Gå til innhold

TEST: Chemical Guys V34 - V36 - V38


Petter

Recommended Posts

Petter

Chemical Guys er en kjent produsent for brukere her på DCN. De har veldig mange bra produkter, med både kule navn, fin farge og god lukt!

Denne gangen har jeg fått tilsendt dems 3- produkts- polishserie:

Chemical Guys V34 Optical Grade Hybrid Compound

For å få mest mulig ut av disse lakktypene, har Chemical Guys brukt 3 år på å produsere denne serien av lakkrens/polering. V34 er første vannbaserte OEM godkjente lakkrens, laget for å tilfredstrille de mest kresne av bileiere. Den fjerner riper og andre defekter selv på harde lakktyper som f. eks keramisk lakk.

V34 er designet for den kravstore detailer, som vil ha noe som fjerner det verste av riper og andre defekter. V34 er i stand til å fjerne tunge riper, swirls, og oksidasjon. V34 compound

gjør fjerning av tunge riper og defekter fra keramisk klarlakk, raskere og enklere enn noensinne.

• Produsert spesielt for ripebestandig og keramisk klarlakkv

• Lang arbeidstid

• Dynamic Finish Capabilities, for høyest cutting

• Fjerner 1500-2000 slipespor

• Laget for bruk med DA og roterende

• OEM godkjent vannbasert formular

• Optical grade micro abrasive technology

• VOC og lakkverksted godkjent

• Inneholder ikke Silicon eller fyllere

Chemical Guys V36 Optical Grade Cutting Polish

Medium cut lakkrens, utviklet for å eliminere moderat til kraftig lakk feil og ujevnheter.

V36 er utviklet for å produsere en perfekt swirl free finish.

En ultra raffinert cutting polish, utviklet for å oppnå det høyeste nivået av optisk klarhet.

Fritt for pulver og støvfritt, formulert for en utvidet arbeidstid.

V36 lakkrens er det første vannbasert OEM godkjent polish, som er i stand til å fjerne moderat til kraftige lakkfeil permanent,

gir et perfekt resultat uten å fylle eller dekke opp.

Optisk Grade micro slipemidler, vil raskt eliminere ujevnheter og fjerne 2000-2500 grit sandpapir riper, swirls og hologrammer.

V36 leverer en perfekt finish med færre passeringer og er like effektiv på keramiske lakktyper og konvensjonelle klarlakk.

Chemical Guys V38 Optical Grade Final Polish

Finishing polish som fjerner små swirls og hologrammer etter V34 og V36.

Produserer en enorm glans og dybde, dette uten silikoner og pulver som lager støv.

Denne er også vannbasert som de andre.

Kjøremetoden for alle 3 er lik:

DA-Maskin:

Påfør 4-5 dråper til ønsket pad. Spre på hastighetsinnstilling

Still DA maskin til hastighetsinnstilling 5-6. Bruk moderat trykk, Kjør 2-3 pass på arbeidsområde til

lakkrensen blir klar. Kjør med lett trykk til slutt. Fjern rester med en ren mikrofiberklut

Kjør så neste steg polish for perfekt klarhet.

Roterende maskin:

Påfør 4-5 dråper til ønsket pad.

Start maskin til mellom 1000-1500 RPM for å spre produktet.

z Arbeid i 2 'x 2' seksjon av gangen. Bruk bare vekten av maskinen (uten trykk)Kjør arbeidsområdet i 3-4 pass,

inntil lakkrensen blir klart. for endelig

pass, juster hastighet innstillingen til mellom 1200-1800 til optisk klarhet er oppnådd.

Fjern rester med ren mikrofiberklut.

Kjør så neste steg polish for perfekt klarhet.

Testbilen:

2005 Reanult Megane Sort Met med klarlakk

Bilen hadde MYE dype RDS på panseret som ikke går bort uten våtslip evt lakkering

IMG_5577.jpg

IMG_5581.jpg

IMG_5582.jpg

IMG_5583.jpg

Ja litt å ta i.. ;)

Startet med V34 på Cemical guys Gul pad. Kjørte som beskrevet over.

IMG_5584.jpg

IMG_5585.jpg

IMG_5586.jpg

Til trots at dette var den groveste polishen i serien, ble det lite holos.

IMG_5587.jpg

IMG_5588.jpg

IMG_5589.jpg

Så gikk jeg over til V36 på en ny flate. Brukte Hvit CG pad

IMG_5590.jpg

V34 nermest, V36 bortest.

IMG_5591.jpg

IMG_5592.jpg

Lite holos av denne også.

IMG_5594.jpg

V36 leverte også en mye finere finnish enn V34. Mye mer klarhet og glans.

IMG_5595.jpg

Tok så frem V38 som er glans pollishen i serien. Kjørte den på rød CG pad.

Nede på bilde: V38

Til Høyre for streken: V36

Til Venstre for streken: V34

IMG_5596.jpg

Så over til DA delen:

Startet på samme måten her. V34 på Gul CG pad

IMG_5599.jpg

IMG_5600.jpg

IMG_5602.jpg

Funker bra på DA maskin også. ;)

Over til V36 på Hvit CG pad:

IMG_5601.jpg

IMG_5604.jpg

IMG_5605.jpg

Når V34 og V36 ble kjørt på DA maskin ble skillet i glansen enda større. Bare så synd det er vanskelig å få frem på bilder..

IMG_5607.jpg

Kjørte så over hele området med DA, Rød CG pad og V38. Glansen ble upåklaglig. :D

IMG_5609.jpg

IMG_5610.jpg

Så en liten utfordring på bakluken også.

IMG_5614.jpg

IMG_5615.jpg

Kjørte:

Roterende, V36 og gul CG pad.

Alle swirls var borte etter 2 pass

IMG_5617.jpg

IMG_5618.jpg

IMG_5619.jpg

IMG_5620.jpg

IMG_5621.jpg

Liten oppsumering:

CG levere en god gjeng her. V36 og V38 blir mann venn med med en gang. V34 er noe vanskeligere å forstå seg på når den kjøres med rotende maskin. Men etter å har kjørt to paneler er det null stress lenger.

DA maskin er dette drømmeprodukter.

Utifra bildene er det "noe" RDS igjen. Mulig jeg hadde klart å deme disse noe med hvis jeg evt hadde gått over til f.eks Scholl pads som er hardere og har mer cut. Det er noe som må prøves ut.

Men jeg kan med hånden på hjertet annbefale V34, V36 og V38 til venner og uvenner!!!

Endret av truhaa
  • DCN Poeng 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test ja, er spent på disse. Litt dobbelt opp av tekst, men men :) Støver de noe?

Har selv testet disse, null støv fra disse, direkte herlig å jobbe med spørr du meg, kunne godt ha vært litt mer cut i V34, men kjører heller en ekstra runde om jeg slipper å fjerne støv rundt om :)

Litt ekkelt at disse blir helt blanke, blir litt vanskelig å se hvor man holder på, men det går seg fort til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Bra test :) vil du anbefale V38 til finishen fremfor f.eks Scholl S40? Altså om den ga så blankt resultat at det er godt synlig?

Vet ikke helt hvordan de to er til sammenlikning siden det er år og dag siden jeg brukte S40

Fin test ja, er spent på disse. Litt dobbelt opp av tekst, men men :) Støver de noe?

Som Popp sier. Nada støv. Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja!

FlexDA eller BigFoot? Det er relativt stor forskjell fra disse to DA-maskinen til "vanlige" DA-maskiner, jeg tviler på at en 500w vanlig DA klarer å oppnå samme korrigering på samme tid. Men jeg har nå blitt "arrestert" før, så hvis V34 / V36 gir tilnærmet likt resultat på "vanlig" DA så tror jeg S03G på gul scholl + DA / S17+ på sort Scholl + DA har fått seg en seriøs utfordrer.

Hardere pad vil sannsynligvis bare introdusere kjørespor / hologrammer / padswirls, så det er nok bedre å kjøre ekstra runde med samme pad tenker jeg (og la produktet være det som korrigerer). Hadde vært konge med denne produktserien på en blå Forester jeg skal ta til helgen... hmm... tenke, tenke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Fremdeles dobbelt opp av tekst :)

Bedre nå?

Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja!

FlexDA eller BigFoot? Det er relativt stor forskjell fra disse to DA-maskinen til "vanlige" DA-maskiner, jeg tviler på at en 500w vanlig DA klarer å oppnå samme korrigering på samme tid. Men jeg har nå blitt "arrestert" før, så hvis V34 / V36 gir tilnærmet likt resultat på "vanlig" DA så tror jeg S03G på gul scholl + DA / S17+ på sort Scholl + DA har fått seg en seriøs utfordrer.

Hardere pad vil sannsynligvis bare introdusere kjørespor / hologrammer / padswirls, så det er nok bedre å kjøre ekstra runde med samme pad tenker jeg (og la produktet være det som korrigerer). Hadde vært konge med denne produktserien på en blå Forester jeg skal ta til helgen... hmm... tenke, tenke....

Den ble brukt på Tha Bigfoot mean machine. Om fjompe DA maskinen din klarer det samme Espen vet jeg ikke.

Men du skal gjerne få prøve de!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir en DAS-6 pro snart. 'tema-maskinen dauer vel til helga tenker jeg. Jeg får kozekjøre med Metabo'n jeg med Scholl / MG / Mark-V / SV / Menzerna / det-jeg-får-tak-i-først-i-kassa :) Så får jeg se om V-serien til CG blir shoppet inn snart. Har litt produkter å bruke opp først :)

Takk for god test og gode bilder forresten :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja!

Var det ikke snakk om (rykter om) en V32 Cutting Compound / grov polish som skulle komme også?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke snakk om (rykter om) en V32 Cutting Compound / grov polish som skulle komme også?

Det hadde vært perfekt, hadde iallefall ikke sett vitsen i å ha noe mye annet enn V-serien om dette skulle stemme iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • 2 weeks later...

Mulig jeg overser det, men har du skrevet hvilke pads som ble brukt?

Valgte du sort/grå/oransje fra CG?

Kjørte Gul/Hvit/Rød fra CG, står nedigjennom mellom bildene hva det ble kjørt med :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en V32 så blir det 99% DA-kjøring med V-serien framover tror jeg. Begynner å irritere meg grønn over slinging og støving fra andre produkter, bruker mye unødvendig tid på å rydde opp i dette underveis / etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...