Gå til innhold

Vinterlagring av båt


markus1

Recommended Posts

Noen med gode forslag her?Tar opp båten til helgen,den skal innomhus i vinter.Tenkte å bruke duragloss 501.Men hva legger jeg oppå den?Eller er det nok med 501,ferdig arbeid,klar til sjøsetting igjen?Kom mrd forslag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en rens fra duragloss man kan bruker før #501?

Kan også toppe #105 med #111, det er en ren sealer.

Collinite har også vokser til båt, med kjempelang holdbarhet på! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han over der, colinite skal ha laaaang holdbarhet..

Tips til dere som skal ha båten utendørs;

1) Vask grundig

2)Poler

3)Smør på flytende vasiline

Våren kommer, og all møkk ligger utenpå vasilina, så bare vask det av, sa kan den vokses, også er den klar ;)

Meguiars båtprodukter skal også være bra.. Sjøl har jeg brukt Jotun, og har ikke noe å klage på der.. Alger/ "grønn vannlinje" fjernes med oxalsyre ;) Mitt tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Megs one step compound meg roterende og lagt Mg21 oppå etterpå, har funket fint som planke..

I og med at vi er inne på båt noen som har brukt noe på aluminumsbåter(Buster,ikke lakkert) som funker bra????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har GODE erfaringer med Meguiars Meguiar's på båt..

Har behandlet seilbåten til familien for 2. gang denne våren!

35 foter som ligger ute hele vinteren, bobleanlegg i havna. Så

den blir bare tatt opp ei uke hver vår

Vasket

Meguiar's 80/82 med ullpute (avhengig av temp)

Meguiar's 20

Dette har fungert sinnsykt bra! Utrolig lett å vaske og holde båten

ren hele sessongen. Mon tro de andre i havna var missunnelig, de

som har vårpuss i ukesvis..

^Vi tok den opp onsdagskveld, vasket

Polerte torsdag, la på Meguiar's 20

Tørket den av fredag.. Og båten stod på land å bare var blank frem

til søndag, da den ble satt ut igjen :)

post-282-1220907093_thumb.jpg

Endret av Petrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% vedlikeholdsfri... de er jo forsåvidt det, men de blir veldig matte i aluen etter 1 års bruk. vi kjøpte en XL ny for noen år tilbake, så gikk vi over med autosol, da ble det fint vettu :) Men hvor lenge det holdt vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelcoat ska ikke ha silikon på seg. Menzerna har ikke det har jeg hørt. Noen som vet om Meguiar's 80, 83 og 105 inneholder silikon? Er alle duragloss produktene silikon frie? har lyst å prøve duragloss på båt. Har prøvd ut klasse på båt, det fungerer utmerket, men trenger noe compound til grov rengjøingen og hvet ikke hva jeg skal kan bruke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Meguiar's serien til Meguiars er silikon frie mener jeg rimelig sikkert.

Ang Duragloss er jeg ikke 100%, men Duragloss 501 er til båtskrog, så vil tro den er uten, men det kan jeg sikkert sjekke opp....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ut klasse på båt, det fungerer utmerket, men trenger noe compound til grov rengjøingen og hvet ikke hva jeg skal kan bruke her.

Har du testet Meg's One Step Compound? Den vinner i alle fall det av tester den er med på, og er kun beregnet for gelcoat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's serien til Meguiars er silikon frie mener jeg rimelig sikkert.

Ang Duragloss er jeg ikke 100%, men Duragloss 501 er til båtskrog, så vil tro den er uten, men det kan jeg sikkert sjekke opp....

Hele Meguiar's serien er ikke silikon fri men du tenker sikkert på compound produkene, jeg håper det for har Meguiar's 80, 83 og 105 liggende. Ble bare til at jeg brukte Klasse AIO i sommer, men til våren vil jeg prøve 105 på en light cut pad. Eller så dukker kansje Meg's One Step Compound opp i sammlinga i løpet av vinteren som kazzper andbefaler.

jeg har endel glassfiber deler på bilen i samme farge som resten av bilen hvit. Er litt usikker på om det trengs egne produkter for disse delene eller om jeg kan bruke samme prosedyre som på resten av lakken. Pleier å ha på klasse som base så da bør vel ikke et lag med eks Pinnacle Souverän Paste Wax ha noe betydning for det laget vil jo ikke komme i kontakt med evt gelcoat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så dukker kansje Meg's One Step Compound opp i sammlinga i løpet av vinteren som kazzper andbefaler.

Hvor holder du til? Har ei åpnet flaske jeg eventuelt kunne gitt deg en "vareprøve" fra så du fikk teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...