rel0ad

FELG: klar lakk eller ikke

hvordan ser jeg om jeg har klar lakk på felg eller ikke?

triks eller tips: kan jeg stikke med nål for å se?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av felgen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å poler felgkanten med en metal polish. Blir det svart på aplikator, så er den polert.

Jeg bruker Meg's NTX all metal polish. Lilla boks med grønt lokk.

Har du bilde av felgen?

Min link

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være 100% sikker tror jeg det ikke er klarlakk på disse.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje klarlakk, kan du nruke ein metalshine. (sammen med ein pad)

Paden vil fort bli svart. (som Øyvind G nevner)

Du kan og bruke ein såkalla ball buster: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=11&products_id=132

Eg har brukt ein sånn på mine felgkanter. (uten lakk)

Tar ein del kortere tid å få felgkantene fine, men kan sprute litt produkt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schmidtfelger har i likhet med andre dyre og eksklusive felger ikke klarlakk ;)

Anbefaler deg å tømme dekka for luft, for så å plukke av senteret for å komme til skikkelig, gjorde dette på mine 3-delte superstar..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sentret demonteres med dekka på da? trodde ikke det var mulig:) takk for info om klarlakk

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sentret demonteres med dekka på da? trodde ikke det var mulig:) takk for info om klarlakk

Vet ikke 100% sikkert hvilken løsning det er på Schmidt felgene, på mine Superstar så ligger senteret som ytterste del i sammenskruinga, så på disse går det finfint å plukke ut senter om man bare tapper ut lufta først.

Mens at på de BBS-felgene jeg har vært borti så har ytterkanten ligget som ytterste del av felgen, noe som gjør det klin umulig å ta ut senteret uten å ta av dekka.

Dette ser du fort om du ser på felgene.

Fant ikke noe godt bilde av Schmidt VN-line, men de små bildene jeg fant så kan det se ut som at senteret er innerst om du har den typen med flat kant, mens at den er ytterst på felgene med kant som ligner på bbsfelgene under..

Husk å tapp ut all lufta før du begynner, å ha i rikelig med luft for å "trykkteste" etterpå, normalt sett så bruker ikke silikonstripa å gå istykker, men kan være greit å få sjekka med en liten trykktest før man kjører mange mil :P

Disse har felgkanten som ytterste del, ser det egentlig ganske godt på bildet:

142535.jpg

Superstar har senteret som ytterste del, vises også ganske godt:

P1010522.JPG

EDIT: Var å så på den forrige tråden din, ser desverre ut som at du ikke kan ta ut senteret uten å ta av dekka nei..

Endret av Popp
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det være med Rondell D58? Klarlakk eller polert? 2011-08-19161822.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rondell er med klarlakk, mener jeg å huske etter å ha pusset opp 4 sånne sett :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det ta fungere med metal polish å polere kantene opp igjen ? Eller er dette dreiebenk mat med sandpapir?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreiebenk mat med sandpapir, helt til klarlakken er borte.. Så funker metalpolish :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan vil da metalpolish fungere på områdene hvor det har irret i klarlakken? :) Og hva er i hovedsak forskjellen mellom krompolish og metalpolish? Same same but different ? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker personlig autosol på alt metall og krom, funker som gull utifra mitt synspunkt..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har orginale rondell felger, men ser ut til at det er klarlakk på disse. Er et lite område hvor det ser ut til å ha flasset. Da er det vel dreiebenkmat med sliping? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde brukt dreiebenk for å bli kvitt resten av klarlakken, så polert opp når det er bart metall ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å poler felgkanten med en metal polish. Blir det svart på aplikator, så er den polert.

Jeg bruker Meg's NTX all metal polish. Lilla boks med grønt lokk.

Min link

Jeg prøvde å polere opp mine felger for en liten stund tilbake. Og aplikatoren blei svart, men jeg er ganske sikker på at kanten ikke er polert. det var M

Hvordan vil det være med Rondell D58? Klarlakk eller polert? 2011-08-19161822.jpg

Klarlakk i center og polert kant.

Prøv å poler felgkanten med en metal polish. Blir det svart på aplikator, så er den polert.

Jeg bruker Meg's NTX all metal polish. Lilla boks med grønt lokk.

Min link

Jeg prøvde å polere felgene mine for en stund tilbake. Aplikatoren ble svart, eller det vil si, jeg bruke lyktepolerings kitet til Meg´s. (den gule ullsaken enn setter på drillen) og den ble svart etter jeg brukte den. men jeg er ganske sikker på at kanten ikke er polert men lakkert. Det er krom kant. og lakkert med klarlakk i senter. så den blir vel svart uansett? btw, så er jeg sikker på at felgen ikke var skitten hvis du tror det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive