Gå til innhold

Bluetooth i bil?


Øystein

Recommended Posts

Funderer på å anskaffe en slik sak, så jeg slipper propp i øret o.l. når jeg kjører.

Ser for meg en slik sak som kan festes på solskjermeren e.l.

Noen her med gode erfaringer, og aller helst som finnes på Ebay / DealExtreme?

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flere slike, men kan ikke si meg like fornøyd med supertoothen. Liker ikke lyden i denne. Kan ha noe med at det er en svært liten høytaler.

Hadde en fra Sony Ericsson i den forrige bilen min. Den hadde en egen skjerm, egen høytaler og en fast fjernkontroll. Den var meget brukervennlig, hadde en relativt kraftig høytaler og gikk ikke på batteri. Het vel HPC-700 eller noe...

Ellers er ingenting bedre enn å få koblet på koblet blåtann på stereoanlegget i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

En Nokia CK-15 eller hva den nå heter er mest sannsynlig enkel å koble til radioen i A3 en din, slik at du får muting og lyd rett på radioen :D Har vært med å gjøre det i en A4 og gjorde det selv i min Touran med RNS 300. Koblingskjema står mest sannsynlig oppå radioen :D

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Har hatt Nokia CK-15W i en tidligere bil og syntes det fungerte veldig bra. Greit å ha noe som er fastmontert og som man slipper at går tomt for strøm i tid og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Man får ikke bladd i telefonboken i en iPhone via bluetooth fordi Apple har rævkjørt bluetooth-stacken i telefonen og ikke har åpnet den for filoverføring (som kreves for å få bladd i telefonboken)...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk lenge med tankene på å kjøpe den foreslått av AnderasLie etter å ha lest mye bra om den.

Til slutt fant jeg ut at jeg ikke vil offentliggjøre samtalene i bilen med passasjerer med tanke på at det er en "uvitende" i andre enden.

Jeg endte opp med å kjøpe meg en slik:

http://www.netshop.no/Avdelinger/MOBIL_GPS/Tilbehør-Mobiltelefon/Handsfree/Plantronics/Plantronics-Headset-Voyager-PRO-R-Bluetooth,-Black-45316-p0000158652.aspx

Den er litt stor, men funker bra, god kvalitet på lyd, og den har to mikrofoner slik at den som du snakker med ikke hører at du snakker med handsfree. Den kan kobles til to mobiler som selvfølgelig er veldig praktisk om man har jobb/privatmobil, og i tillegg funker den veldig bra til å spille av streaming radioresepsjonen fra nrk:)

Nå som OneCall har gratis GPRS i tillegg blir det mye radioresepsjonen på hf når jeg er ute på farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein: jeg kan også sterkt anbefale Supertooth Buddy. I korte trekk har den relativt god og høy lyd, og tar ikke med alt av bakgrunnsstøy.

Vil du, kan du arve min da jeg nå har integrert telefoniløsning i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...