Gå til innhold

Vask av bil på belegningsstein


Stig J

Recommended Posts

Min svoger er litt skeptisk til å vaske bilene på den splitter nye belegningssteinen de har fått mtp. på alt drittet som renner av bilene. Hva gjør dere som har slikt? Blir det noe særlig spor etter vask, og hva gjør dere med eventuelle flekker som kommer?

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tror jeg hadde vaska som vanlig.. fjerner en møkka som kommer på bakken etter vask sitter den nok ikke så godt, værre med oljedrypp fra biler... Alternativt ruller han ut en pressening som han kan vaske på og som har fall vekk fra plassen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har en brukt 100.000,- på gårdsplass er det greit å ikke søle det til dagen etterpå :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg har selv belegningsstein her i gårdsplassen og har ikke sett noe forskjell siste året. Eneste forskjellen jeg merker er at det ikke vokser ugress og mose opp hos meg mens hos naboen kommer det littegran. Mye avfetting og såpe tar kanskje knekken på ugresset? :lol:

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har selv belegningsstein her i gårdsplassen og har ikke sett noe forskjell siste året. Eneste forskjellen jeg merker er at det ikke vokser ugress og mose opp hos meg mens hos naboen kommer det littegran. Mye avfetting og såpe tar kanskje knekken på ugresset? :lol:

All driten du får av bilen har sikkert litt av æren også :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket på dette underlaget (type Gråmix) i noen år nå. Steinen er helt fin og bærer ikke preg av alt møkka som kommer av bilen ved vask. Det som forøvrig kan se ut til å bli et problem på sikt, er at det nå er begynt å komme spor der bilen(e) står ved vask. Jeg er usikker på om dette skyldes dårlig forarbeid før steinen ble lagt, eller om det rett og slett kommer av at grunnlaget under steinen gradvis vaskes bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Håvard i nanolex, han har middel som forsegler stein faktisk, hindrer mosevekst etc. Vet ikke hva avfetting, såpe, olje o.l gjør med det, men kan være verdt et forsøk å sende han ei melding:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Vasker på brostein, ikke sett noen forskjell og nå er det drøye åtte år siden det ble lagt. Finner det litt festlig at han er mer bekymret for steinene enn bilen. Hvis steinene er dyrere enn bilen kan jeg godt forstå, men antar at bilen er det dyreste inni bildet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja han er ikke akkurat som oss når det gjelder bilvask. Er en 08 Mazda 6. Og min søs har en svart 08 Mazda 2. Lurer egentlig på hvordan lakken er på de. har ikke fått sett på dem.

I mine øyne burde de sikkert valgt noe annet enn svart uten at jeg har sett de...

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...