Gå til innhold

Lære og vaske og vokse bil, Passat -03 Haugesund


Stig R. Vormestrand

Recommended Posts

Stig R. Vormestrand

Som topic,

Noen i Haugesunds området som har lyst å lære en nybegynner å vaske DCN style og vokse bil?

Jeg har allt utstyr (Trur jeg) så viss det skulle være produker dere mener jeg må ha så ta de med så jeg kan skrive de opp.

Værdt å nevne at bilen er ny lakkert 30 september, og at jeg er handikappet (mangler venstre hånd) og ønsker å bli god på bilpleie og ta vare på bilen min:)

På forhånd takk:)

70c6055d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg tror Fosse240 bor i Haugesund, meget dyktig kar! Send ham en PM og hør om han har anledning til å la deg være med på en jobb eller to :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Noen som i Haugesunds området som vil ta en polering aka dcn style før vinter? Jeg har swissvax concorso selv som jeg vil ha på. Er kun rens som trengs før voks. Er noen småååå vaske riper, men bilen er jo nylakka:)

Kan kjøre et lite stykke for å få det gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Ja jeg bor like ved Haugesund. Og ja jeg kan gjøre det, men har ikke mulighet med det første. Men "før vinteren" er det jo om et par uker også. ;)

Når kunne du evt hatt tid da Simen?:) Mulig kansje du kunne sett om den trenger noe rens før voks? er ca 1,5 uke siden den ble polert av lakkereren min og han som levere lakk produkter, de er jo flinke, men ble ikke lagt på voks>.< Hvor mye skulle du hatt for en "kjapp" rens før voks, og mulig en innføring i voksing?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det holder med en grundig (og skånsom!) vask, ja. Hvis ikke du vil bli kvitt de små vaskeripene dine da? Uansett, jeg kan hvertfall lære deg å vaske bilen på mest mulig skånsom måte (inkluderer en grundig forvask, før berøring), slik at du unngår vaskeriper/swirls + tørk. Også kan jeg demonstrere voks-pålegging ja. :)

Kanskje du skulle bestillt SV Cleaner Fluid til å rense lakken med før voks, men ellers har jeg noe som kan funke bra. Har også "Black Light" fra CG som er en glaze med litt slipemidler, den øker glansen og skal visstnok gi bedre heft for voks. Trenger ikke så mye for dette. Kan bli enige om det på PM :)

Holder vel med en hel dag for dette. Jobber du dagtid? Onsdag og fredag neste uke er jeg ledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Jeg er på 110% sykemeld, pga arbeids ulykke. så passer når som helst:) hadde vært kjekt å få bort ripene ja:) men vi ser hva vi får tid til?

Kan bestille, men kan ta litt tid? vi kan snakkes på PM vi vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig små og fine riper, som nesten ikke synes, så foreslår jeg at vi tar en grundig vask, glaze med litt slipemidler + voks. I vasken foreslår jeg avfetting med Prickbort, Surfex HD (sterk blanding) og IronX på nedre paneler + håndvask og tørk. Til glaze liker jeg CG Black Light, den har litt slipemidler så den polerer bort det lille du eventuellt har, i tillegg til at den er en glansforsterker og gir voksen bedre heft. :) Høres ok ut? Avtaler tidspunkt på PM.

Btw, sorry at jeg var treig til å svare på denne. Kjipt å høre om det med arbeidsulykken. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Høres jo supert ut! Vi går for den dealen der. Bare pip meg om tidspunkt på PM du:) ikke noe problem at du svarte litt treigt, har god tid jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...