Gå til innhold

Rain-X Anti-Fog


Are G

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gjøre dette?

Tydelig at jeg gjør noe feil etter at dette er bortkasta penger.

Fant denne i bilen til mora mi, så er sikkert bensinstasjonvare, men tom swissvax selger dette merket, og da antar jeg det er bra, ser jo flertallet her sverger til Rain-X på rutene.

Uansett, testet dette på halve speilet på badet og ser ikke forskjell..

Nanolotus antidugg gjorde betydelig forskjell på samme speil.

Vasket godt med rutevask akkurat som sist, smurte på med litt papir og pusset over med dodo juice vindu mf.

Hva er feil? Noen med gode erfaringer med dette produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også testa på speilet på badet uten suksess, drittprodukt spør du meg, betalte heldigvis ikke mere enn 99 cent for den når jeg var over there...

Har prøvd flere ganger, tilogmed slik det står på pakken :shocking2:

IMAG0579.jpeg

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte dette sjølv i helgen og det gav resultat. Klarer ikkje å puste dugg på ruta lengre, men det eliminerer ikkje duggproblemet heilt. Det lille som kom av dugg på ruta forsvant fort ved bruk av a/c.

Det som ikkje står bakpå flaska er at ruten må vaskes og tørkes før påføring. Brukte påføringspad til å legge på produktet og tørket etter 15min med MF.

Edit: Lukter forresten 60% av produktet og flasken, ivertfall den eg har, er vansklig å dosere med.

Endret av Bigbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Vi har dette på lager, men har liksom ikke helt fått lagt det ut... Aldri testet selv, men der skal gjøres :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på nytt i dag morges.

Smurte generøst på ruta, lot det tørke til en grå hinne og prøvde etterpå å fjerne denne hinna.

Det ble ikke helt borte, men ganske greit så jeg kjørte i gang dusjen, det viste seg etterpå at det ikke hadde gjort stor forskjell nå heller..

Det står at man skal skylle ruta med vann etter man har påført dette før man fjerner den grå hinna, men det hoppet jeg over da det er litt ugunstig å sprute masse vann på speilet der hvor det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde på nytt i dag morges.

Smurte generøst på ruta, lot det tørke til en grå hinne og prøvde etterpå å fjerne denne hinna.

Det ble ikke helt borte, men ganske greit så jeg kjørte i gang dusjen, det viste seg etterpå at det ikke hadde gjort stor forskjell nå heller..

Det står at man skal skylle ruta med vann etter man har påført dette før man fjerner den grå hinna, men det hoppet jeg over da det er litt ugunstig å sprute masse vann på speilet der hvor det står.

Vasket du glasset på forhånd? Bland salmiakk ut i vatn og vask med dette, deretter tørk. da skal glasset være reint. Anti Fog gav resultat hos meg både på bad og i bilen, men perfekt blei det ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket godt på forhånd.

Det speilet er forsåvidt ofte utsatt for tilfeldige impulsvaskinger med diverse vindusrens til bil :)

Jeg hadde nanolotus på det samme speilet og det var som dag og natt i forhold til dette.

Vet ikke hvor gammal denne anti-fogen er.. kanskje den er for gammal? Men er jo flere som har hatt problemer med resultatet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Tar opp igjen denne.

Sliter med mye dugg i firmabilen (hyundai h-1), og prøvde denne på rutene. Vasket NØYE med Stoner Invisible og tørket. Påførte deretter Anti Fog med bommullspad. Lot tørke og buffet med MF. Fikk skjolder uansett hva jeg gjorde. Kjørte med dette i en dag før jeg tørket over med våt MF. Fremdeles skjolder, så da vasket jeg over med Stoner igjen. Fikk rutene bra, men nå dugger de igjen.....

Noen som har erfaringer med dette?

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Rain X Anti dug med stor suksess.

Speile på bade er det ikke anntydning til dugg. Så og barbere seg i ansiktet og dusje samtidlig er helt sjef nå :)

Funker seff like godt i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg bruker Rain X Anti dug med stor suksess.

Speile på bade er det ikke anntydning til dugg. Så og barbere seg i ansiktet og dusje samtidlig er helt sjef nå :)

Funker seff like godt i bilen :P

Har du lite bad, eller ser du speilen fra dusjen? :P

Men, tilbake til topic: Hvordan påfører du dette, siden du får det til å virke? Har vurdert å kjøpe produktet for å teste selv. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker Rain X Anti dug med stor suksess.

Speile på bade er det ikke anntydning til dugg. Så og barbere seg i ansiktet og dusje samtidlig er helt sjef nå :)

Funker seff like godt i bilen :P

Dusje og barbere seg i bilen hørtes utrolig tidsbesparende ut! ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte dette for flere år siden (10-12) i en Toyota Hi-Ace. Hadde duggfrie ruter hele høsten/vinteren.

Husker ikke hvordan jeg brukte den, men regner med at jeg fulgte beskrivelsen på flaska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte annvisningen på flasken.

Påførte og lot det bli tørt, så "polerte" jeg det av med torky papir.

Hehehe, ser selv den kunne tolkes feil Christer :P

DavidRS, jeg leier et eldre hus, med do og bad separert. Så badet er ikke verdens største nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...