Gå til innhold

makita 9227cb anbefallinger av pads og produkter


lloydsb

Recommended Posts

hei

ny på forumet her og fersk innen maskin rubbing\polering

har tenkt og kjøpe en makita 9227cb brukt av en kompis får 1200,- åssen er den prisen? (ok,stand)

noen som har noe formening og av som er greit å begynne med og om den maskinen i det hele tatt er noe får en fersking?

trenger vel noen pads? og noen produkter får å cutte? fjerne riper osv

polish?

sealer?

det er jo en ganske stor maskin. hva er vanlig størrelse på selv plata til den? er det 4" eller

lyst til å begynne litt, så kommer vel mer inni det etterhvert..

tidligere har jeg alltid vasket og polert (bare polering) forhånd + claybar

Greit om noen kan sette sammen pads/plater og produkter som fungere bra sammen med dem til en gunstig pris( begynner fasen)

Endret av lloydsb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M-serien er jo ganske 'skudd-sikker', iogmed det er fargekodete pads til produkt. Grønn - gul - blå.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Som du kanskje har sett så er dette et ganske aktivt forum. Det vil si at nesten uansett hva en nybegynner kan finne på å spørre om så er det spurt og svart på mange ganger fra før. Hvis du søker litt og kikker litt på nybegynner delen av forumet osv så er jeg 100% sikker på at du finner mange lignende tråder der du vil finne det du leter etter :)

Les også guidene som ligger ute hvis du ikke har gjort dette :)

Når det gjelder maskinen så er dette en ganske god pris vil jeg mene. Det kan være en utfordring å starte med roterende, men stort sett går det greit hvis du bruker vettet og forstår risikoene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Skovdahl: er dette noe du bruker og er fornøyd med?

får starte forsiktig og prøve meg frem litt..

driver og kikker rundt på forumet, men ikke så lett. Mange navn og nummer , ser bare tall og bokstaver(forkortelser)

men får studere litt..

noen andre som har gode erfaringer med andre produkter som er lette og jobbe med?

noen som har en formening om hva jeg trenger av pads og plate størrelse osv?

på forhånd takkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste går for et merke av polish og holder seg for det meste til det. F.eks scholl eller 3M. Hva som et enklest eller best og bruke handler mest om personlige preferanser. Alle disse produktene er gode. Den vanligste størrelsen på pads er ca 6" eller 150mm. Da bruker man en litt mindre bakplate på ca 125mm eller 5 tommer. Bakplaten bør alltid være litt mindre enn paden da dette minsker risikoen for "uhell".

Både 3M og scholl har veldig enkle system for pads/polish. F.eks har meguiars 3 vanligste polisher i 3 grovheter hver sin farge som tilsvarer samme farge på paden (grønn, gul, og blå). Det er også sånn at man bruker hardere/grovere pad jo grovere polish. Skal man bruke pads av andre merker enn de som "hører til" systemet så står det i beskrivelsen av produktene hva de er egnet til. F.eks cutting, polishing eller finishing.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vet et sted her i byen som de selger pads, får se hva de har

er det vanlig å bruke mindre plate\pad på steder der det er vanskelig og komme til? f.eks på fangere, eller brukers det mer sånn DA maskin? eller forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker gjerne da 4"/10cm pads med mindre bakplate ja. Enkelte ganger er det umulig å komme til med maskin og da må man til for hånd. F.eks inne i dørhåndtak.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker gjerne da 4"/10cm pads med mindre bakplate ja. Enkelte ganger er det umulig å komme til med maskin og da må man til for hånd. F.eks inne i dørhåndtak.

ja, du sier noe der :)

mye og hente på å kjøpe på nettbutikker? evt noen med gode priser \ utvalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye og hente på å kjøpe på nettbutikker? evt noen med gode priser \ utvalg

Et tips er å bli VIP medlem her inne.

Koster deg 200kr men da får du rabatter i de nettbutikkene som er samarbeidspartnere med DCN (lønner seg) og så støtter du DCN og :)

"The difference between something good and something great is attention to detail"

- Charles Swindoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du sier noe der :)

mye og hente på å kjøpe på nettbutikker? evt noen med gode priser \ utvalg

Du har vel egentlig ikke så mye valg, med et par unntak. Stort sett kun spesialiserte bilpleiebutikker som selger proff produktene. Det kommer an på hvor du bor. De fleste her inne handler nok det aller meste på nettet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, men [#103139] Du har ikke rettigheter til å vise dette forumet :P

Er bare å bli vip så får du se forumet ;)

I korte trekk er det rabattavtale med ca alle samarbeidspartnere som har eget underforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å bli vip så får du se forumet ;)

I korte trekk er det rabattavtale med ca alle samarbeidspartnere som har eget underforum

jepp, tok den :)

Gikk ann og se noe på linken til aregar , takker

noen sider som dere pleier og bruke eller annbefaller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet fra alle disse:

Alle partnerene til DNC er vel å anbefale.

Jeg vet ikke hvor du bor, men er jo greit å ha den som ligger nærmest da sendinga går fortest :D

Ellers har jeg bestilt fra http://www.shinearama.co.uk/ og http://www.elitecarcare.co.uk/ , men da bør du ha en bestilling som er litt større, siden du må betale mva og tollgebyr.

Fra de to nevnte butikkene får du trekt fra britisk mva, slik at prisene ikke blir langt over det du ser selv om du må betale norsk mva. Frakt fra UK til Norge er gjerne ikke spesielt mye dyrere (om noe) enn frakt innenlands siden Posten Norge tar hissige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg betalte £12.49 i frakt for en pakke på 8kg (4kg poleringsguffe, 2kg andre greier og 2kg bøtter). Det er vesentlig billigere enn å frakte en pakke med tilsvarende vekt innen Norge, hvis jeg forstår Postens satser riktig.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, blir vel til å handle her i norge. da ikke jeg vet hva jeg ser etter eller trenger..

noen som kan gi noen greie pakke løsninger?

sett litt på et 3m sett jeg fant på en av siden på DCN.. det var med de tre fargene og pads til dem, men trenger vel også en god voks og sealer? eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...