Oluf 328 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 (endret) Lå en forespørsel ute i "jobb ønskes utført" seksjonen og jeg tenkte som så att en siste jobb før vintern setter inn hadde vært gøy. Så takker eier for en trivelig helg med polering og øl Først litt om bilen. Bilen er en 97mod 200sx S14a som er "litt" modifisert. Masse godsaker i motorromet og er benket til 370hk ut på bakhjulene. Den har carbon panser samt bodykit av ett merke jeg ikke kommer på hva heter og interiøret har en del custom laget carbon detaljer som fallt skikkelig i smak her Her er noen blder fra lørdags morgen. Emblemet bak ble forresten fjernet på fredags kvelden. Men dette var også det eneste som ble gjort den dagen da det var på minus siden av graderstokken desverre Lørdags morgen var det heldigvis pluss grader og tid for vask Startet som vanlig med prickbort, her lagt på med lavtrykkskanne fra biltema som ser ut til å funke knall. Felger fikk seg ett lag med Scholl RIm7 blandet 1:1 Endestussen fikk også smake Rim7 Tid for skum. Bestående av orage prewash, megs nxt, CG Bugg bugger og en dæsh greenclean. Noe som lignet olje-søl pumpet ut av kriker og kroker bak lyktene og div andre steder under avspyling. Måtte spyle leeenge før det sluttet. IronX ble påført hele bilen og en ny runde med (barber)skum ble påført bilen. Denne gang med maxi suds 2, orange prewash og greenclean, Understell fikk seg også en dæsh med skum Lock 'N Load IronX virker. "Jeg sa jo det koms til å komme snø i oktober i år også" De tapre soldater Surfex HD ble funnet frem og bladet 1:10 Happy detailer Dkksider ble skrubbet med Sufex og mothers felg børste Kjører DCN style og holder det ekte Fant frem Swissvax Detailer kost og greenclean som fikk rengjøre kriker og kroker sammen med surfex. Motorrom fikk ett lag med prickbort og kost for å løse opp diverse fett og noen flekker som minnet om størknet tjære. Så ble det nok en runde med sum Og endelig tørk med CG Wolly Mammoth Tid for inspeksjon. Og slik var vel så og si hele bilen. Masse swirls og en god del dype RDS. Hentet frem Metaboen og kjørte Scholl S17+ på sort Schol pad. 4-5 pass på ca 1800-2000 rpm med mye press og ned på 1600 uten press 1-2 pass. Ikke korrigert; Korrigert: Hadde gått tom for maskerings teip, så ingen 50/50 denne gangen desverre Eier satte i gang med Swissvax Leather Kit... ...mens jeg fortsatte med S17+ som ga ett helt ok resultat. Noen slike ble desverre gjenværende. Så jeg gikk over på S3 Gold og prøvekjørte den på Lilla, Gul, og Hvit spider Scholl pads. Den tok heller ikke de dypeste RDS'ene etter 2-3 runder så jeg konkuderte med at vi ikke hadde tid til å få det 100% desverre. Skal også sies at korrigering under 13+ grader annbefales ikke. Polishen klumper seg hele tiden og er kjørt tørr etter spre-pass Endestusser får smake blå sholl pad og autosol. Diverse i motorrom fikk også autosol. Forsøk på 50/50 her, Det til høyre for stab-staget er polert med autosol og det på venstre side er ikke. Shiney. Tilbake til korrigeringen. Forsøk på 50/50 her. Jeg går ut i fra at jeg ikke trenger å nevne hva som er korrigert å ikke her Det ble i hvertfall noe jævelig med kjørespor, så eier satte i gang med S30+ på orange scholl for å rette opp i ugangen min Det gikk ikke lange kaffe pausen før jeg var på'n igjen.Her begynner det å bli litt seint, så da er det FULL konsentrasjon når man skal brette microfibe kluten Ser bra ut så langt h Men ikke helt i mål enda... Bakfangeren så rett å slett ikke ut. Ladder S17+ på sort Scholl. Så ble det fort mye bedre. Enda ett forsøk på 50/50 På passasjer døren var det noe ulumskheter jeg prøvde å bli kvitt. Etter 5-6 runder med div rpm komboer og maks press ga jeg meg da jeg var redd for att jeg skulle gå gjennom klarlakken. Da så det slik ut. Det meste er borte i hvertfall. Forskjerm høyre side før: Etter: Bilen ble så kjørt ferdig med S30+ og så kjørt ut. Dyket i Surfex HD og mere skum! Legger ved en liten filmsnutt og sier som Rock Fjellstad fra "Legenden Om Fjordheksa"; SKUM SKUM SKUM! Scholl Skin ble funnet frem for testing. Scholl Skin lagt på passasjer side. Og Swissvax Leather Milk på førerside. Konklusjon: Etter de begge hadde fått trekt ett par timer føltes setet det Swissvax Leather Milk hadde blit påfølrt mye mykere og glattere. Setet med Skin var HELT tørt og hardt. Mulig det var forskjell på setene, men i følge denne erfaringen er Swissvax Leather milk uten tvil vinneren. Så på gammelt skinn som er tørket ut er det ingen tvil hva jeg kommer til å bruke av de to i hvertfall. Skal prøve Scholl Skin på noen nyere skinn seter når sjansen byr seg for å se om den imponerer bedre. Skin lukter forresten digg og ser pen ut etter den har tørket. Så på nyere skinn som ikke er så tørt fungerer den sikkert mye bedre. Men om du har som intensjon å myke opp gamle, tørre skinnseter virker ikke Skin som noen vinner. Her legges CG Celeste Dettaglio Plast fikk Black WOW, dekk fikk Valet Pro Talos Protectant, vinduer fikk Sonax Fünsterspruts, hele interiøret ble støvsugd og matter ble renset med CG Greenclean. Så noen ferdig bilder: Som sakt, fangeren skal byttes. Her bufes overskudd av dekkfornyer. < Stilig med custom bygd interiør av carbon Takk for meg. Endret 25 Oktober, 2011 av Bilpleie gærning 39 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 24 Oktober, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Looking good Olav... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Veldig bra jobb dette her ja! cred.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Johansen 133 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Det her så meget bra ut cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Kjempebra s&s med masse skum og lakk korrigering her Cred! Det sies at scholl skin gir en mattere finish.Eller trekker den rett og slett ikke skikklig inn? Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 24 Oktober, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Bildene etter videoen ser bra ut, men de før funker ikke... Cred likevel Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 24 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Sånn, tråd og bilder fikset. Kjempebra s&s med masse skum og lakk korrigering her Cred! Det sies at scholl skin gir en mattere finish.Eller trekker den rett og slett ikke skikklig inn? Den trekker inn ja, og det blir meget matt og fint. Men skinnet blir ikke mykt slik som det blir av SV Leather Milk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 God, fyldig writeup med knakende flott resultat +cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Likært!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Ser bra ut dette, cred for denne. Heftig motor på denne bilen. Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stigtm 42 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Bra jobbet cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo 112 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Pent dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Ødegård 11 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Fint resultat, men hadde det ikke vært en ide å sladde skiltene på de første bildene mtp at teksten din nevner effekt over det originale? Aner ikke hva som evt. er godkjent på den bilen, men det er greit å være litt føre var på slike ting. Cred er gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 24 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 (endret) God, fyldig writeup med knakende flott resultat +cred Takker. Det ble litt lite bilder pga tidspress og det var mye mer jeg gjerne skulle gjort. Men men, allt i allt fornøyd Likært!! Takk Petter Ser bra ut dette, cred for denne. Heftig motor på denne bilen. Takk. Heftig motor ja, og med 3" eksos hele veien og 4" endestuss så var det skikkelig grom lyd også Bra jobbet cred Takker. Fint resultat, men hadde det ikke vært en ide å sladde skiltene på de første bildene mtp at teksten din nevner effekt over det originale? Aner ikke hva som evt. er godkjent på den bilen, men det er greit å være litt føre var på slike ting. Cred er gitt Det glemte jeg helt i farten. Får gjøre det i morgen Takker for cred. Pent dette! Takk. Endret 24 Oktober, 2011 av Bilpleie gærning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MadsH 44 Skrevet 24 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 Oktober, 2011 Har en s14a selv som har masse swirls og bittelitt rds, noen gode tips eventuelt ting du ville gjort annerledes? Cred for flott arbeid og tråd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 25 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Har en s14a selv som har masse swirls og bittelitt rds, noen gode tips eventuelt ting du ville gjort annerledes? Cred for flott arbeid og tråd.. Kune vel ha gjort noe annerledes, men det jeg savnet mest var mer tid og pluss grader Lakken virka ganske myk, da S17+ tok allt som var av swirls og en del RDS. Så jeg tror grunnen til att det ble igjen noen riper var fordi de var så dype, ikke fordi lakken var hard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Strøkent arbeid på heftig bil! Cred (Har han dugg problemer på baklyktene?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 25 Oktober, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Pent arbeid dette. Ang lakken så tror jeg mer at den var sticky enn at det var pga at det var kaldt. Når midlene tørker inn når du sprer så er det ett typisk symptom på sticky lakk. Og ang Skin så er jeg ikke enig med deg, foreløpig den beste skinnkremen jeg har brukt, trekker lett inn og ikke minst så blir det ikke skjolder sånn som det fort blir med Leather Milk Men Leather Milk er absolutt god den også, men trenger lengre tørketid og som sagt blir det lettere skjolder. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 25 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Strøkent arbeid på heftig bil! Cred (Har han dugg problemer på baklyktene?) Takker for cred. Og ja, det dugget litt i baklyktene ja Pent arbeid dette. Ang lakken så tror jeg mer at den var sticky enn at det var pga at det var kaldt. Når midlene tørker inn når du sprer så er det ett typisk symptom på sticky lakk. Og ang Skin så er jeg ikke enig med deg, foreløpig den beste skinnkremen jeg har brukt, trekker lett inn og ikke minst så blir det ikke skjolder sånn som det fort blir med Leather Milk Men Leather Milk er absolutt god den også, men trenger lengre tørketid og som sagt blir det lettere skjolder. Takk Jeg vet ikke om det var pga lakken var sticky eller fordi det var kaldt. Jeg gikk ut i fra att temperaturen hadde mesteparten av skylden siden jeg hadde samme problemet på den Mercen jeg tok, da var også graderstokken under 12+ tritt og ofte og den merce lakken kan jeg ikke se for meg er sticky, men hvem vet Ang skin så stemmer det at den trekker inn i skinnet mye fortere enn Leather Milk ja. Kanskje det var grunnen til att setet med Milk virket mye mykere (at Milk ikke hadde tørket skikkelig enda)? I hvertfall var setet med Skin skikkelig tørt og hardt etter den hadde tørket. Men for all del, den lukter digg og ser bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MadsH 44 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Hvordan fjernet du 200SX emblemet? ser for meg fiskesen, da jeg har prøvd å varme det opp et par ganger uten hell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.