodde ikke det siden du spurte om noen har prøvd det...

Høres bra ut. Greit å ta det uhyre grundig på egen bil ja, kose seg skikkelig. Også er det ikke feil med beading i hjulbuene etterpå! ;)

Formuleringen der ble litt dårlig, jeg er jævlig forkjølet og nedsyltet i hodet og tenker ikke helt klart :)

Beading i hjulbuer er sterkt undervurdert!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å skru ut hele plastdekselet inni hjulbuen og vaske den skikkelig og kline den inn med Polytrol når jeg kommer tilbake til Sola til uka. Kommer tilbake her på åssen det ble hvis det er interessant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Høres ut som en plan. Om det er vanlig hardplast så vil det bli veldig bra med Polytrol! :)

"Ska him te na mor" i helgen og lurte på om du vet om noen på Raglamyr har O P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Hmmm, som har hva? OP? Jeg har polytrol, om det er det du lurer på...

Owatrol Polytrol ja :-) Eller blir det ikke solgt under Owatrol label lenger? Lurte i bunn og grunn på om du visste om feks Obs bygg eller noen av de andre der oppe solgte det over disk :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja seff, er jo Owatrol. Men uansett, det vet jeg ikke noe om desverre. Jeg kjøpte min boks på Jernia, på østlandet, før jeg flytta hit. Har bare bodd her i ca. 3 måneder, og er ikke så kjent i området ennå.

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...