Gå til innhold

Hvite prikker


Cobber

Recommended Posts

Jeg prøvde noe runder med to forskjellige maskiner nylig. En DA og en "vinkelsliper". Hva gjør jeg galt når det kommer hvite prikker (produktrester) på lakk og diverse? For mye voks? For høy fart?

prikker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er normalt. Men er litt avhengigt av kva slags produkter, maskin og pads du bruker. (+ lakk og mengde produkt)

Er vanligt å vaske bilen etter maskinkøyring for å ta vekk alt dette + oljer etter polishen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest sannsynlig for mye polish på pad (?)

Hvor mye skal jeg egentlig bruke?

Dette er normalt. Men er litt avhengigt av kva slags produkter, maskin og pads du bruker. (+ lakk og mengde produkt)

Er vanligt å vaske bilen etter maskinkøyring for å ta vekk alt dette + oljer etter polishen

På den andre bilen henger voksrestene som pokker. Nytter ikke med såpevann. Når lakken er tørr går produktrestene bort ved "Neglepirking"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har kjørt en runde eller to så bruker man bare et par små erter med produkt på paden for hvert hit. Hva slags polish er det du har brukt? Ser du skriver voksrester.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags polish er det du har brukt? Ser du skriver voksrester.

Mente å skrive "produktrester". På en bil brukte jeg Ultimate Compound og DA maskin. På en annen bil brukte jeg et-eller-annet Meguiars produkt (paint cleaner?) og Flex-maskin

Forøvrig brukte jeg Sonax-pads på begge. Prøver noen andre puter neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det er Meguiar's Deep Crystal Step 1, så er den ment for håndbruk. Den kan muligens brukes på DA-maskin, men har ingenting på roterende å gjøre.

Ultimate Compound er også laget for hånd-/DA-bruk og skal heller ikke i nærheten av roterende maskin :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Meguiar's Deep Crystal Step 1, så er den ment for håndbruk. Den kan muligens brukes på DA-maskin, men har ingenting på roterende å gjøre.

Ultimate Compound er også laget for hånd-/DA-bruk og skal heller ikke i nærheten av roterende maskin :)

. Hva kan egentlig skje om man bruker UC på roterende?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hvite prikkene plagdes jeg mye med i starten. Brukte da Megs 105 og 205 på roterende.

Hadde problemer med feil teknikk, dårlig maskin, polishen gikk tørr og jeg primet pad med quickdetailer osv for å holde den fuktig.

Hadde da mye svineri rundtom. :)

Så jeg antar at det er samme problemet du har;

-feil/dårlig teknikk, for høy fart, for mye produkt osv.

Det går seg til med erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Jeg opplevde dette en gang jeg vasket padden rett før jeg skulle korrigere. Kjørte den noen ganger før jeg tok på polish får å få ut vannet, altså bare i lufta. Så etterpå når jeg skulle korrigere sprutet det ganske bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...