Gå til innhold

Klistremerke på ny vinterdekk


Hercules

Recommended Posts

Hei

Kjøpte nye vinterdekk for to dager siden, kjørte ut derfra i full hast etter at dekkene var påmontert. Oppdaget nå at merkelappene på begge dekkene foran var ikke fjernet, de er nå helt slitt og umulig å ta av med hånd/finger, går bare i stykker hvis jeg forsøker å rive av. Ufattelig irriterende!

Er det noen som har noe forslag om hvordan jeg skal få disse merkelappene av på en enkel måte uten å skade dekkene?

På forhånd, takk!

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er på kjøreflaten(mot underlag), så forsvinner det etter noen dager(som nevnt over her). Hadde ikke stresset med det :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kommenterte dette da jeg fikk nye dekk på konebilen, og mumlet noe om trafikksikkerhet etc i en bisetning mens vi snakket om det, og la merke til at de hadde fjernet etikettene på alle biler (inkl konebilen) som rullet ut etter samtalen jeg hadde med sjefen der... :)

Men nei, det er ikke noe å bry seg veldig om, bortsett fra at det ser helt nepe ut.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

I vår fikk jeg en telefon fra min mor, som mente at bilen hennes ikke var kjørbar og at hele bilen ristet mens hun kjørte. Det hører til historien at hun dagen før hadde hentet bilen etter dekkskift. Jeg sjekket at hjulene satt på slik de skulle, og prøvekjørte bilen noen få meter. Merket fort hva hun mente, og etter en ny titt på hjulene ser jeg at halve singelen fra gårdsrommet deres satt fast på dekket. Her hadde verkstedet revet av klisterlappene på hjulene, men limen satt igjen og limte til seg det den kom over.

Når min mor tidligere hadde prøvd å kjøre, hadde hun kommet i en 60-sone uten at limen hadde sluppet singelen. I denne farten bestemte hun seg for at det ristet for mye i bilen til å kunne kjøre mer :)

En rask runde med limfjerner og vask løste problemet, dette er ikke noe jeg ville kjørt rundt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Takk for tipset!

Har ikke merket noe til at grus henger fast på dekket, men skal ha det i bakhodet og en boks sitrusspray i bilen for sikkerhets skyld.

Kanskje det er best at etikettene henger på likevel?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Om det er drivhjulene, så "renser" en jo fort de med litt burning :D

Skrevet som ein ekte Storda bu :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...