Gå til innhold

Klargjøring av svart SS lakk


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Hei

Holder på å klargjøre en SS sort Lexus for salg. Føler at det ikke er vits å legge på noe ektra på sort SS lakk pga microswirls som kommer etter alt berøring. Så etter en runde med s30+ la jeg CG Blacklight og kommer til å toppe med SV Shield.

Det bør vel holde?!

Håper jeg får mulighet å ta noen bilder i sola når jeg kommer hjem. Så blir det salgs annonse og en S&S på bilen.

Det som er så synd at bilen forbli fin i lakken kun til første vask av ny eier..

Noen bilder, dessverre uten sol :(

Her etter S30+:

c950214a53a791d6.jpg

10a8acd878a6de07.jpg

841903864b643585.jpg

0f6e46c746d1df4f.jpg

Ca 1 timer etter CG Blacklight med litt reng opp på :(

3c79bb51104d5018.jpg

7c353e90fe338429.jpg

8adb4c92f9386035.jpg

En ting er jeg ganske sikker på. Leeeenge til jeg skal ta en sort SS Lexus igjen.

  • DCN Poeng 2

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt noen biler med SS lakk og synes ikke det er noen generell regel at den er myk, sort lexus kan ofte være jævlig myk med eller uten klarlakk. Hvit SS lakk er ofte sinnsykt hard mens sort SS lakk ofte er myk, den røde jeg hadde for en stund siden var vel heller mot medium og en smule sticky, som SS lakk ofte er. Den hvite er jævlig hard fordi den blir tilsatt "fargepigmenter" som gjør at den blir hard, samme med den sorte bare at her er det tilsetninger som gjør den sort og myk.

Skjønte heller ikke hva du ville frem til når du lurer på om BL og shield er nok....nok hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Altså jeg har ikke så mye erfaring med SS lakk. Tenkte at dere hadde kanskje noen tips ang klargjøring. Andre produkter man kunne bruke osv. Jeg prøvde EZ Cream glaze og men Blacklight ga et bedre resultat.

Føler nå og at denne kombinasjon "holder" og jeg skal ikke ha noen andre produkter på denne. Lakken blir ganske så blank etter Blacklight så Shield blir brukt som LSP.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Mangel på klarlakk, ofte tynn lakk og bilindustriens mykeste lakkblanding, i følge ryktene.

Er ikke helt enig i det du skriver her.

De bilene jeg har tatt med SS lakk har somregel hatt plenty med lakk og varierer fra steinhard til myk.

Hadde en beige Camaro ifjor og der slipte jeg neste hele bilen da både Megs gul og burgunder ull og Makita ull ikke tok nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit SS lakk er ofte sinnsykt hard mens sort SS lakk ofte er myk, den røde jeg hadde for en stund siden var vel heller mot medium og en smule sticky, som SS lakk ofte er. Den hvite er jævlig hard fordi den blir tilsatt "fargepigmenter" som gjør at den blir hard, samme med den sorte bare at her er det tilsetninger som gjør den sort og myk.

Fargepigmentet i hvit maling og lakk er titanoksid faktisk, ganske solide saker. Står litt om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargepigmentet i hvit maling og lakk er titanoksid faktisk, ganske solide saker. Står litt om det her.

Korrekt, og pigmentet i sort lakk gjør at den blir myk, hvis man søker litt i forumet dukker det nok opp mer info da vi har diskutert akkurat dette for noen år siden.

I.fht SS lakk er det nok i gjennomsnitt mer lakk å jobbe med enn der det er brukt klarlakk, så kilden til ryktene csjoh har hørt er nok langt fra pålitelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • 2 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...