Gå til innhold

Piggdekk tryggest


Are G

Recommended Posts

http://bil.fvn.no/bil/Frre-piggdekk-gir-flere-ddsfall-11245.html

Piggdekket, selv om det er slitt og bare har et fåtall pigger igjen, er klart best på blank is. Et slitt og gammelt piggdekk er minst like godt som et helt nytt piggfritt dekk laget for det nordiske markedet, og klart bedre enn et nytt piggfritt dekk av sentraleuropeisk merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Are G

    8

  • Dr_S

    4

  • offroad

    3

  • Christer

    3

jeg kjører også på piggdekk men uansett om det er med pigg eller ei så er dekk ferskvare , maks 3 år på vinterdekk . de forrige piggdekkene jeg hadde ble bare 2 år (vredstiein)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper også bare piggdekk (betaler såpass i avgifter, så jeg vil slite litt på asfalten) men akkurat nå så har jeg piggfritt, ettersom det stod så og si nye på BMW'en når jeg kjøpte den.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører kun piggfritt.

Satt piggdekk på audin når den ble kjøp, etter en uke lå bilen i grøfta. Da ble det nye michelin piggfritt og skal ikke ha no annet enn piggfritt :)

Nå bor jeg også sånn til att jeg aldri har hatt problem med piggfritt på noen av bilene jeg har hatt siste 15år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører kun piggfritt.

Satt piggdekk på audin når den ble kjøp, etter en uke lå bilen i grøfta. Da ble det nye michelin piggfritt og skal ikke ha no annet enn piggfritt :)

Var det nankang eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at de fant ut det i fjor ja, men denne testen omtaler is-egenskaper, og da vinner piggdekk uansett.

På våt asfalt er slitte piggfrie bedre enn slitte piggdekk..

Men "heldigvis" har jeg i alle fall blitt så gammel at jeg tar meg råd til nye dekk når det trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det er så jævlig holke at det er farlig å kjøre bil uansett hvilket dekk man har på, så er det på tide å ringe jobben og si at "jeg tar hjemmekontor/fri i dag, jeg". :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som har den muligheten :D

F.eks. meg som student, om jeg ringer til eksamenskontoret og sier at jeg kommer ikke fordi det er litt stivnet vann på bakken får jeg i best tilfelle svar: "Velkommen tilbake om et år da"... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På våt asfalt er slitte piggfrie bedre enn slitte piggdekk..

Nei. Piggdekk er alltid bedre enn piggfritt på bar asalt da de har gummiblanding mer lik sommerdekk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk er the way to go!

Fint lite som slår det, sammen med go, gammaldags quattro..

Jeg er klar for snø i allefall! ^_^

Du er ikke alene :fun:

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt nokian piggfritt på flere personbiler de siste åra, kjøpte nye nokian piggdekk å blei skuffa.. :( De piggfrie sitter mye bedre på snøføre/vinterføre her i innlandet. Unntaket er selvfølgelig 0 føre med blank is.. Blei nokian piggfrie igjen på outbacken. ! :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tabellen der gir utmerket sammenlikningsgrunnlag for meg.

Jeg ofrer de 1.5 meter på snø for å hente inn 9,5 meter på is.

Da betaler jeg heller piggdekkavgifta når jeg en gang i skuddåret skal til Oslo eller Trondheim :D

Å nei, Trondheim har fått ned piggdekkantallet akkurat som Oslo og har fjernet avgiften, men ikke Oslo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...