Gå til innhold

samsung 55" 6505


-Thomas-

Recommended Posts

Denne tv´n har 3D, men skjønner ikke helt opplegget. Har canal digital så tenkte jeg skulle se kampen i 3D, men når jeg slår på 3D`n så deler skjermen seg i to horisontalt og viser samme bilde på begge sidene, er det sånn det skal være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... slår på 3d på tv`n ja og på brillene.. men hvorfor er det to bilder?? enste alternativene jeg har inne på menyen er 2d-3d og bytte h/v til v/h... oppgitt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg i det hele tatt trykka noe som helst på tv´n, altså bare satte på kanal 169 så kom dette splitbilde opp, får ikke endret dette i noen innstillinger på tv´n. kjører forøvrig hdmi fra hd pvr dekoder og opp i tv´n. skjedde akkurat det samme når jeg slå på 3d på xbox´n også...

edit skriveleif

Endret av -Thomas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Skjønner du er oppgitt:-) har også surra litt med dette.

min fremgangsmåte er at jeg trykker på 3 d knappen og trykker ok, etter dette får jeg 3 valg og beskjed om og velge det bildet som passer(3 valg)

Det er det jeg gjør iværtfall.

Lykke til:-)

Har du riktig HDMI kabel da?? 1.4 om du skal bruke 3D mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Husker jeg riktig må du ha HDMI 1.4 for å se 3D

1.4 er en produsent standard, er jo hastigheten som kabelen klarer som teller. Så akkurat på 3D landskamp med en eldre Monster Hdmi som ikke har 1.4 standard, men klarer hastigheten. Poenget er: Ikke kjøp den rimligste hdmi kabelen, selv om TV2 hjelper deg sier du ikke ser forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.4 er en standard - så lenge kabelen har "1.4" trykket på seg så spiller det null, nada, zip, zilch rolle om den koster 99,- pr meter eller 99.000,-

Digitalt er digtalt, enten har man bilde eller så har man det ikke. Det som det er forskjeller på er kvaliteten på evt skjerming samt i loddepunkter og materialer brukt internt i kontaktpunktene, men definitivt ingenting som kvalifiserer til "mer trøkk, sortnivå og bedre bilde" og en 10-dobling av meter-prisen

Til dags dato er det _ingen_ såkalte high-end produsenter av lyd- og bilde-kabler som har vært villige til å stille opp til blind-tester. Og plukker man i fra hverandre f.eks en Nautilus 805 høyttaler så er det dønn hakke samme interne kabler og koblinger der som i en høyttaler til 49,90,-.

Jeg lurte en audiofil kar en gang til å tro han hørte på et anlegg med kabler til "hinsides priser" . Når jeg etterpå viste ham lampett-ledningene jeg hadde brukt til høyttalerene nektet han fortsatt å tro på det..... Samme med HDMI-kabler. Det er null poeng i å kjøpe 2.5m HDMI-kabel til 4.000,- når en til 249,- gjør nøyaktig den samme jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker en 5m HDMI 1.4-kabel fra Clas'ern til 249,- og får både 2D og 3D uten noe som helst problem. TV'en fant ut av ting selv og alt Bare Virket. Just the way I like it :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.4 er en standard - så lenge kabelen har "1.4" trykket på seg så spiller det null, nada, zip, zilch rolle om den koster 99,- pr meter eller 99.000,- Digitalt er digtalt, enten har man bilde eller så har man det ikke. Det som det er forskjeller på er kvaliteten på evt skjerming samt i loddepunkter og materialer brukt internt i kontaktpunktene, men definitivt ingenting som kvalifiserer til "mer trøkk, sortnivå og bedre bilde" og en 10-dobling av meter-prisen Til dags dato er det _ingen_ såkalte high-end produsenter av lyd- og bilde-kabler som har vært villige til å stille opp til blind-tester. Og plukker man i fra hverandre f.eks en Nautilus 805 høyttaler så er det dønn hakke samme interne kabler og koblinger der som i en høyttaler til 49,90,-. Jeg lurte en audiofil kar en gang til å tro han hørte på et anlegg med kabler til "hinsides priser" . Når jeg etterpå viste ham lampett-ledningene jeg hadde brukt til høyttalerene nektet han fortsatt å tro på det..... Samme med HDMI-kabler. Det er null poeng i å kjøpe 2.5m HDMI-kabel til 4.000,- når en til 249,- gjør nøyaktig den samme jobben :)

Delvis feil/riktig... Du får 1,4 kabel som kun støtter 720p f.eks. Ja, den viser 3d, men ikke i full oppløsning. Har jobbet i elektrobransjen i over 10år, snakket med gutta på Interconnect ganske mange ganger(importør av Monster). Sier ikke at du trenger kabel til 4000, men er forskjell på biltema kabel til 49 og en ok "annen kabel til 3-400. Se på tilkoblongen til 49,- kabel og en til 799,- kjempeforskjell, som regel sitter 799,- kabelen ti ganger bedre i koblingen, og dvs bedre kontaktpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Jeg bestillte fra http://www.hdmikabel.no

Bestillte vel highspeed kabel med full støtte for 1080p (HD)

Dette er jo et år siden, men husker at jeg måtte ha en bedre HDMI kabel for å b.l.a spille GT5 i 3D.

Men har egentlig ikke så peiling på dette da:-)

Fikk beskjed om at vanlig HDMI ikke ville funke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hdmi.org:

Consumers will have a choice of the following HDMI cables:

  • Standard HDMI Cable – supports data rates up to 1080i/60;
  • High Speed HDMI Cable – supports data rates beyond 1080p, including Deep Color and all 3D formats of the new 1.4 specification;
  • Standard HDMI Cable with Ethernet – includes Ethernet connectivity;
  • High Speed HDMI Cable with Ethernet – includes Ethernet connectivity;
  • Automotive HDMI Cable – allows the connection of external HDMI-enabled devices to an in-vehicle HDMI device.

Så hvis det står high speed kabelen så spiller det ingen rolle om den koster 99,- eller 9.900,-. Da skal den støtte bi-directional, deep colour og 3D. 1.3 / 1.4 merking er pure marketing,. En "standard HDMI" støtter 1080i / 720p

Sitat: When it comes to selecting a cable, the HDMI version number is never relevant

Men ja - det kan være brukt bedre materialer i dyrere kabler, men for Ola Dunk så har det null å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.4 er en standard - så lenge kabelen har "1.4" trykket på seg så spiller det null, nada, zip, zilch rolle om den koster 99,- pr meter eller 99.000,-

Digitalt er digtalt, enten har man bilde eller så har man det ikke. Det som det er forskjeller på er kvaliteten på evt skjerming samt i loddepunkter og materialer brukt internt i kontaktpunktene, men definitivt ingenting som kvalifiserer til "mer trøkk, sortnivå og bedre bilde" og en 10-dobling av meter-prisen

Til dags dato er det _ingen_ såkalte high-end produsenter av lyd- og bilde-kabler som har vært villige til å stille opp til blind-tester. Og plukker man i fra hverandre f.eks en Nautilus 805 høyttaler så er det dønn hakke samme interne kabler og koblinger der som i en høyttaler til 49,90,-.

Jeg lurte en audiofil kar en gang til å tro han hørte på et anlegg med kabler til "hinsides priser" . Når jeg etterpå viste ham lampett-ledningene jeg hadde brukt til høyttalerene nektet han fortsatt å tro på det..... Samme med HDMI-kabler. Det er null poeng i å kjøpe 2.5m HDMI-kabel til 4.000,- når en til 249,- gjør nøyaktig den samme jobben :)

Feil! I en Nautilus 805 er det benyttet Van Den Hul til intern kabling. Det finner du ikke på en høyttaler til 49,90 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...